به گزارش پارس نیوز، در تمام دنیا سلبریتی های مشهور حتی در کشور ما نیز شغل دومی برای خود دارند اما کسب درآمد های میلیونی از شغل دوم سلبریتی ها در هالیوود واقعا حیرت آور می باشد زیرا میزان درآمد آن ها از شغل دوم بی نهایت زیاد است و می توان گفت سرمایه گذاری پر رونقی به شمار می رود. در ادامه با شغل دوم چهره های از جمله ریحانا تا جورج کلونی و جی زی و … آشنا شوید و در ادامه کسب درآمد به سبک سلبریتی های هالیوود را بخوانید

معرفی شغل دوم سلبریتی ها

بازیگران، ورزشکاران و موزیسین های مشهور درآمد هنگفتی دارند. گرچه بسیاری از آن ها ثروت فراوان خود را صرف تجملات و امور بی فایده می کنند، اما بعضی از آن ها هم هستند که هوشمندانه از درآمد خود برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

آن ها اغلب در حوزه هایی سرمایه گذاری می کنند که با آن ها آشنایی دارند. مثلاً برد پیت، بازیگر مشهور هالیوودی، شرکت فیلمسازی Plan B را پایه گذاری کرد. دو فیلم «دوازده سال بردگی» (۱۲ Years a Slave) و «مهتاب» (Moonlight) که برنده ی جایزه ی اسکار شده اند، از ساخته های این شرکت فیلمسازی هستند.

اما مواردی هم بوده که آن ها در کمپانی های غیر مرتبط سرمایه گذاری کرده اند و از شهرت و اعتبار خود برای رونق و پیشرفت آن کمپانی ها استفاده کرده اند. این سرمایه گذاری ها گاهی با شکست بزرگی رو به رو شده اند و گاهی هم موفقیت بزرگی در پی داشته اند. در ادامه با سلبریتی های آشنا خواهیم شد که از شغل دوم خود درآمدهای میلیونی دارند.

۱- اشتون کوچر

22

اشتون کوچر

اشتون کوچر از اولین سرمایه گذاران سرویس تاکسی اینترنتی Uber، سایت رزرو هتل Airbnb و سرویس پخش موسیقی Spotify بوده.

این بازیگر هالیوودی از قبل سرمایه گذاری اش در شرکت سرمایه گذاری A-Grade Investments، میلیون ها دلار کسب درآمد کرده است. کوچر در سال ۲۰۱۰ به همراه چند تن دیگر، این شرکت را تأسیس کرد. ارزش این شرکت سرمایه گذاری تا سال ۲۰۱۳ به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

۲- بیانسه

33

بیانسه

بیانسه یک برند لباس ورزشی به نام Ivypark دارد و علاوه بر آن، شرکت مدیریتی او دست کم ۱۵۰ هزار دلار در اپلیکیشن Sidestep سرمایه گذاری کرده است.

این اپلیکیشن امکان خرید لباس ها و لوازم مخصوصی که برای کنسرت های خوانندگان و گروه های موسیقی تولید می شود را برای طرفداران فراهم می کند.ارزش این اپلیکیشن به ۱/۷ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۷ از قبل فروش اجناس خود ۲ میلیون دلار کسب درآمد کرد.

۳- جی زی

44

جی زی

درآمد هنگفتی که جی زی از فعالیت های خود در زمینه ی موسیقی دارد او را به یکی از ثروتمندترین موزیسین های زنده ی دنیا تبدیل کرده است. علاوه بر این ها، او یک شرکت مدیریتی، یک شرکت ضبط موسیقی و سرویس پخش موسیقی ای به نام Tidal هم دارد.

میزان درآمد میلیونی از شغل دوم سلبریتی ها

چندین استادیوم ورزشی و کمپانی تولید لوازم آرایشی، یک کمپانی شراب سازی، سیگار برگ و یک اپلیکیشن رزرو هواپیما، از دیگر دارایی های جی زی هستند که به خودی خود میلیون ها دلار ارزش دارند.

۴- گوئینت پالترو

55

گوئینت پالترو

گوئینت پالترو، مؤسس و مدیر عامل کمپانی ای به نام Goop است. این کمپانی سایتی در حوزه ی سبک زندگی به همین نام دارد که در آن لباس، اکسسوری و محصولات آرایشی و بهداشتی هم به فروش می رسد.

گرچه قیمت بسیار بالای اجناس و کالاهای این سایت همواره مورد انتقاد و تمسخر کاربران اینترنتی قرار گرفته، اما از قرار معلوم پالترو توانسته سرمایه گذاران را در مورد سودآوری و آینده ی کسب و کار خود متقاعد کند. سایت پالترو ابتدا در سال ۲۰۰۸ به شکل یک بولتن خبری شخصی شروع به کار کرد. سرمایه ی این کمپانی از آن زمان به ۲۰ میلیون دلار رسید.

البته معلوم نیست که سایت Goop هنوز هم سودآور هست یا نه. در سال ۲۰۱۴، اسناد فاش شده ای در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد این کمپانی ۱/۲ میلیون دلار بدهی دارد. با این حال، از قرار معلوم این کسب و کار در بخش تجارت الکترونیک خود رشدی پیوسته اما یکنواخت دارد.

