به گزارش پارس نیوز، دولت چین با ترغیب فیلمسازان چینی، قصد دارد که تا سال ۲۰۳۵ چین را به یکی از قطب‌های سینما مثل هالیوود به جهان معرفی کند. در این برنامه در نظر گرفته شده که در چین هر سال بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی ساخته شود و بیش از ۱۵ میلیون دلار فروش داشته باشد تا تحرک سینمای این کشور را بهبود ببخشد.همچنین گفته می شود که بیشتر تمرکز فیلمسازان چین بر روی فیلم‌های میهن پرستانه خواهد بود.

این طرح توسط ونگ شیاهوی، مدیر اجرایی پروپاگاندا و کارگردان کمپانی فیلمسازی بیِرو مطرح شد و هدف اصلی آن گسترش شرکت‌های فیلم سازی چینی و ِپیشرفت این صنعت در چین است که با پرچمداری شرکت‌های پروپاگاندا و بیِرو انجام خواهد شد.

ونگ در این باره اعلام کرد: تنها نگرانی که وجود دارد این است که چین راه زیادی را باید طی کند، چرا که فیلم‌های آمریکایی سال گذشته در گیشه‌های چین بیش از ۲.۸ میلیون دلار فروش داشته اند، اما از فیلم‌های چینی در آمریکا مقدار ناچیزی استقبال شده است و با وجود اینکه چین سینمای بزرگی دارد، اما لازم است مثل هالیوود و بالیوود به یکی از قطب‌های سینمایی جهان تبدیل شود و امیدواریم که در سال ۲۰۳۵ این اتفاق محقق شود.