به گزارش پارس نیوز، روآن آتکینسون بازیگر بریتانیایی معروف به «مستر بین» تحصیلات عالی خود را در دانشگاه آکسفورد گذرانده است.
روآن آتکینسون بازیگر، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا است که بیشتر به دلیل ایفای نقش در فیلم‌های آقای بین و جانی اینگلیس شهرت دارد در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده و مدرک فوق لیسانس خود را در زمینه مهندسی برق از این دانشگاه دریافت کرده است.

او اولین فعالیت خود را در رادیو شروع کرد و یک برنامه کمدی را برای رادیوی بی‌بی‌سی با نام آتکینسون مردمی به اجرا درآورد. این برنامه شامل یک سری از مصاحبه‌ها با افراد بزرگ به صورت طنز بود که توسط خودش انجام می‌شد، نویسندگان این مجموعه خود اتکینسون و ریچارد کورتیس بودند، او و ریچارد در در دانشگاه آکسفورد با یکدیگر آشنا شده بودند.‌

آتکینسون به همراه آنگوس دایتون و در مجموعه تلویزیونی «اثر دوجانبه» و در نقش مرد راستگو شرکت کرد. بعد از موفقیت این اثر، وی یک فیلم کوتاه به نام «کنسرو خنده» و برای برنامه «لندن آخر هفته» اجرا کرد. بعد از این کار نیز چند اثر به نمایش درآورد که بیشتر آن‌ها موفق بودند.

اودر سال ۱۹۹۰ اولین سری از مجموعه فیلم‌های آقای بین با نام آقای بین بیچاره را برای شبکه تلویزیونی تامس ساخت، این سریال از شروع ساختش بسیار مورد توجه کشور‌های مختلف دنیا قرار گرفت و در بیش از دویست کشور مهم دنیا فروخته شد و از آن به بعد روان به عنوان مستربین در سطح بین‌الملل معروف شد. این مجموعه نمایش‌ها از لحاظ اقتصادی برای تلویزیون انگلیس پرفروش‌ترین سریال دهه نود به شمار می‌رفت. این مجموعه از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ در تلویزیون بریتانیا ساخته و پخش می‌شد.

«بین» علاوه بر بازیگری در تهیه کنندگی، نویسندگی و صداپیشگی نیز فعالیت داشته و در اروپا از معروفترین دوبلر‌ها شناخته میشود او در انیمیشن شیرشاه و مستر بین (مجموعه پویانمایی تلویزیونی) به عنوان صدا پیشه به ایفای نقش پرداخته‌است.

سال‌های گذشته شایعه مسلمان شدن آتکینسون بر سر زبان‌ها افتاده بود که دلیل آن را ساختن فیلمی توسط کارگردان آمریکایی برای توهین به پیامبر اسلام(ص) اعلام کرده است، اما هنوز این شایعه به تایید نرسیده است.