به گزارش پارس نیوز، بعد از قسمت دوم ترمیناتور یعنی "روز داوری" دیگر از  نام جیمز کامرون خبری نبود. او به عنوان خالق ترمیناتور، دو قسمت اول این فیلم را کارگردانی کرد که هنوز هم به جرات میتوان گفت بهترین‌های این مجموعه هستند. بعد از ساخته شدن قسمت اول و دوم ترمیناتور، کامرون به خاطر کار کردن روی آواتار مجالی برای کار روی ترمیناتور بدست نیاورد .

به گفته آرنولد شوارتزینگر، جیمز کامرون در ساخت قسمت ششم ترمیناتور به نام "سرنوشت تاریک" نقش پر رنگی به عنوان مشاور پروژه و نویسنده داشته و در مورد بسیاری از صحنه‌های فیلم برداری به عنوان مشاور دخالت داشته و با میلر به عنوان کارگردان قسمت ششم همکاری گرمی داشته است.

از آنجایی که دنباله‌های بعد از قسمت دوم زیاد چنگی به دل نزدند، "سرنوشت تاریک" به خاطر حضور پر رنگ کامرون، اتتظارات را بالا برده و همه را امیدوار کرده است که ترمیناتور جدید شییه نسخه‌های ساخت خود کامرون شود.

آرنولد شوارتزینگر افزود از اینکه دوباره با کامرون کار کردم خوشحالم البته باید گفت که میلر هم بسیار کارگردان خوب و با استعدادی است. او خودش را قبلتر با ساخت فیلم موفق Deadpool ثابت کرده است. میلر همچنین در هدایت بازیگران و بازی گرفتن از آنها و همچنین استفاده از جلوه های بصری بسیار خوب عمل میکند.

در نهایت: در مورد داستان فیلم اطلاعاتی زیادی در دسترس نیست اما آنطور که معلوم است فیلم ادامه‌ای است بر قسمت دوم این فیلم، که حضور لیندا همیلتون در در نقش سارا کانر که در قسمت دوم نقش مادر جک کانر را داشت، دلیلی بر این ادعاست.