به گزارش پارس نیوز، سامان احتشامی با تبریک فرارسیدن نوروز سال ۱۳۹۸ درباره تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقی که در سال ۱۳۹۷ برایش رخ داده است گفت:بهترین اتفاق سال ۱۳۹۷ بزرگ‌شدن فضای آموزشگاه موسیقی‌ام  بود. خدا را شکر، توانستیم با این گسترش فضا، تعداد هنرجویان را هم دوبرابر کنیم. کنسرتی هم  که با مهران مدیری داشتم موجب دیده‌شدن بیشتر من شد و بر انگیزه‌ام برای ارائه کارهای بهتر و بیشتر افزود. درباره اتفاق بد هم باید به  ابتلا به یک بیماری آنفولانزای سخت در آبان‌ماه اشاره کنم. بر اثر این بیماری، حدود یک هفته در بیمارستان بستری شدم که خدا را شکر به خیر گذشت و  با بازیافتن سلامتی در خدمت مردم هستم.

این نوازنده شناخته‌شده پیانو درباره شیرین‌ترین خاطره و مفهومی که از عید نوروز در خاطره‌اش نقش بسته نیز اظهار کرد: خاطره عیدی‌هایی که از پدربزرگم می‌گرفتم برایم شیرین است؛ چون اغلب عناصر عید نوروز که در کودکی داشتم الان هم هست، اما این «عیدی» است که دیگر نمی‌توانم بگیرم. به هر حال شیرینی و آجیل و هوای خوب الان هم هست، اما عیدی  و عیدی‌بده کم است! اگر به دیدن بزرگترها بروم، می‌توانم آنجا عیدی هم بگیرم، اما خودم اهل عیدی‌دادن نیستم و به همین خاطر کمتر به عیددیدنی می‌روم. دوست دارم از کسانی  که به خانه می آیند، عیدی بگیرم. این را هم برای شوخی عید می‌گویم و بنویسید که خیلی از فامیل‌ها هم کلاً جیب‌بر هستند و برای عیدی‌گرفتن به دیدن من می‌آیند(با خنده)!

احتشامی درباره این که چه کنیم که ایام نوروز بیشتر به ما خوش بگذرد عنوان کرد: روی صحبتم بیشتر با بچه‌هاست. من در طول دوران تحصیلم،هفده مدرسه عوض کردم و مدام از مدرسه اخراج می‌شدم.الان به نوعی از نیروهای با تجربه آموزش و پرورش هستم! اگر بخواهم یک توصیه فرهنگی بکنم باید بگویم که بچه‌ها از عیدشان لذت ببرند، بازی کنند، تلویزیون ببینند و در کنار پدر و مادرشان باشند. خیلی نگران تکالیف عید هم نباشند! خلاصه این که عید نوروز بهترین فرصت است که  فقط بخورید، بخوابید، فیلم  و سریال و کارتون ببینید و لذت ببرید.

این آهنگساز در پایان گفت: ان‌شاءالله سال ۱۳۹۸ جدید برای همه هموطنان همیشه عید باشد، همه مردم زندگی خوب و سرشار از سلامتی داشته باشند، جیب‌شان پر از پول باشد و غم نداشته باشند. مریضی‌ها کم شود و اگر پدری بخواهد یک بستنی برای بچه‌اش بخرد، شرمنده نشود.