به گزارش پارس نیوز، مراسم نکوداشت زنده‌یاد حمید سمندریان، در جشن هفته تئاتر، عصر (جمعه ۱۳ اردیبهشت) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، ایرج راد، بازیگر پیشکسوت و رییس هیئت مدیره خانه تئاتر، با اشاره به جایگاه استادی حمید سمندریان و تربیت شاگردان بسیار گفت: «کلاس‌های سمندریان هم‌چون خود او، سرشار از عشق و شور بود؛ نام سمندریان در تاریخ تئاتر ایران گرامی بوده و خواهد بود.»

احمد ساعتچیان، بازیگر تئاتر و از شاگردان حمید سمندریان هم در این مراسم تاکید کرد: «استاد سمندریان خنثی و تفریحی و لحظه‌ای بودن را برای هنر خطرناک می‌دانست. او معتقد بود هنر باید خواب راحت را از شما سلب کند.» 

5184833

شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به آثار ماندگار این کارگردان تئاتر ایران گفت: «استاد سمندریان معتقد بود کارِ خوب یقه شما را می‌گیرد؛ حمید سمندریان یقه ما را گرفته است و رها نمی‌کند.»

در پایان این مراسم نکوداشت، کیک تولد ۸۸ سالگی حمید سمندریان به دست پسر او (کاوه سمندریان) بریده شد. 

5184831

 

حمید سمندریان، زاده ۹ اردیبهشت ۱۳۱۰ در تهران، ۲۲ تیر ۱۳۹۱ درگذشت. او از سرآمدان کارگردانی تئاتر کشور در دهه‌های  ۴۰ تا ۸۰ خورشیدی بود. سمندریان با تدریس در دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های هنری، صدها هنرمند را در عرصه های مختلف بازیگری و کارگردانی به تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران معرفی کرد.