به گزارش پارس نیوز، به گفته برخی رسانه‌ها سرکارات نامزد انتخابات انجمن دندان پزشکان است که 23 اسفند برگزار می‌شود و همین بر ابهام‌های چگونگی حضور وی در «خندوانه» می‌افزاید.

 

1-توجه به زیبایی به جای سلامت

تا به حال پزشکان مختلفی به برنامه «خندوانه» دعوت شده‌اند، اما تفاوت همه آن‌ها حتی مسعود صابری با فرزین سرکارات این است که محتوای صحبت‌های آنان در حوزه سلامت بوده یا کاملا با اهداف برنامه یعنی زندگی سالم و شاد بودن همسو بوده است. ولی درباره فرزین سرکارات وضع فرق می‌کند، تخصص او بیشتر در حوزه زیبایی است و در «خندوانه» نیز بیشتر به همین جنبه از جراحی صورت پرداخته شد. ترویج جراحی لاکچری زیبایی، بدون تردید با اهداف و رویکرد معمول «خندوانه» در تضاد است.

 

 

2-استفاده بد از حضور فرزین سرکارات

در روزگاری که بسیاری از افراد به هر دلیلی احساس می‌‌کنند باید چهره طبیعی و مناسب خود را دست‌کاری کنند، بهتر نبود طبق سیاست کلی برنامه «خندوانه» در جا انداختن فرهنگ‌های مثبت، به جای ایراد گرفتن از چهره مهدی شاه‌حسینی، اتفاق بهتری در این برنامه می‌افتاد؟ رامبد جوان باید از فرصت حضور فرزین سرکارات در این برنامه استفاده بهتری می‌کرد ، مثلاً روی جنبه سلامتی جراحی صورت تمرکز می‌کرد یا افزایش احساس اعتماد به نفس را ترویج می‌کرد، نه تشویق غیرمستقیم به انجام عمل زیبایی.

 

 

3-«خندوانه» یا مطب دکتر؟

نشان دادن چهره تماشاگرانی که به صورت داوطلبانه خواسته‌اند نظر دکتر سرکارات درباره این که آیا به جراحی نیاز دارند یا خیر را بدانند، بیشتر از این که شبیه یک برنامه تلویزیونی باشد، بیشتر شبیه به فضای مطب یک پزشک است و جمعیتی را که پشت درهای اتاق دکتر برای معاینه در انتظار نشسته‌اند، برای مخاطب تداعی می‌کند! اگرچه سرکارات درباره تعداد کمی از چهره‌های نمایش‌داده‌شده، جراحی را توصیه کرد، اما به هر حال نفس این اظهارنظر، بیشتر شبیه به ترویج عمل زیبایی بود تا تقبیح آن.