۵- رابرت دنیرو

66

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو با همکاری یک آشپز مشهور ژاپنی به نام نوبو ماتسوشیا، رستوران نوبو را تأسیس کرد. این رستوران ابتدا در نیویورک شروع به کار کرد و از آن زمان چندین شعبه ی دیگر آن در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح شده است.

آشنایی با شغل دوم سلبریتی ها

حالا نوبو نامی مشهور در عرصه ی بین المللی به شمار می رود و اخیراً یک کشتی تفریحی و هتلی در لاس وگاس را به مجموعه ی برند خود اضافه کرده است. برند نوبو در سال ۲۰۱۵، ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت.

۶- جسیکا آلبا

77

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا از بنیان گذاران کمپانی ای به نام Honest است که محصولات مختلفی از جمله لوازم آرایشی، شوینده و غذای کودک دارد. ارزش این کمپانی تا سال ۲۰۱۵ به بیش از یک میلیارد دلار رسید.

این شرکت چند سال قبل متهم به انجام فعالیت های غیر صادقانه در حوزه ی بازاریابی و به همین دلیل درگیر مشکلات قانونی شده بود. با این حال، طبق شنیده ها، کمپانی Honest قصد ورود به بازار بورس را هم دارد.

 ۷- بونو

88

بونو

بونو، خواننده ی گروه موسیقی U2، یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی به نام Elevation Partners دارد که نام آن از یکی از آهنگ های بونو به نام Elevation گرفته شده است. این شرکت درآمد بسیار زیادی داشته است.

شرکت Elevation Partners در تعدادی از کمپانی های حوزه های تکنولوژی مثل Facebook و Yelp سرمایه گذاری کرده است. سرمایه گذاری در Facebook به تنهایی ۱/۴ میلیارد دلار پول نصیب این شرکت کرد.

۸- فرانسیس فورد کاپولا

99

فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان مشهور آمریکایی، حالا دیگر به ندرت سراغ کارگردانی فیلم می رود. کاپولا ۴۵ سال قبل در منطقه ای به نام Napa Valley در شمال کالیفرنیا، ملکی خریداری کرد که تا دهه ی ۱۹۹۰ آن را به یک کارخانه ی شراب سازی تبدیل کرد. شراب های تولید این کارخانه در سراسر دنیا به فروش می رسد.

کاپولا در مصاحبه ای درباره ی کارخانه ی شراب سازی خود اظهار کرده: «تنها چیزی که می دونم اینه که یه سال ۹ میلیون درآوردیم، چهار سال بعدشم ۶۰ میلیون. درآمدم از تجارت شراب بیشتر از پولی بوده که تا حالا از فیلمسازی درآوردم.»

۹- جورج کلونی

00

جورج کلونی

جورج کلونی و رند گربر، همسر سیندی کرافورد، مدل و بازیگر آمریکایی، تصمیم گرفتند مواقعی که با یکدیگر به مکزیک سفر می کردند، برای خودشان تکیلای خانگی درست کنند.

تولیدات این دو دوست به هزار بشکه در سال رسید و کلونی و گربر که ابتدا مشروب تولیدی خود را فقط با دوستان شان تقسیم می کردند، تصمیم گرفتند شرکت مشروب سازی خود را تأسیس کنند. اینگونه بود که در سال ۲۰۱۳، برند مشروب سازی Casamigos Tequila پایه گذاری شد.

از قرار معلوم این برند توانسته به موفقیت برسد. تولیدات این کمپانی بازخوردهای خوبی دریافت کرده و کمپین های تبلیغاتی پر هزینه ای داشته است.

در سال ۲۰۱۷، کلونی و گربر، برند مشروب سازی خود را به مبلغ ۱ میلیارد دلار به یک شرکت بریتانیایی تولید لیکور به نام Diageo فروختند.

۱۰- رایان رینولدز

111

رایان رینولدز

ریان رنولدز هم مانند کلونی در صنعت مشروب سازی فعالیت دارد. در سال ۲۰۱۷، رینولدز یک شرکت مشروب سازی به نام Aviation Gin را خریداری کرد که یکی از بهترین برندهای تولید جین در دنیا به شمار می رود.

شغل دوم سلبریتی ها در هالیوود

از قرار معلوم این برند فروش خوبی هم دارد. با این حال به طور دقیق معلوم نیست که این شرکت مشروب سازی چقدر برای رینولدز درآمد داشته است.

۱۱- سرنا ویلیامز

222

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز، تنیسور مشهور، از قبل برد در مسابقات تنیس بیشتر از ۸۱ میلیون دلار کسب درآمد کرده است که بیشتر از هر تنیسور دیگری در تاریخ به شمار می رود. علاوه بر این، لاین لباس ویلیامز و سرمایه گذاری های متعددش در بخش های مختلف، میلیون ها دلار برای او درآمد داشته است.

