به گزارش پارس نیوز، کاوه خداشناس گفت: در برخی از زمان‌ها مانند عید نوروز، ماه رمضان و... مردم عادت دارند که بیشتر پای تلویزیون بنشینند و کارها را دنبال کنند و همین کار سازندگان اثر سنگین‌تر می‌کند.
«کاوه خداشناس» گفت: سریال «برادر» از جمله سریال‌هایی بود که در آن حضور داشتم و سریال خوب و پر مخاطبی شد. این کار مورد استقبال قرار گرفت و وقتی مردم کار را دوست داشته باشند، یعنی اینکه نتیجه کار خوب و مثبت بوده است. وقتی کاری مورد استقبال عمومی قرار می‌گیرد، خستگی از تن بازیگران و عوامل بیرون می‌رود و خدا را شکر در سریال برادر این اتفاق افتاد.
وی در پاسخ به این پرسش که به نظرتان این سریال توانست در زمینه حمایت از تولید ملی تأثیر ملموسی در جامعه داشته باشد؟ نیز عنوان داشت: کارهای فرهنگی به طور کلی می‌توانند تأثیراتی در جامعه داشته باشند. اما فکر می‌کنم تأثیر این سریال خیلی زیاد نبود. شاید دلیلش این است که واقعاً زور این طور برنامه‌ها به این مسائل و مشکلات اجتماعی نمی‌رسد. شاید باید کارها به گونه دیگری تولید شوند و فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه‌ها صورت گیرد. شاید نگاه عمیق‌تری باید به مسائل داشته باشیم و تلاش بیشتری کنیم.
خداشناس درباره مهمترین نقطه قوت سریال برادر نیز توضیح داد: این سریال پشت صحنه حرفه‌ای و خوبی داشت. هیچ تنشی در این کار وجود نداشت و همین موضوع باعث شد که در جلوی دوربین هم اتفاقات خوبی بیفتد. به نظر من، آرامشی که در پشت صحنه کار حکم‌فرما بود، به بینندگان هم منتقل شد و به همین دلیل مردم کار را دوست داشتند و دیدند. البته باید تأکید کنم که پشت صحنه آرام و بدون تنش موضوع ساده‌ای نیست. ایجاد چنین فضایی آسان نیست و باید یک تیم حرفه‌ای سر کار باشند، تا چنین شرایطی ایجاد شود.
وی افزود: برادر یک سریال مناسبتی بود که باید در ماه مبارک رمضان پخش می‌شد. بازیگران زیادی در آن حضور داشتند، لوکیشن‌های متنوعی طراحی شده بود و سکانس‌های متعددی گرفته شد. مدیریت چنین پروژه ای کار آسانی نیست اما دست اندرکاران این سریال از جمله کارگردان و دیگر عوامل اصلی توانستند به خوبی اوضاع را مدیریت کنند و کار را به موقع و باکیفیت به پخش برسانند. به طور کلی، در این سریال همه کارها در یک فضای دوستانه و خوب انجام شد.
وی با بیان اینکه از قصه مردم پسند این سریال هم نباید غافل شد، داستان طوری بود که مردم با آن ارتباط گرفتند و دوستش داشتند، اظهارداشت: این داستان هیجان خاص خودش را داشت. هم جنبه‌های عاشقانه و عاطفی داشت و هم در مورد دسیسه‌ها و مشکلات اجتماعی حرف می‌زد. به این سریال و کار خودم نمره خوبی می‌دهم. مهمترین ویژگی یک کار خوب این است که بتواند مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند و آنها را جذب کند. سریال برادر توانست این کار را بکند و به همین دلیل به آن نمره خوبی می‌دهم. البته خاصیت همه کارها این است که می‌توانند بهتر از این هم ساخته شوند، امّا با توجه به امکانات و زمانی که داشتیم، به نظرم اثر خوبی ارائه شد و نمره خوبی گرفت.
این بازیگر تاکید کرد: سریال‌های مناسبی شرایط خاص خودشان را دارند. در برخی از زمان‌ها مانند عید نوروز، ماه رمضان و... مردم عادت دارند که بیشتر پای تلویزیون بنشینند و کارها را دنبال کنند. بنابراین، یکی از ویژگی های کارهای مناسبتی این است که احتمال دیده شدنش بیشتر است و مردم آن ها را دنبال می‌کنند. در شرایط فعلی که مردم تمایلی به دیدن کارهای تکراری و بی‌کیفیت ندارند، مناسبت‌های خاص فرصت مناسبی است تا کارهای خوب را به مخاطبان عرضه کنیم و آن ها را پای تلویزیون بنشانیم. البته در کارهای مناسبتی معمولاً بحث کمبود زمان مطرح است. زیرا کارها باید در زمان مشخصی روی آنتن بروند. از سوی دیگر، اغلب در کارهای مناسبتی شتابزدگی به وجود می‌آید که بر کیفیت کار هم تأثیر می‌گذارد. امّا در سریال برادر با مدیریتی که اعمال شد، کار به خوبی صورت گرفت.
وی درباره حضورش در سریال برادر نیز اظهارداشت: من با آقای افشار در سال ۸۵ در سریال «پول کثیف» همکاری داشتم. از سوی دیگر، ایشان و دیگر عوامل سریال برادر را از قبل می شناختم و جزو دوستان قدیمی من هستند. بنابراین، وقتی مرا برای کار در سریال برادر دعوت کردند، از آن استقبال کردم. متأسفانه قبل از اینکه در سریال برادر بازی کنم، مجبور بودم کارها را رد کنم. دلیلش تکراری بودن نقش ها و قصه‌ها بود. به طور کلی، تمایل ندارم در نقش های تکراری حضور داشته باشم. ترجیح می دهم کار نکنم، امّا نقش تکراری هم نداشته باشم. در حالی که این نقش نه مثبت بود و نه منفی. همین موضوع باعث جذابیت نقش می‌شد. من در این سریال ایفاگر یک نقش خاکستری بودم که گاهی اوقات شیطنت‌هایی می‌کرد. کاراکتر ابعاد متنوع و مختلفی داشت که برایم جذاب بود.