به گزارش پارس نیوز، بازیگران از اقشاری هستند که سبک زندگی، معاشرت، رای و نظرشان می‌تواند تاثیری عمیقی به خصوص برای طرفدارانشان داشته باشد. نظرات سیاسی این افراد گاهی باعث تغییر سرنوشت جامعه می‌شود. در ایران به دلیل سیاست‌زده بودن جامعه و گسترش بیمارگونه پدیده سلبریتی‌ها این موضوع دارای ابعاد مهم و بعضی مواقع خطرناک است. 

این روزها ماجرای توئیت جعلی مهناز افشار که استناد فردی برای قتل طلبه همدانی شد، حواشی زیادی ایجاد کرده است. 

به همین بهانه در این مطلب به اظهار نظرهای سیاسی بازیگران که جنجال‌های بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است، خواهیم پرداخت.

مهناز افشار و یک دنیا حاشیه

AndroidOnlineNewsImage (2)

مهناز افشار از بازیگران شناخته شده سینمای ایران است. وی گرایشات سیاسی اصلاح‌طلبانه دارد و به موضوعات مختلف سیاسی بارها واکنش نشان داده است. انتقاد به کمک نیروهای عراقی در سیل و انتشار توئیت جعلی از آخرین اظهار نظرهای سیاسی وی بوده؛ که گویا این اقدام آخر برای او دردسرساز شده است. استناد قاتل طلبه همدانی به توئیت مهناز افشار باعث شد که برخی از کابران فضای مجازی خواهان محاکمه وی باشند. اما موضوع به اینجا ختم نشد سیدغفار دریاباری، طلبه مازندرانی که عکسش در توئیت جعلی افشار منتشر شده است، به اتهام نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویرش از این بازیگر شکایت کرد و باعث شد حکم جلب مهناز افشار صادر شود. در حال حاضر پرونده این بازیگر به دادگاه فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

فراز و نشیب‌های نظرات حاج کاظم سینمای ایران

AndroidOnlineNewsImage (3)

اظهارنظرهای سیاسی پرویز پرستویی دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. این بازیگر مشهور به خصوص در چند سال اخیر واکنش‌های متعددی به اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران داشته است. اعتراض به مسئولان در امداد به نفتکش سانچی، انتشار تصویر دردناک یک کودک سوری به جای ایرانی، عکس‌العمل به ماجرای مرجان شیخ‌السلام، واکنش تند به صدا و سیما و علی فروغی مدیر شبکه سه و... از جمله مواضع سیاسی این بازیگر بوده است. البته در کنار این اظهار نظرات، دو سال قبل پرستویی درباره سردار سلیمانی گفته بود: ما با ایشان فیلم «بادیگارد» را تماشا کردم ایشان گفتند از این فیلم لذت بردم، من هم از ایشون لذت بردم. می‌دانم این حرف‌ها برایم گران تمام می شود به اعتقاد من سردار سلیمانی روی زمین نیست وجود و شهامت می‌خواهد که از همه چیز بگذری.

ترانه علیدوستی رو در روی ترامپ!

AndroidOnlineNewsImage (4)

زمانی که «فروشنده» نامزد اسکار بهترین فیلم اعلام شد مصادف با تصمیم ترامپ برای عدم سفر و مهاجرت مسلمانان به این کشور بود. در همین راستا ترانه علیدوستی، بازیگر این فیلم اعلام کرد به دلیل نژادپرستانه بودن این اقدام به نشانه اعتراض در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند. واکنش ترانه علیدوستی بازتاب‌های زیادی حتی در سطح جهان داشت. این بازیگر درباره موضوعات سیاسی زیادی واکنش نشان داده است حتی با شهیندخت ملاوردی زمانی که معاون امور زنان ریاست جمهوری بود مصاحبه‌ای انجام داد.