سرنا و خواهر تنیسورش، ونوس، از سهام داران یک تیم فوتبال آمریکایی به نام The Miami Dolphins و شرکت Ultimate Fighting Championship هستند.

۱۲- کوین کاستنر

333

کوین کاستنر

کوین کاستنر در سال ۱۹۹۵، شرکت Ocean Therapy Solutions را از دولت آمریکا خریداری کرد. کار این کمپانی، ساخت تکنولوژی پاکسازی آب دریاها و اقیانوس ها از آلودگی های نفتی است.

۱۳- لینکین پارک

444

لینکین پارک

در معرفی درامد میلیوئنی از شغل دوم سلبریتی ها به گروه موسیقی لینکین پارک می رسیم که از قرار معلوم یک خط مشی کارآفرینانه برای خود دارد، به طوری که آن ها حتی در زمان برگزاری تورهای کنسرت شان هم در شرکت های حوزه ی تکنولوژی سرمایه گذاری می کنند. آن ها همین نگاه به سرمایه گذاری را در مورد تولید موسیقی هم دارند.

مایک شینودا، یکی از اعضای گروه لینکین پارک، در مصاحبه ای در اینباره بیان کرده: «این گروه نه فقط خودش، بلکه هر آلبومش هم به تنهایی یه استارتاپ محسوب میشه.»

گروه لینکین پارک خود یک شرکت سرمایه گذاری به نام Machine Shop Ventures دارد که در یک اپلیکیشن معاملات بورس به نام Robinhood و سرویس تاکسی اینترنتی Lyft سرمایه گذاری کرده است.

مایک شینودا هم خود به طور جداگانه، در سرویس های پخش موسیقی Spotify و Pandora و چند کمپانی دیگر سرمایه گذاری کرده است.

۱۴- جرد لتو

555

جرد لتو

جرد لتو به گفته ی خودش، یک سرمایه گذار سرسخت است و دست از حمایت کمپانی هایی که در آن ها سرمایه گذاری کرده برنمی دارد. قبل از آنکه گوگل، کمپانی Nest که یک شرکت سازنده ‌ی دستگاه‌های هوشمند خانگی است را در سال ۲۰۱۴، به مبلغ ۳/۲ میلیارد دلار خریداری کند، لتو در این کمپانی سرمایه گذاری کرده بود.سرویس تاکسی اینترنتی Uber و سایت رزرو هتل Airbnb هم دیگر شرکت هایی هستند که لتو در آن ها سرمایه گذاری کرده است.

جرد لتو همچنین در مصاحبه ای بیان کرده در سال ۲۰۱۲، درست چند روز پیش از آنکه کمپانی فیسبوک، اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کند، به دیدن مدیران اینستاگرام رفته بود تا با آن ها درباره ی سرمایه ی گذاری در این کمپانی گفتگو کند.

لتو در اینباره اظهار کرده: «اونا اینور و اونورو نگاه می کردن و می خندیدن. منم گفتم کجاش خنده داره؟»

شغل دوم سلبریتی ها و چهره های محبوب هالیوود

۱۵- کیم کارداشیان

666

کیم کارداشیان

گرچه کیم کارداشیان را اغلب با بی استعداد خواندنش مورد تمسخر قرار می دهند اما او توانسته خود را به یک ماشین پولسازی تبدیل کند. کارداشیان یک اپلیکیشن بازی به نام Kim Kardashian: Hollywood دارد که بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بیشتر از ۱۶۰ میلیون دلار کسب درآمد کرد. اپلیکیشن دیگر او به نام Kimoji در فهرست محبوب ترین اپلیکیشن های اپل قرار گرفت و درآمد زیادی را نصیب کارداشیان کرد.

کیم کارداشیان همچین یک کمپانی لوازم آرایشی به نام KKW Beauty دارد که بعد از شروع به کارش، ظرف چند ساعت تمام محصولات آن به فروش رفت. کارداشیان در سال ۲۰۱۵، کتابی به نام Selfish از سلفی های خودش منتشر کرد که بیشتر از ۱۲۵ هزار نسخه از آن با قیمت ۲۰ دلار به فروش رفت.

دیگر اعضای خانواده ی کارداشیان-جنر هم شیوه ی او را در کسب درآمد پیش گرفته اند. مثلاً کایلی جنر، خواهر کوچک تر کیم، یک برند بسیار موفق لوازم آرایشی دارد. علاوه بر این، مدتی پیش، طبق اعلام سایت فوربس، کایلی جنر به عنوان جوان ترین میلیاردر خودساخته ی دنیا شناخته شد.

۱۶- ریحانا

777

ریحانا

در معرفی شغل دوم سلبریتی ها به ریحانا، خواننده ی محبوب می رسیم که در سال ۲۰۱۷ لاین تولید لوازم آرایش خود را با نام Fenty Beauty راه اندازی کرد که به خاطر تنوع رنگی فراوان محصولاتش مورد تحسین قرار گرفت. این کمپانی ظرف ۷ ماهه ی ابتدایی فعالیتش، ۷۲ میلیون دلار کسب درآمد کرد.