به گزارش پارس نیوز، سامان احتشامی که «کنسرت شب» را به رهبری مهدی وجدانی در ۲ شب برگزار می کند، دلیل انتخاب تالار وحدت برای برگزاری کنسرت خود را احترام به مخاطب جدی موسیقی عنوان کرد.

آخرین جزییات از «کنسرت شب» سامان احتشامی

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده به تشریح جزییاتی از «کنسرت شب» که ۳۰ فروردین و ۶ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود، پرداخت.

وی در این باره گفت: ۱۰ قطعه موسیقایی که در طول این سه دهه ساخته ام با تنظیم برای ارکستر زهی، سازهای ضربی و پیانو نوشته شده و به رهبری مهدی وجدانی در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

این آهنگساز افزود: در ابتدا قرار بود این کنسرت تنها در تاریخ ۳۰ فروردین برگزار شود ولی با توجه به استقبال مخاطبان، تصمیم بر آن شد که «کنسرت شب»، برای یک شب دیگر یعنی ۶ اردیبهشت تمدید شود.

احتشامی با اشاره به سیل ویرانگری که در بسیاری از مناطق ایران اتفاق افتاد، تاکید کرد: در صورتی که بلیت‌فروشی در بهمن و اسفند انجام نشده بود، «کنسرت شب» را لغو می‌کردم زیرا بسیار دشوار است در شرایطی که مردم کشور در رنج و درد به سر می‌برند به برگزاری کنسرت اندیشید اما با توجه به فروش همه بلیت‌ها در ۲۴ ساعت ابتدایی و لزوم حفظ احترام مخاطب، کنسرت لغو نشد و در تاریخ مقرر به بهترین شکل برگزار می‌شود.

وی استقبال از «کنسرت شب» را علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: بیش از یک سال بود که من مستقلاً کنسرتی برگزار نکرده بودم اما در این مدت از هنر فاصله نگرفته بودم و به اداره آموزشگاه موسیقی خود می‌پرداختم. همین مساله باعث شده بود که با آدم‌های زیادی در ارتباط باشم و اسیر کم‌کاری نشوم.

این نوازنده پیانو همچنین بر لزوم حفظ جذابیت کنسرت و اهمیت به جنبه نمایشی آن تاکید کرد و گفت: در تمام دنیا موسیقی بی‌کلام نسبت به موسیقی باکلام مهجور است. مردم چون شعر را و کلام را می‌فهمند، خواننده را دوست دارند اما تماشای نواختن پیانو برایشان چندان جذاب نیست و این مساله به خواننده سالاری منجر شده است. من تلاش دارم جذابیت‌هایی به کنسرت بی‌کلام اضافه کنم و به همین دلیل کنسرت‌هایم از تنوع برخوردارند.

این آهنگساز افزود: عموماً هنرمندانی که کنسرت بی‌کلام برگزار می‌کنند، متعصب هستند و دوست ندارند با هنر نمایش جذابیت‌هایی را به اجرا اضافه کنند اما این رویه باید تغییر کند.

احتشامی در پایان دلیل انتخاب تالار وحدت برای اجرای کنسرت را احترام به موسیقی و مخاطب خواند و تصریح کرد: برخی دوستان پیشنهاد می‌کردند که با توجه به استقبال زیاد، کنسرت در برج میلاد یا نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود، اما من این موضوع را نپذیرفتم زیرا تجربه‌های قبلی نشان می‌داد مردمی که برای کنسرت به این سالن‌ها می‌روند بیشتر به دنبال سرگرمی هستند و موسیقی و اجرا برایشان در اولویت‌های بعدی قرار دارد. قصد بی‌احترامی به دیگر هنرمندان ندارم اما تصمیم گرفتم برای احترام به مخاطب، تالار وحدت را که بزرگ‌ترین و بهترین سالن برای اجرای موسیقی در کشور است، انتخاب کنم.