به گزارش پارس نیوز،  انتشار ویدئوی اجرای زنده «حامی» در جشنواره موسیقی فجر در شیراز در روزهای انتهایی هفته گذشته حواشی فراوانی را برای این خواننده در پی داشت و سکوت این خواننده در قبال این موضوع، بازار شایعات را داغ تر کرد.

چند روایت از حواشی اجرای حامی در شیراز

حمید حامی در اجرایی که در قالب جشنواره موسیقی فجر در هفته آخر بهمن ماه امسال در شیراز روی صحنه رفت، به اجرای برنامه پرداخته و پخش برخی تصاویر نامناسب روی ال ای دی این کنسرت و درز ویدئوی این اتفاقات در فضای مجازی، واکنش های زیادی را در فضای مجازی باعث شد.

چند خبرگزاری در آخرین روز هفته گذشته بدون اشاره به منبع مشخصی خبر «ممنوع الکار شدن حامی» را روی خروجی خود فرستادند و در متن خبر نیز هیچ اشاره ای به منبع آن نکردند. اخبار و گزارش هایی که به نظر شتابزده و تحت تاثیر شایعات فضای مجازی بود و همین اخبار بدون منبع باعث شد ویدئوی این اجرا بیشتر و بیشتر در فضای مجازی خبر ساز شود!

* همه در یک روز...

یکشنبه 28 بهمن ماه سال 97، تالار حافظ میزبان حمید حامی در قالب «جشنواره موسیقی فجر فارس» بود. جشنواره ای که همزمان با جشنواره اصلی در تهران در استان فارس برگزار شد و بزرگانی چون: حسام الدین سراج، بهنام بانی، مازیار فلاحی، سینا سرلک، سیامک عباسی و... در یک هفته در آن روی صحنه رفتند. اجرای «حامی» و پخش تصاویر نامناسب، غیراخلاقی و نامتعارف در تاریخ یاد شده برگزار شد ولی ویدئوی خبرساز دو هفته بعد و در یک روز خاص در صفحات تبلیغاتی مهم اینستاگرام منتشر شد. شائبه ای که باعث شده اطرافیان حامی از جریانی هماهنگ شده برای تخریب این خواننده سخن به میان بیاورند.

این در حالی ست که پس از انتشار این ویدئو به صورت وسیع در فضای مجازی، برخی خبرگزاری ها در روزهای تعطیلی دفتر موسیقی و حراست (پنج شنبه و جمعه گذشته) خبر ممنوع الکاری حامی را روی خروجی خود بفرستند! خبری که هیچ منبع درستی در آن ذکر نشده و بازار حواشی را داغ تر کرد.

* مسئولیت با چه کسی ست؟

درباره اتفاقی که در کنسرت حامی رخ داده است باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد تا مشخص شود که مسئولیت با چه کسی است؟ چرا که در برخی کنسرت‌ها عوامل گروه خواننده مسئولیت پخش تصاویر در نمایشگرهای سالن را بر عهده می‌گیرند و در برخی اجراها هم دست‌اندرکاران برگزارکننده مسئول این قسمت می‌شوند. اما یکی از تهیه‌کننده‌های باسابقه حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» به این نکته اشاره داشت که در هر دو حالت مسئولیتی متوجه شخص خواننده نیست و بعید است عواقب هر اتفاقی در این بخش دامن‌گیر شخص خواننده شود. چرا که باید مسئول این بخش از جانب هر گروهی که تعیین شده باشد پاسخ دهد.

* موضع رسمی دفتر موسیقی

اولین روز کاری هفته به قدری برای مدیران دفتر موسیقی شلوغ و پرکاراست که بی شک زمان کافی برای پاسخگویی به مراجعین را ندارند. هیاهوی پیش آمده در مورد ویدئوی اجرای حامی در شیراز باعث شد مدیر کل دفتر موسیقی در اعلام نظری رسمی درباره این اجرا و اتفاقات و ححواشی آن و خبر ممنوع الکاری حامی اعلام موضع کند و در این باره بگوید: « چون تمام مسولیت این کنسرت و صدور مجوز با استان فارس بوده است، خود این استان نیز تصمیم‌گیرنده نهایی خواهد بود و نتیجه هرچه که باشد، آنها به صورت رسمی و اداری به برگزارکنندگان آن کنسرت ابلاغ خواهند کرد.»

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری ارشاد با رد شایعات اخیر مبنی بر اعلام خبر صدور حکم ممنوع‌الفعالیتی حمید حامی در برخی از رسانه‌ها به فارس گفت: «ما تاکنون هیچ‌گونه حکمی مبنی بر ممنوعیت کاری این خواننده صادر نکرده‌ایم و هرگونه خبری مبنی بر صدور حکم ممنوع‌الفعالیتی حامی، شایعه و کذب است. ضمن اینکه ما برای این مورد حکمی صادر نخواهیم کرد و دفتر موسیقی استان فارس چون خود این گروه را برای کنسرت و اجرا معرفی کرده و مجوزش از همان استان صادر شده، حکم نهایی این پرونده را همان استان صادر و اعلام خواهد کرد.»

* حمله به حامی...

حمید حامی از ظهر دیروز در پاسخ به تماس های مکرر اهالی رسانه یک پاسخ داشته و اعلام کرد که در این باره فعلا نمی‌تواند اظهار نظری کند و منتظر موضع رسمی دفتر موسیقی و حراست ارشاد است تا پس از مشخص شدن ماجرا و مشخص شدن متخلف از سوی این دو نهاد در این باره اظهار نظر کند. او در تلاش است که در یک نشست خبری پس از اعلام حکم در این باره سخن بگوید و جواب این حملات را بدهد. ولی به نظر می رسد اعلام موضع رسمی دفتر موسیقی درروز گذشته باعث شود او بدون هیچ مشکلی فعالیت های هنری خود را از سر بگیرد.