به گزارش پارس نیوز، ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ یعنی امروز یکی از بزرگترین بازیگران سینمای جهان و هالیوود وارد ۷۹ سالگی می‌شود. آل پاچینو نامی نیست که بتوان به راحتی آن را در سینما از ذهن مخاطبان پاک کرد

آل پاچینو زاده ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ است. وی بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون گرا خود و با بازی در سه‌گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود.

1100398_260

 

پاچینو تا به حال هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی در سال ۱۹۹۲ با بازی در نقش سرهنگ فرانک اسلید در فیلم بوی خوش زن توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. لقب پاچینو سلطان است و او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌دانند.

پاچینو در سال ۱۹۶۹ و با بازی در فیلم ناتالی و من توانست خود را به عنوان یک بازیگر قدرتمند معرفی کند، اما بازی وی در مجموعه فیلم‌های سه قسمتی پدرخوانده نام وی را در لیست برترین‌ها قرار دارد. آل‌پاچینو بخاطر بازی در پدرخوانده برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

1100402_577

 

او برای بازی در فیلمهایی، چون کرامر علیه کرامر (۱۹۷۹)، اینک آخرالزمان، متولد چهارم جولای (۱۹۸۹) دعوت شد، ولی قبول نکرد.

او همچنین بخاطر بازی در فیلم‌های سرپیکو، بعدازظهر سگی، پدرخوانده و عدالت برای همه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و همچنین به خاطر بازی در گلن‌گری گلن راس و دیک تریسی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در ضمن پاچینو دو بار برنده جایزه امی برای سریال‌های تو جک را نمی‌شناسی و فرشتگان در آمریکا شده است. جایزه امی، جایزه اسکار تلویزیونی است.

1100399_276

جایی که مرد سفید می‌گریزد، مرد ایرلندی نام آثاری هستند که وی در سال جدید و در آستانه سن هشتاد سالگی تجربه خواهد کرد. این نوع از فعالیت نشان می‌دهد که پاچینو در این سن و سال هم همچنان پر کار و تجربه گرا پیش می‌رود.