به گزارش پارس نیوز، تست‌های دی ان‌ای و سایت‌هایی مانند سایت Ancestor در سال‌های اخیر به شدت پرطرفدار شده و حتی سلبریتی‌ها نیز به تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گذشته خود روی آورده اند. اگر چه ممکن است بسیاری سلبریتی‌ها را به نحوی پادشاهان و ملکه‌های دنیای شهرت و ثروت بدانند، اما شاید باور نکنید که برخی از آنان واقعاً دارای ریشه نجیب زادگی بوده و پدران یا مادران آن‌ها از خانواده‌ای سلطنتی در نقطه‌ای از جهان بوده اند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این سلبریتی‌ها آشنا کنیم که هر یک به نحوی با ملکه الیزابت، کیت میدلتون و حتی هنری هشتم رابطه خانوادگی دور و نزدیک دارند. حتی بیانسه، الن دجنرس و برد پیت نیز خون نجیب زادگی در رگ خود دارند، بدین ترتیب داشتن دودمان خانوادگی سلطنتی چیزی نادر نیست.

هیلاری داف

نزدیک‌ترین سلبریتی آمریکایی به خانواده سلطنتی بریتانیا

2007510_997

هیلاری داف نه تنها دارای خون نجیب زادگی است بلکه نزدیک‌ترین سلبریتی آمریکایی به ملکه الیزابت دوم نیز شناخته می‌شود. در واقع می‌توان داف را دختر عموی ملکه الیزابت دانست و رابطه این دو از طریق الکساندر اسپات وود بوجود می‌آید که یکی از افسران ارتش بریتانیا و و دهمین نوه ادوارد سوم بوده است. حتی او به صورت غیرقانونی و نامشروع نیز دارای ریشه سلطنتی است. در واقع داف یکی از بستگان دور کاترین کار، دختر نامشروع هنری هشتم است.


بروک شیلدز

دومین سلبریتی آمریکایی نزدیک به خانواده سلطنتی بریتانیا

2007511_617

 

بروک شیلدز، مدل، بازیگر و چهره سرشناس دنیای هالیوود با فاصله‌ای کم نسبت به هیلاری داف دومین سلبریتی آمریکایی نزدیک به خانواده سلطنتی بریتانیا است. او نیز مانند داف دختر عموی ملکه الیزابت در هجده نسل قبل است، اما برخلاف داف در یک نقطه ارتباط خود با خاندان ملکه الیزابت را به طور کامل از دست داده است. با این وجود یکی از پدران نجیب زاده دور او هنری چهارم از فرانسه بوده و حتی یکی از بستگان او در لوور بدنیا آمده است.


رابرت پتینسون

2007512_785

رابرت پتینسون در فرانچایز موفق «گرگ و میش» (Twilight) نقش خون آشام را بازی کرده است، اما شایعاتی مبنی بر این که او با یک خون آشام در دنیای واقعی نسبت خانوادگی دارد نیز شنیده شده است. ظاهراً او ارتباط خونی بسیار دوری با ولاد خونخوار دارد که از کشتن مردمش لذت می‌برد و الهام بخش شکل گیری شخصیت دراکولا شد. او همچنین از پسرعمو‌های دور ویلیام و هری از طرف پدری است، زیرا هر دو طرف از خانواده پیکرینگ می‌آیند که روزگاری در شمال انگلیس زندگی می‌کردند.


بیانسه

2007513_344

 

طرفداران بیانسه همواره با عنوان «ملکه» از خواننده محبوب خود یاد می‌کنند، اما شجره شناسان اخیراً به این نتیجه رسیده اند که این واژه چیزی فراتر از یک لقب برای این خواننده است. در واقع او با فاصله ۱۲ نسل، دختر عموی ملکه الیزابت است و پدر مشترک آن‌ها نیز شاه هنری دوم است.


الن دجنرس

2007514_794

الن دجنرس یکی از دوست داشتنی‌ترین مجری‌های برنامه‌های تاک شو در جهان است و اخیراً مشخص شده که او از بستگان دور کیت میدلتون نیز هست. در واقع او با فاصله ۱۵ نسل، دختر عموی کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام است. دجنرس نه تنها از بستگان کیت میدلتون به شمار می‌آید بلکه نوزدهمین دختر عمومی ملکه الیزابت نیز هست. به لطف خانواده انگلیسی تبار دجنرس که به شاه ادوارد سوم باز می‌گردند، به نظر می‌رسد که بریتانیایی‌های زیادی در خانواده سلطنتی می‌توانند به الن دجنرس زنگ زده و او را دختر عموی خود خطاب کنند.


