به گزارش پارس نیوز، یکی از فیتیله‌ای‌های تلویزیون از روی آنتن رفتن «دوقلوها» خبر داد که مدتی متوقف شد.
علی فروتن در گفتگو با برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران، با اشاره به نمایشی که در اولین روزهای سال 98 بازی کرده، گفت: تئاتر جزو هنرهایی است که مهجور واقع شده و باید از آن حمایت کرد. امیدوارم در سال 98 در تلویزیون بیشتر از تئاتر حمایت و برای آن تبلیغ شود و تئاتر باید وارد سبد خانوار شود. من هم آخرین بار با نمایش «ساعت 8 در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی در تئاتر فعالیت داشتم و این نمایش نگاه جالبی به مقوله خداشناسی داشت.
وی که هر سال، لحظه تحویل سال را با بچه ها می گذراند، افزود: فرزندان من و آقای گلی همیشه نیاز دارند پدرانشان کنارشان باشند اما دیگر در این سالها متوجه شده اند که پدرهایش فقط به آنها متعلق نیستند و به بچه های دیگری هم تعلق دارند. این را قبول کرده اند و این لطف همیشه شامل حال ما شده که در لحظات شاد مردم حضور داشته ایم. خداراشکر می کنم که در لحظات سال تحویل کنار مردم هستم.
این بازیگر تاکید کرد: نوروز 98 مدام مشغول کار بودم و آن چیزی که بر من گذشت تلخی سیل و اتفاقی بود که برای خانواده های سیل زده و دوستانمان در آق قلا و گرگان و شیراز و دیگر مناطق رخ داد. مسافران نوروزی هم اتفاقات ناگواری برایشان رخ داد که شیرینی نوروز را در دهانمان گس کرد. تلخی در جانمان گذاشت و امیدوارم با اتفاقات خوب و شیرینی که در سال 98 خداوند برایمان در نظر گرفته این تلخی کمرنگ شود. گرچه هیچوقت این داغ از بین نمی رود و فراموش شدنی نیست. امیدوارم خداوند باز هم مهربانی اش را نثار مردم ایران کند.
فروتن درباره اینکه آیا برنامه «فیتیله» دیگر پخش نخواهد شد، گفت: بنابر اتفاقی که برای برنامه فیتیله افتاد دیدیم اگر کار را ادامه بدهیم آن جذابیت و لذتی که قبل از آن اتفاق هم برای ما و هم بیننده ها وجود داشت قطعا دیگر تجربه نخواهیم کرد. خط قرمزهایی برای برنامه در نظر گرفته می شد که دیگر فیتیله، همان فیتیله سابق نبود و بهتر بود در اوج و حلاوتی که داشت تمامش کنیم تا مردم همیشه به شیرینی از آن یاد کنند. ما همواره پشت دوربین محدودیت هایی داریم و با اتفاقاتی که برای فیتیله افتاد قطعا محدودیت ها خیلی بیشتر از قبل می شد.
وی خبر داد: بنابراین ما تصمیم گرفتیم با برنامه های جدیدتر برگردیم. از عید فطر با سریال جدیدی به نام «دوقلوها» که در 100 قسمت برای بچه ها آماده می شود برخواهیم گشت. فضای کمدی و شاد و آموزنده ای خواهد داشت.
این کارگردان تئاتر درباره فعالیتش در حوزه نمایش در سال 98 گفت: سه نمایش دیگر در حال تمرین داریم که یکی را من، دیگری را آقای گلی و سومی را هم یکی از دوستان کارگردانی خواهد کرد. دو نمایش ما در تابستان در تالار هنر اجرا می شود و برای کودکان است.
فروتن اعلام کرد: اتفاق خیلی خیلی متفاوت و بدیعی که خواهیم داشت برای روستاهای ایران است. هنوز به نتیجه کامل نرسیده ایم و زیرساختی را از سال گذشته آغاز کردده ایم که 70 درصد از کارهای سخت افزاری آن انجام شده و اواخر تابستان این پروژه را با حضور دراکثر روستاهایی که هنرمندان پایشان را به آنجا نگذاشته اند اما بچه هایش نیاز دارند نمایش ببینند آغاز خواهیم کرد. این کار را من و آقای گلی برنامه ریزی کرده ایم.
وی یادآور شد: برایمان لذت بخش است که کودکان و نوجوانان دیروز را می بینیم که با ما بزرگ شده اند و حالا خودشان فرزند دارند. خیلی از مردم می آیند پیش ما و می گویند ما حالا مهندس و خلبان و پزشک و کارمند و مدیر هستیم اما شما قبلا به مدرسه ما آمده بودید و برایمان نمایش اجرا کرده بودید. برخی از این افراد می گویند زاویه نگاهشان را تغییر داده ایم و این در زندگی کمکشان کرده است. بچه های دهه شصت هم خیلی از « پالام پولوم پیلیش» و «یک تابلو یک حماسه» را به یاد دارند.
«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی از شبکه رادیویی ایران روی آنتن رفت.