به گزارش پارس نیوز، بهروز افخمی در برنامه «نقد سینما» به موضوع سیل و برخورد سلبریتی‌ها پرداخت که در لا به لای کمک کردن برخی از بازیگران چه با پیام‌های خودشان و چه حضورشان در مناطق سیل‌زده، فیلمی شگفت‌آور منتشر شد که یک فرد به ظاهر خوزستانی منتقد حضور عراقی‌ها در منطقه خوزستان بوده است. شاید این فرد این صحبت را از روی تعارف انجام داده یا متوجه یکسری از استراتژی‌ها و مسائل نیست. او توضیح داد: این فیلم را اولین‌بار جعفر پناهی روی صفحه‌اش گذاشته و مهنار افشار آن را تکثیر کرده! جالب است که مردم مخالفت خودشان را اعلام کرده‌اند و در همان صفحه نوشتند که اگر مردم آلمان کمک می‌کردند باز مخالفت انجام می‌دادید. جوان عصبانی ممکن است در شرایط سخت سیل حرفی زده باشد، اما آیا هنرمندان ما با تکثیر این حرف‌ها گمان می‌کنند کار سیاسی انجام می‌دهند.

او ادامه داد: «واقعاً چه ایرادی وجود دارد که عراقی‌ها کمک کردند. درست است که یک زمانی با این کشور جنگ داشتیم اما ۳۲ سال از آن زمان می‌گذرد و کسانی که امروز کمک کردند اگر زیر ۴۰ سال باشند در پایان جنگ، کودکانی بیش نبودند و هیچ‌چیز از جنگ نمی‌دانند. این افراد که چنین فیلم‌هایی را در فضای مجازی تکثیر می‌کنند باورشان این است که کار سیاسی کرده‌اند؟

افخمی در برنامه «نقد سینما» تصریح کرد: من فکر می‌کنم بایستی بیشتر درباره این مسائل صحبت کنیم، چرا که این قشر(سلبریتی‌ها) فکر می‌کنند بایستی راجع به هر نکته و موضوعی اظهارنظر داشته باشند. متأسفانه درست نمی‌توانند فکر کنند! تاکنون آن طور که باید از این دریچه بحث نشده و برنامه‌ای نداشته‌ایم. این تبیین‌ها به خوبی انجام نشده که بازیگری مثل مهناز افشارچه فکری می‌کند به نماینده مجلس می‌گوید: «تا شما زایمان نکردی حق نداری درباره ازدواج دختران زیر ۱۷سال اظهارنظر کنی». این نماینده مجلس گفته بود دخترانی که در سن کم ازدواج می‌کنند کمتر طلاق می‌گیرند و خوشبخت‌تر هستند.

وی افزود: »خانم افشار متوجه نیست با این اظهارنظرها طرفدار سلب حق از مردم است.خصوصاً به فردی که در مقام یک قانون‌گذار، حضور دارد؛ واقعاً اگر در جایگاه یک مدرنیته و آزادیخواه صحبت می‌کند این نوع رفتار سلب حق از اظهارنظر محسوب می‌شود. اینجاست که احساس می‌کنم یا خانم افشار متوجه نیست چه رفتاری می‌کند یا باورش این است که مردم متوجه نیستند.

افخمی در پایان خاطرنشان کرد: خانم افشار با این دید باید با رومئو و ژولیت نیز مخالفت کند. چرا که این دو کاراکتر هرکدام ۱۵، ۱۶ ساله بودند که عاشق هم شدند و احتمالا خانم «افشار» به "شکسپیر" نیز می‌گوید تا زایمان نکردی نباید از این نمایشنامه‌ها بنویسی. مردم عقل دارند هر حرف بی‌فکری را عرضه کردند تا طرفداری از مدرنیسم برای خودشان دست و پا کنند، رفتار صحیحی نیست.