باراک اوباما

2007515_899

باراک اوباما، ۴۴ اُمین رییس جمهور ایالات متحده کار‌های بسیاری برای بهبود رابطه بین ایالات متحده و بریتانیا انجام داد، بار‌ها از کاخ باکینگهام دیدن کرده و گفته می‌شد که رابطه بسیار خوبی با ملکه الیزابت و شاهزاده چارلز داشته است. شاید دلیل این رابطه خوب، نزدیکی خاندان دو طرف در گذشته‌ای دور باشد. در واقع شجره شناسان می‌گویند که اوباما با فاصله ۹ نسل پسرعموی ملکه الیزابت بوده و این ارتباط را به شاه جان انگلیس مدیون است. حتی پدران او با وینستون چرچیل، برد پیت و بوش پدر و پسر نیز ارتباط خونی داشته اند.


مدونا

2007516_216

 

ملکه موسیقی پاپ می‌تواند ریشه‌های فرانسوی-کانادایی اش را به خاطر ارتباطش با دوشس کورنوال، کامیلا پارکر باولز، ارج نهد. والدین دور مدونا مادلین ارنارد و شوهرش زاخاری کلوتیه بوده اند که در قرن پانزدهم میلادی از آمریکای شمالی به فرانسه نقل مکان کردند. این رابطه بدین معنی است که مدونا با فاصله ۹ نسل دختر عمومی دوشس کورنوال است.


گای ریچی

2007517_495

 

شوهر سابق مدونا برای ارتباط با خانواده سلطنتی بریتانیا نیازی به بودن در کنار ملکه موسیقی پاپ ندارد. گای ریچی که خود بریتانیایی است رابطه بسیار نزدیکی با کیت میدلتون، دوشس کمبریج دارد. این دو از کودکی دوست بوده و با فاصله ۶ نسل دختر عمو پسرعمو هستند. ریچی و میدلتون چنان رابطه نزدیکی دارند که او یکی از معدود سلبریتی‌هایی بود که به مراسم ازدواج کیت و شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱ دعوت شده بود.


سلین دیون

2007518_680

اکنون که می‌دانیم مدونا ارتباطش با خانواده سلطنتی را مدیون ریشه کانادایی-فرانسوی خود است، جای تعجب ندارد که ملکه موسیقی فرانسوی-کانادایی موسیقی نیز دارای خون نجیب زادگی است. مانند مدونا، سلین دیون نیز از نوادگان خاندان کلوتیه است و بدین ترتیب می‌توان دیون، مدونا و کامیلا پارکر باولز را دختر عمو دانست.


برد پیت

2007519_313

از قبل می‌دانستیم که برد پیت رابطه خانوادگی بسیار دوری با باراک اوباما دارد، اما برخی از پدران برد پیت نیز افراد مشهوری بوده اند. برای مثال، شاه هنری دوم با فاصله ۲۵ نسل، پسر عموی برد پیت محسوب می‌شود. او بین سال‌های ۱۱۵۴ تا ۱۱۸۹ بر انگلستان حکومت کرده و دولت انگلستان را بازسازی نمود. اما پیت نه تنها با خاندان سلطنتی بریتانیا بلکه با خاندان سلطنتی آمریکا نیز نسبت خانوادگی دارد. دو نفر از پسرعمو‌های پیت با فاصله چندین نسل، ژنرال رابرت‌ای لی، فرمانده ارتش متفقین در جنگ داخلی آمریکا و ژنرال اندرو پیکنز از قهرمانان انقلاب آمریکا هستند.


جیک و مگی جیلنهال

2007520_511

یکی از برادران و خواهران محبوب و سرشناس هالیوود می‌توانند مدال برنز در رقابت سلبریتی‌های آمریکایی برای ارتباط خانوادگی با خاندان سلطنتی بریتانیا را دریافت کنند. بعد از هیلاری داف و بروک شیلدز، جیک و مگی جیلنهال سومین سلبریتی‌های آمریکایی هستند که بیشترین و نزدیک‌ترین ارتباط خانوادگی را با خاندان سلطنتی بریتانیا دارند. دودمان خانوادگی این دو به نوادگان شاه ادوارد سوم باز می‌گرددکه بین سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۷۷ بر انگلستان حکم می‌راند. بدین ترتیب خانم و آقای جیلنهال با ۱۹ نسل فاصله، دختر عمو و پسرعموی ملکه الیزابت به شمار می‌آیند. حتی دودمان خانوادگی این دو شامل شاه چارلز هشتم نیز می‌شود که تا سال ۱۴۷۰ پادشاه سوئد و نروژ بوده است.


