به گزارش پارس نیوز،  پیمان معادی این روزها مشغول بازی در فیلمی از سینمای فرانسه با نام «پلیس» است.

حضور بازیگر مطرح ایرانی در فیلمی اروپایی

فیلم سینمایی «پلیس» محصول کشور فرانسه و به کارگردانی «آن فونتن» در حال حاضر در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و نکته جالب اینکه پیمان معادی بازیگر مطرح ایرانی در این فیلم یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند.

معادی در جشنواره سی و هفتم فجر به عنوان بازیگر با فیلم های «ناگهان درخت» و «متری شیش و نیم» حضور داشت، ولی تنها برای ساخته جدید سعید روستایی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. سیمرغی که در نهایت نصیب وی نشد و به رقیب قدر او هوتن شکیبا برای بازی در «شبی که ماه کامل شد» رسید.

معادی پس از محبوبیت فیلم «جدائی نادر از سیمین» در سطح بین المللی و فروش ویژه این فیلم – بیش از یک میلیون تماشاگر در فرانسه-، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. همین مورد باعث شد تا این بازیگر با استعداد جایگاهی ویژه در فرانسه به دست آورد و در یک فیلم فرانسوی بازی کند.

سال ۲۰۱۶ یک رمان نویس فرانسوی ۳۹ ساله به نام هوگو بوریس کتاب «پلیس» را منتشر کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این کتاب همچنین یک کارگردان زن مشهور فرانسوی به نام «آن فونتن» را مجذوب خود کرد. این فیلمساز حقوق سینمائی کتاب را خرید و سپس به همراه یک زن سناریست به نام کلرباره، دست به اقتباسی سینمایی از این کتاب زد.

نتیجه این اقتباس فیلم «پلیس» شد که با تهیه کنندگی دو کمپانی فرانسوی از جمله (ف، مثل فیلم) و همچنین مشارکت کانال تلویزیونی پلوس این کشور و تلویزیون آنتن ۲ و شبکه ۳ و… مقدمات ساخت فیلم فراهم آمده است.

داستان فیلم که در پاریس می گذرد، مربوط به سه پلیس فرانسوی (اریک، ویرجینی، آرسیتید) است که مأمور می شوند یک خارجی (با بازی پیمان معادی) را به طرف فرودگاه شارل دوگل برده تا وی را به کشور خودش بازگردانند. در مسیر فرودگاه یکی از این پلیس ها (با بازی ویرجینی افیرا) متوجه می شود که اگر این فرد خارجی به کشورش بازگردانده شود، به احتمال زیاد به اعدام محکوم می شود.

وی در مقابل وجدان خود شرمنده شده و با دیگر پلیس ها تبانی می کنند که زمینه فرار زندانی را آماده کنند تا او سوار هواپیما نشود… . تعلیق زیادی در طول این مدت کم در داستان گنجانده شده قاعدتا می توان «پلیس» را جالب توجه کند. ضمن اینکه مسئله پس فرستادن خارجی ها به کشور خود توسط کشورهای غربی از مسائل روز و مورد توجه این روزهای اروپاست.

«پلیس» چهاردمین فیلم آن فونتن است که فیلمبرداری اش از چهارم فوریه در پاریس آغاز شده و قرار است به مدت ۹ هفته در پاریس و حومه این شهر ادامه داشته باشد.

بازیگران اصلی «پلیس» از هنرپیشه های مشهور و پولساز فرانسوی هستند؛ عمرسی، ایوآنجلو، ویرجینی افیرا و گریگوری گادبوا که باید به آنها پیمان معادی که نقش فرد دستگیر شده (از نقش های اصلی) است را نیز اضافه کرد.

هنرپیشه های فرانسوی این فیلم پیش از این جوایز داخلی و گاه بین المللی به دست آورده بودند و پیمان معادی نیز جایزه جشنواره برلین را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» کسب کرده بود.

«پلیس» قرار است پس از آماده شدن توسط شرکت پخش کانال پلوس فرانسه به سایر کشورها فروخته شود. احتمال دارد این فیلم به جشنواره ونیز معرفی شود زیرا کارگردانش پیش تر در جشنواره های گوناگون از جمله ونیز موفقیت هایی داشته است.
آن فونتن در ۱۵ ژوئیه ۱۹۵۹ در شهر لوکزامبورگ به دنیا آمد. او کارش را در سینما ابتدا به عنوان بازیگر شروع کرد. بعدها به عنوان همکار با فابریس لوچینی و برخی دیگر از فیلمسازان کار کرد.

آن فونتن با اولین فیلم بلندش با عنوان «داستان های عشقی معمولا بد تمام می شوند» سال ۱۹۹۳ در هفته بین المللی منتقدین جشنواره کن شرکت کرد و خوش درخشید. وی سپس با اثر دیگرش، «شانس جدید» به بخش نوعی نگاه همین جشنواره راه یافت. فونتن با دیگر فیلم هایش در جشنواره های لوکارنو، بخش مسابقه ونیز و سن سباستین و تعدادی دیگر از فستیوال های اروپایی شرکت کرده است. وی به عنوان سناریست و کارگردان از شهرت خوبی برخوردار است و اغلب فیلم هایش توسط همسرش تهیه می شود.

پیمان معادی را آژانس کاستینگ (هنرپیشه یابی) پرسانوفون- که توسط افسانه چهره گشا مدیریت می شود و در شهر استراسبوگ فرانسه قرار دارد به کمپانی تهیه فیلم «پلیس» معرفی کرده است.

در زیر عکس کارگردان، خانم آن فونتن آمده است.

حضور بازیگر مطرح ایرانی در فیلمی اروپایی