به گزارش پارس نیوز، در حالی که مرداد ماه سالجاری همایون شجریان اعلام آمادگی کرد کنسرت رایگان خیابانی برگزار کند ولی در این مدت نه او درباره این موضوع صحبت کرد و نه مجوز برنامه ای با این مقتضیات برای وی صادر شد.

وعده کنسرت رایگان همایون شجریان به کجا رسید

مرداد ماه سال ۹۷ بود که همایون شجریان در فضای مجازی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اعلام کرد که آماده برگزاری کنسرت خیابانی رایگان است.

او در متنی نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنان چه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

این مطلب به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و عده کثیری از مردم، هنرمندان و حتی مسئولان هنری کشور آن را تحسین کردند و از همایون شجریان به عنوان فردی یاد شد که در کنار مردم کشورش است و می خواهد آنها با کمترین هزینه از کنسرتی باکیفیت استفاده کنند.

پیشنهاد شجریان پس از چند روز تب و تاب رسانه ای مسکوت باقی ماند و او نیز دیگر سراغی از حرف خود نگرفت ولی در همین فاصله محمد معتمدی دیگر خواننده جوان موسیقی سنتی در دهه اول شهریور ماه در پارک آب و آتش کنسرت رایگان برگزار کرد که مورد استقبال مردم هم قرار گرفت؛ اتفاقی که برای او کم هزینه نبود و به گفته خودش چند روز پس از آن اتفاق ممنوع الفعالیت شد. وی درباره دلیل این اتفاق گفت: مجوز بنده فقط برای پلی بک صادر شده بود ولی ما با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روی صحنه رفتیم.

به هر ترتیب آن روزها گذشت تا اینکه محمد معتمدی بار دیگر و در اسفندماه سالجاری اعلام کرد که پروژه «هنر برای همه» را به شهرداری تهران ارایه داده است.

این خواننده موسیقی سنتی ایرانی تاکید کرد: در ماه های اخیر طرحی به ذهنم رسیده بود که بتوانم در قالب حوزه های تئاتر و موسیقی آن را به مرحله اجرا برسانم که آن طرح این بود که ایده اجرایی «هنر برای همه» را طراحی کرده و آن را با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میان بگذارم. در این حوزه هم جلساتی برگزار شد و این موضوعات مطرح شد که بتوانیم در قالب این طرح جامع از موقعیت مکانی و امکانات تالارهای خوب به ویژه در جنوب تهران که بلااستفاده یا کم استفاده هستند، بهره های بیشتری برده و در آن جا فضایی را فراهم کنیم که با مشارکت هنرمندان و اسپانسرها، کنسرت هایی با بلیت ارزان قیمت را برگزار کنیم که خانواده ها بتوانند از اجراهای زنده نیز استفاده کنند. آنچه برای بلیت این کنسرت ها در طرح «هنر برای همه» قیمت گذاری شده رقمی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و در صورت مشارکت اسپانسر، پایین تر است که امیدوارم بتوانیم در این حوزه به نتیجه برسیم.

از آنجا که معتمدی از موافقت شهرداری تهران با این طرح خبر داده است حال باید دید این پروژه چه زمانی عملی می شود!

البته هنوز این سوال پابرجاست که کنسرت رایگان همایون شجریان به کجا رسید و آیا او در سکوت خبری در این ۸ ماه پیگیر طرح خود برای حمایت از مردم بوده است یا اینکه مساله اش در همان مجازی باقی مانده است.