کیت هرینگتون

2007521_957

کیت هرینگتون یک ویژگی مشترک جالب با شخصیت جان اسنو در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) دارد. البته که او نمرده و با جادوی سیاه به زندگی بازگردانده نشده بلکه هرینگتون دوست داشتنی ارتباطی خانوادگی با خاندان سلطنتی بریتانیا دارد. او نیز از طریق مادربزرگش از نوادگان شاه چارلز دوم است.


رُز لزلی

2007522_134

رُز لزلی نیز برای داشتن ارتباط با خانواده سلطنتی بریتانیا نیازی به همبازی و اکنون شوهر خود ندارد. او هم از طرف مادر و هم پدر خود دارای ارتباط خانوادگی به خاندان سلطنتی بوده و پدرش مرد ارشد خاندان لزلی در آبردین شایر بوده و مادرش نیز از نوادگان شاه چارلز دوم به شمار می‌آید. بدین ترتیب کیت و رُز هر دو از نوادگان چارلز دوم بوده و با فاصله‌ای دور پسر عمو دختر عموی یکدیگر حساب می‌شوند. ظاهراً روابط عجیب تارگرینی تنها به جان اسنو و دینریس تارگرین ختم نمی‌شود!


آنجلینا جولی

2007523_859

 

آنجلینا جولی برای جستجوی ریشه‌های نجیب زادگی خود باید به والدین مادرش توجه داشته باشد. مارچلین برنارد، مادر جولی، فرانسوی بوده و دودمان خانوادگی او به شاه فیلیپ دوم باز می‌گشت که پسر لوییس هفتم بوده است. بدین ترتیب می‌توان خانواده جولی را با خانواده ماری فرانسه که از زنان مشهور و تاثیرگذار تاریخ فرانسه بوده مرتبط دانست. ریشه فرانسوی آنجلینا جولی بدین معناست که او با فاصله ۲۶ نسل دختر عموی ملکه الیزابت دوم به شمار می‌آید و این موضوع شاید یکی از دلایل رابطه خوب او با ویندسور‌ها باشد.


تیلدا سوینتون

2007524_527

 

در حالی که بسیاری از بازیگران بریتانیایی ارتباطاتی خانوادگی با خانواده ویندسور دارند، اما در رگ‌های تیلدا سوینتون خون خانواده سلطنتی اسکاتلند جریان دارد. او از نوادگان مستقیم رابرت بروس، پادشاه اسکاتلندی است که روزگاری برای کنترل اسکاتلند در قرن چهاردهم با شاه ادوارد اول وارد جنگ نیز شد. این واقعه تاریخی الهام بخش فیلم «شجاع دل» (Braveheart) شد.


پاریس هیلتون

2007525_780

 

پاریس هیلتون به خاطر رفتارهایش شبیه یک پرنسس لوس و ننر به شهرت رسید، اما ظاهراً او نیز با خانواده سلطنتی بریتانیا ارتباطاتی خانوادگی دارد. علاوه بر نزدیک بودن از لحاظ خونی با نجیب زادگان آمریکایی، هیلتون با فاصله ۲۰ نسل دختر عموی ملکه الیزابت نیز هست. شاه هنری دوم نیای مشترک این دو محسوب می‌شود و این ارتباط نسلی از طریق پدر هیلتون، ریچارد، به دخترش رسیده است.


جانی دپ

2007526_338

جانی دپ بیشتر به خاطر بازی در نقش کاپیتان جک اسپارو در فرانچایز «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) شناخته می‌شود. اگر چه برخی از سلبریتی‌ها به طور واقعی با دزدان دریایی قرن هفدهم میلادری ارتباطات خویشاوندی دارند، اما دپ نزدیکی بیشتری با خاندان سلطنتی بریتانیا دارد. جانی دپ نیز با فاصله ۲۰ نسل، پسرعموی ملکه الیزابت محسوب می‌شود. برای پیدا کردن اتصال خانوادگی این دو باید به ۵۰۰ سال پیش بروید. دپ از خاندان بزرگ دپس بوده که پروتستان‌هایی فرانسوی بوده و در قرن ۱۴ میلادی در انگلستان زندگی می‌کردند.