به گزارش پارس نیوز، همواره هواداران بازیگران ایرانی و هالیوودی به دنبال شباهت ستاره های محبوب خود هستند و به تازگی هنرمندی خلاق دست به کار زیبای زده است و از شباهت چهره های ایرانی و هالیوودی ترکیب جذاب و باورنکردنی را به وجود آورده است. مخصوصا شباهت جرج کلونی و مهران مدیری و یا ترکیب چهره زیبای الناز شاکردوست و آنجلینا جولی و از همه جالب تر شباهت مالکوم مک داول و نوید محمدزاده است.

شباهت‌های عجیب بازیگران ایرانی و هالیوودی

یک هنرمند خلاق پیدا شده که با کلاژ کردن عکس‌ها و تصاویر مختلف، چهره‌های معروف غربی را با سینماگران ایرانی ترکیب کرده و نتیجه جالبی برهم زده است.

همیشه شباهت‌هایی ریز و درشت میان هنرمندان، خصوصا بازیگران ایرانی و هالیوودی مورد کنکاش مخاطبان و طرفداران این هنرمندان بوده است. مثلا سال‌ها پیش که مهناز افشار تازه بر پرده‌های سینماها دیده شده‌بود و در آغاز راه بازیگری خود قرار داشت

همه از شباهت بی‌اندازه او با گوگوش صحبت می‌کردند. حالا یک هنرمند خلاق پیدا شده که با کلاژ کردن و ترکیب عکس‌ها و تصاویر مختلف، چهره‌های معروف غربی را با سینماگران ایرانی ترکیب کرده است و نتیجه جالبی برهم زده.

شباهت بازیگران ایرانی و هالیوودی و ترکیب یک چهره جدید

هرچند که این تکنیک کلاژ سابقه‌ای طولانی در هنر مدرن دارد و حتی در پوستر بعضی از آثار سینمایی مانند «نیمه ماه مرس» جورج کلونی استفاده شده است، اما کماکان تازگی و جذابیت خود را حفظ کرده است. نگاهی انداخته‌ایم به کلاژ چهره‌های سینمایی غربی و ایرانی:

11

حامد بهداد و کیت هرینگتون

22

فریدا و نیکی کریمی

33

آلفرد هیچکاک و بهمن فرمان آرا

44

واکین فینیکس و فرهاد مهراد

55

بنیسیو دل تورو و بهروز وثوقی

66

آنتونی کویین و عزت الله انتظامی

77

جرج کلونی و مهران مدیری

88

پیتر دینکلیج و سمندون

99

ژان لوک گدار و عباس کیارستمی

90

آنجلینا جولی و الناز شاکردوست

111

مالکوم مک داول و نوید محمدزاده