«رعیت» گفتنی که برای امیر جعفری دردسرساز شد

AndroidOnlineNewsImage (5)

امیر جعفری از بازیگرانی که در انتخابات 96 از حسن روحانی حمایت کرد. او در گفت و گویی علت پشتیبانی خودش را این‌گونه اعلام کرد: الان دیگه هواپیما آمده، توریست وارد کشور می‌شود، با هزار احترام به فستیوال‌های خارج از کشور می‌رویم این‌ها را نمی‌بینیم فقط می‌گوییم من بیکارم، یک خورده هم قضیه به خودمان برمی‌گردد آدم‌های تنبلی شده‌ایم شما از قدیم هم نگاه بکنید همیشه رعیت دوست داشته مثلا یک گونی برنج، یک گونی سیب‌زمینی بیشتر به او بدهند. یک خورده به خودمان بیائیم تن‌پرور بارمان می‌آورند یعنی من همیشه میگم این طوری هم نیست بگیم کار نیست، نمیخوای کار کنی... یک خورده غرغرمان زیاد شده همیشه طلبکاریم همین افرادی که این‌ها را می‌گویند دوست دارم ازشان بپرسم تو برای مملکتت چه کار کرده‌ای؟... این اظهارات با بازتاب‌های زیادی پیدا کرد. امیر جعفری سال 96 در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد وقتی به آقای روحانی رای دادم می‌توانم از او هم نقد کنم. 

 

جنجال نخستین اظهار نظر سیاسی لیلا حاتمی

AndroidOnlineNewsImage (6)

 

لیلا حاتمی از بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران است و تقریبا هیچ وقت موضع خاصی در برابر رویدادها و اتفاقات جامعه نداشته است. اما اظهارنظر وی درباره اوضاع سیاسی ایران در جشنواره برلین سال 96 بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اوضاع ایران گفت: این نخستین باری است که من اظهارنظر سیاسی می‌کنم می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و عصبانیت و ناراحتی شدید خود را از نحوه برخورد با معترضان در ایران اعلام کنم، شرم‌آور است که در کشور من شهروندان تنها به بهای جانشان اعتراض خود را می‌توانند بیان کنند.
سلبریتی همیشه معترض!

AndroidOnlineNewsImage (7)

پرستو صالحی، بازیگری که بیشتر با «زیر آسمان شهر» در یادها مانده، از سلبریتی‌های پُرحاشیه است. وی بعد از حضور در ماه عسل و تعریف داستان زندگی‌اش مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. از آن به بعد تقریبا با واکنش‌ در تمام مسائل سیاسی و اجتماعی حواشی زیادی را ایجاد کرد. اظهارنظری تند درباره مسئولان کشور، جدال وی با آزاده نامداری در موضوع افطاری رئیس جمهور، حراج طلاهایش در اعتراض به صحبت‌های سخنگوی دولت که گفته بود مردم طلاها و پول‌هایشان وارد فعالیت اقتصادی کنند از جمله واکنش‌های سیاسی این بازیگر بوده است. البته پرستو صالحی ادعا می‌کند که این اظهار نظرهایش برای وی دردسر ساز بوده است. این بازیگر درباره این موضوع نوشت: تو رو به هر کی پرستین روی لایو و استوری و پست من یک تیتر اساطیری نزنین بذارین صفحه هاتون جنجال درست کنین. من خسته شدم از احضار به اطلاعات و قوه قضاییه و پلیس امنیت و...

بازیگری که دعوت رئیس جمهور را نپذیرفت

AndroidOnlineNewsImage (8)

سال گذشته، آناهیتا همتی دعوت رئیس جمهور به ضیافت افطاری با هنرمندان را نپذیرفت. وی نوشت: «سلام آقای رییس جمهور من به افطاری شما نخواهم آمد.... سفره ما مردم ایران روز به روز خالی تر میشود... بیماری و فقر در استان های سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر میشود.... واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم‌ میکنیم، در حالیکه کوچکترین اعتراضی هم سرکوب میشود، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمیدانم...» بعد از این واکنش آناهیتا همتی جمع زیادی از بازیگران هم به وی پیوستند و دعوت روحانی را رد کردند.