به گزارش پارس نیوز، امسال هم طبق روال سال‌های قبل، تلویزیون به مناسبت عید نوروز ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای شبکه‌های گوناگون تدارک دیده و قرار است از چند روز قبل با این برنامه‌ها به استقبال نوروز و سال جدید برود. مجریان تکراری، مهمانان تلویزیونی یکنواخت و استفاده کمتر از حضور سلبریتی‌ها اتفاقاتی است که در هرکدام از ویژه برنامه‌های شبکه یک، 2 و 3 دیده می‌شود و در ادامه راجع به آن‌ها توضیح داده‌ایم.
همون همیشگی

احسان علیخانی شش سال متوالی ویژه‌برنامه سال جدید را در شبکه 3 اجرا کرده و امسال که دو ماه قبل از سال جدید، با برنامه «عصر جدید» در تلویزیون دیده شده، حضور تکراری او بیشتر از سال‌های قبل به چشم می‌آید. شبکه یک هم دچار این تکرار است. علی ضیا که سال قبل ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک را اجرا کرد و امسال برنامه «فرمول یک» را روی آنتن داشت، برنامه تحویل سال 98 را نیز اجرا می‌کند. ژیلا صادقی هم مانند ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه 2، سال را در این شبکه تحویل خواهد کرد!
چهره‌های تکراری یا سلبریتی‌های مردمی؟

مخاطب هرسال شاهد حضور بازیگران تلویزیونی تکراری در شبکه‌های گوناگون است. برنامه «پل فروردین» شبکه 2 قرار است به بهانه پخش مستندی، میزبان بازیگرانی مانند پوریا پورسرخ، گلاره عباسی و شبنم‌ قلی‌خانی باشد. البته اگر این برنامه چهره‌های کمتردیده‌شده را هم دعوت کرده باشد، می‌تواند خود را از مهلکه مهمانان تکراری نجات دهد. اما اتفاق مثبتی که در ویژه‌برنامه شبکه یک و 3 افتاده، حضور کم رنگ سلبریتی‌ها در این دو برنامه است. احسان علیخانی در ویژه‌برنامه تحویل سال میزبان برگزیدگان مسابقه «عصر جدید» است و بخش مهمی از مهمانان ویژه‌برنامه شبکه یک را چهره‌های مردمی که در برنامه «فرمول یک» توسط رأی مردم انتخاب شدند تشکیل می دهند. علی ضیا این رویه را در طول سال هم در برنامه «فرمول یک»در پیش گرفته بود و حالا در ویژه‌برنامه نوروزی، ادامه خواهد داد.