به گزارش پارس نیوز، مقامات روسی، به کمپینی که لئوناردو دی کاپریو به راه انداخته بود پاسخ مثبت دادند. او در این کمپین یک و نیم میلیون امضا جمع کرد، تا روسیه را به آزاد کردن صد نهنگ که در استخر‌های تنگ در منطقه شرق روسیه اسیر شده بودند، وادار کند.

دی کاپریو در فضای مجازی با هدف وادار کردن روسیه به آزاد کردن نهنگ‌هایی که در استخر‌های کوچک در منطقه خلیج ناخودکا در کنار دریای ژاپن، با انتشار یادداشتی اقدام به جمع آوری امضا کرده بود.

235958_435

 

کرملین بر ضرورت مجازات شرکت‌هایی که قوانین صید را زیر پا گذاشته و نهنگ‌ها را اسیر می‌کنند تا آن‌ها را به پارک‌های اقیانوسیِ چین بفروشند تأکید کرد. از میان این نهنگ ها، ۱۰ نهنگ قاتل و ۸۷ نهنگ سفید (بِلوگا) هستند.

235959_116

"اولیگ کوگیمیاکو" فرماندار منطقه پریمورسکی، در گفتگوی مطبوعاتی گفت: "پس از اتّخاد تصمیم نجات نهنگ ها، آن‌ها در آینده با همکاری گروهی از دانشمندان روسی و گروهی از دانشمندان از کوستو آزاد خواهند شد. "

شایان ذکر است که این اقدام پس از انتشار تصاویری بی‌سابقه از ۱۱ قطعه نهنگ قاتل و ۸۷ نهنگ سفید که در قفس‌هایی تنگ در مرکز امنی واقع در شهر "ناخودکا" به زور قرار گرفته بودند، موجب برانگیخته شدن اعتراضات جهانی شد و به دنبال آن کارشناسان روسی تحت فشار‌های عمومی مجبور به انجام تحقیقاتی در زمینه رفتار‌های بی‌رحمانه با این نهنگ‌ها شدند.

235960_124

 

235961_716