به گزارش پارس نیوز، جمشید مشایخی که شب گذشته ۲۵ اسفندماه مهمان برنامه «فرمول یک» علی ضیا بود در ابتدا با اشاره به انتخاب چهره مردمی در برنامه تاکید کرد: بنده بارها گفته ام خاک پای ملت ایران هستم، من در مقابل کسی که برای وطنش و برای اینکه ایران بماند به جبهه رفته است، هیچ هستم. کسی که از کشور دیگری بهترین حقوق و شرایط زندگی را رها می‌کند و با حقوق کم به کشورش می‌آید، از جمشید مشایخی خیلی بالاتر است و من در مقابل او هیچ هستم.

وی افزود: من از زمانی که بچه بودم و مرا به تئاتر می‌بردند و بازی هنرمندان بزرگ را می‌دیدم، عاشقشان می‌شدم. آن زمان با پدر و مادر و پسرعموهایم به تئاتر می‌رفتم.

بازیگر «روز واقعه» با بیان اینکه در سال‌های گذشته گاهی برای عید به شمال کشور می رفته است، ادامه داد: امسال می‌خواهم به حوالی گیلاوند و دماوند بروم.

مشایخی درباره پیشنهاد کتاب و فیلم به مردم اظهار کرد: کتابی را دوست عزیزم آقای الهی قمشه ای به من دادند که درباره حضرت حافظ بود و آن را در تعطیلات نوروز می‌خوانم. درباره فیلم نمی‌توانم از اثری نام ببرم چون ممکن است بعضی‌ها ناراحت شوند و بگویند چرا فیلم ما را نگفتی. برای همین نمی‌توانم فیلمی پیشنهاد بدهم.

وی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا سیمرغ به آقای نصیریان شانیت می‌دهد یا آقای نصیریان به سیمرغ، تصریح کرد: ایشان برای نقش دوم جایزه گرفتند در حالی که نصیریان مقامش خیلی بالاتر از این حرف‌ها است.

بازیگر ۸۴ ساله سینمای ایران یادآور شد: من زمانی که کارم را شروع کردم، نصیریان نمایشی به نام «وظیفه پزشک» را کارگردانی می‌کرد. اسماعیل شنگله عزیزم در آن نمایشنامه بازی داشت که به نصیریان گفت جمشید بازیگر خوبی است در حالی که آن موقع کسی بازی من را ندیده بود. نصیریان هم در این نمایش نقش کوتاهی به من داد و من یک جمله داشتم که مربوط به شخصیت پلیس بود. ما دو سه بار برای تمرین رفتیم اما کسی نقش پدر را بازی می‌کرد کارش خوب نبود.

مشایخی ادامه داد: نصیریان به او گفت کارش خوب نیست و کسی دیگر را باید جایگزین کند. من به اسماعیل گفتم نقش پدر را من باید بازی کنم، زنده یاد خانم جمیله شیخی با شنیدن این حرف جیغ کشید اما آقای نصیریان قبول کرد. من هم برای همین در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر او را بوسیدم و گفتم تو استاد من هستی.

در پایان مشایخی ترانه آرزوهای زنده یاد محمد نوری را زمزمه و برای ملت ایران در آستانه سال نو آرزو کرد و گفت: آرزو می‌کنم ملت بزرگ ایران هیچ گرفتاری نداشته باشند، بیکار نباشند، از نظر مالی وضع بسیار خوبی داشته باشند و دعا کنند جمشید هم آدم شود.

علی ضیا تا سه شنبه ۲۸ اسفند ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک را هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رود، چهارشنبه ۲۹ اسفند نیز برنامه در ۲ بخش ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و ۲۳ تا ۲ بامداد پخش خواهد شد