به گزارش پارس نیوز، بازیگر سینما و تلویزیون که چند صباحی است اجرای برنامه تلویزیونی را هم برعهده دارد، گفت: در برنامه سال تحویل شبکه پنج حضور ندارم ولی برنامه سال تحویل شبکه آموزش را اجرا می‌کنم.
«بر سر دوراهی» سریال نوروزی شبکه دو سیماست که بهرنگ توفیقی آن را کارگردانی می‌کند و بازیگرانی چون میترا حجار، حمید گودرزی و افسانه چهره‌آزاد از جمله بازیگران این سریال هستند. حمید گودرزی درباره ایفای نقش در این سریال نوروزی گفت: در سریال «بر سر دو راهی» نقش حامد را بازی می‌کنم که زندگی فقیرانه‌ای دارد. وارد فروش دلار می‌شود و یک خانم مسنّی به او علاقه پیدا می‌کند. طی داستان‌های عجیب و غریبی میلیاردر می‌شود؛ ولی اصلاً کار تلخی نیست و یک ملودرام عاشقانه پیگیرانه‌ای را مخاطب دنبال می‌کند و خبری از گریه و تلخی نیست.
وی با اشاره به اینکه همواره سعی کرده‌ام نقش‌هایی را که بازی می‌کنم یک شکل نباشد و دچار معضل تیپ‌های مرسوم یکسری از بازیگران نشوم، تصریح کرد: همیشه سعی کردم از پوسته یک نوع تیپ خارج شوم و نقشی را تکرار نکنم. امروز در یک فیلم سینمایی نقش روحانی را بازی می‌کنم و تا جائیکه این شرایط برایم فراهم شود این تیپ‌سازی‌های متفاوت و نقش‌های سخت را حاضرم بپذیرم تا به جامعه هنری ثابت کنم که هر نقشی را می‌توانم بازی کنم.
گودرزی با گلایه از سلبریتی‌هایی که ژست همدردی با مردم می‌گیرند، خاطرنشان کرد: واقعاً این شرایط سلبریتی‌‌ها را نمی‌توان تحمل کرد که درباره هرچیز و هرکسی اظهارنظر می‌کنند. ورود به هر حوزه‌ای به واقع تخصص لازم می‌خواهد که این دوستان ندارند. درباره مشکلاتی که همه‌ جامعه درگیر آن هستند همدردی می‌کنند اما واقعیت امر همدردی نیست برای جذب فالوور این پست‌ها و اقدامات فضای مجازی انجام می‌شود. فکر می‌کنند اگر بحث گوشت، دلار و دغدغه‌های دیگر امروز جامعه را مطرح کنند محبوب‌تر می‌شوند، در حالیکه دغدغه خیلی از دوستان، مردم نیست.
بازیگر سریال «زمانه» در پاسخ به این سوال که آیا در عید نوروز هم برنامه‌ای را اجرا خواهید کرد، تأکید کرد: من اعتقاد دارم بازیگر هم می‌تواند مجری باشد اگر اجرایش را مردم بپذیرند. در حالیکه بسیاری از مجریان ما بازیگر هم شدند و توانستند جزو بازیگران رده‌بالای ما هم قرار بگیرند. به من می‌گویند چرا آنقدر با حاضرین در استودیوی مسابقه «پنج ستاره» با عصبانیت برخورد می‌کنم این کار نمایشی است مگرنه که من هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم با هیچ کسی چنین برخوردی داشته باشم. در عید نوروز شبکه پنج نیستم ولی در شبکه آموزش برنامه سال تحویل را اجرا می‌کنم. اجرای شب یلدا برایم جالب بود و یک روزنه جدیدی از تجربیات به روی من باز کرد، امیدوارم این اتفاق در شب عید نوروز هم بیفتد.
وی با اشاره به اینکه دوست دارم بازی در یک فیلم ترسناک را هم تجربه کنم، تأکید کرد: دوست دارم کارهای جدید و متنوع انجام دهم و یک نقش در ژانر ترسناک را حتماً تجربه کنم. فیلم ترسناک در کنار کارهای طنز و مسابقات می‌تواند گام مناسبی برای اتفاقات سرگرم‌کننده تلویزیون و سینما باشد. اما این را بدانیم که ایجاد فضای سرگرم‌کننده برای مخاطب نیاز به مباحث مالی و اقتصادی عمیقی دارد که امروز چندان شاهد آن نیستیم.
گودرزی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات اجرای مسابقات تلویزیونی، جوایز میلیونی است چرا آنقدر برای جذب مخاطب نیازمند اهدای چنین جوایزی هستیم، افزود: در جایی گفته بودند من دستمزد هنگفتی گرفته‌ام و می‌گیرم باید بگویم که دستمزد حمید گودرزی معقول‌تر از بسیاری دوستان دیگر است و اصلاً شبکه پنج چنین هزینه‌هایی را انجام نمی‌دهد و برنامه «پنج ستاره» هم اسپانسر ندارد. آن‌هایی بایستی جواب بدهند که در هر برنامه چنین جوایزی می‌دهند. دستمزد آن چنانی نمی‌گیرم و در حد متعارف است. از آن پول‌ها و شبکه‌های خانگی زنگ نمی‌زنند. هر هفته ما نمی‌توانیم چنین جوایزی بدهیم و فقط یک بار این 50 میلیون را داده‌ایم. بالاخره "برنده‌باش" تبلیغات و اسپانسر دارد و بیشتر به آن برنامه بها داده می‌شود.