به گزارش پارس نیوز،  ابتدای فیلم "ستاره‌ای متولد شده است" که لیدی گاگا بخش‌هایی از ترانه "سطحی" (Shallow) را زمزمه می‌کند، آنقدر ملودی‌اش دلنشین است که فکر می‌کنید پیشتر بارها آن را شنیده‌اید، اما این‌طور نیست و این شاهکار قطعه‌ای اورجینال است که لیدی گاگا، مارک رانسون، آنتونی روسوماندو و آندره وات آن را برای فیلم بردلی کوپر نوشته‌اند.

آهنگ لیدی گاگا و بردلی کوپر رکورددار تاریخ شد

"سطحی" مثل یک بمب ترکید، همچنان که فیلم "ستاره‌ای متولد شده است" به فیلمی پاپیولار تبدیل شد و در سطح جهان بیننده‌های فراوانی پیدا کرد. ترانه "سطحی" آنقدر خوب است که وقتی برای جایزه‌ای نامزد می‌شود، لیدی گاگا و بردلی کوپر با خیال راحت در آن مراسم می‌نشینند و مطمئن‌اند حتماً روی سن می‌روند و یک جایزه دیگر می‌برند. در واقع آنها تا کنون هر جایزه مهمی که امکان بردنش بوده است را برده‌اند؛ از جایزه گرمی گرفته تا گلدن گلوب و بفتا و این اواخر، جایزه معتبر اسکار.

با جایزه‌ای که گاگا و کوپر برای ترانه "سطحی" از اسکار 2019 گرفتند، تعداد جوایز این تک آهنگ به 32 جایزه رسید تا یک رکورد تاریخی به ثبت برسد. "سطحی" هم‌اکنون بیش از هر قطعه دیگری در تاریخ موسیقی جایزه برده است. رکورد قبلی در اختیار ترانه "تشکیلات" از بیانسه بود و پیش از آن هم این رکورد را مایکل جکسون با ترانه ماندگار "تریلر" در اختیار داشت. این در حالی است که قطعه "سطحی" همچنان فرصت نامزدی و جایزه بردن از جوایز دیگر را دارد و احتمالاً به تعداد جوایزی که کسب کرده است افزوده خواهد شد.

واقعیت است که ترانه "سطحی" همه چیز را برای محبوب شدن دارد، از ملودی دلنشین گرفته تا ترانه و تنظیم جذاب و البته خواننده توانایی که بخصوص اوج را فوق‌العاده می‌خواند. صدای مکمل بردلی کوپر هم به زیبایی اثر کمک می‌کند، به‌ویژه آنکه بخش‌هایی از ترانه از زبان زن به مرد و بخش‌هایی دیگر از زبان مرد به زن است و همین ایده مخاطب را مثل قصه به دنبال خود می‌کشد تا ببیند گفت‌وگوی زن و مرد به کجا می‌رسد.

بی‌شک این ترانه حتی اگر به‌صورت مستقل منتشر می‌شد هم هفته‌ها در صدر جدول پرفروش‌ها و محبوب‌ها قرار می‌گرفت اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که پخش آن در یکی از حساس‌ترین لحظات فیلم به دیده‌شدن اثر کمک شایانی کرده است.

قطعه "سطحی" اکنون بیش از 111 روز است که ترانه نامبر وان آیتیونز باقی مانده و رکورد شاهکار ادل یعنی قطعه "سلام" (Hello) را شکسته است. البته این ترانه برای اینکه بخواهد رکورد آهنگ "هپی" فارل ویلیامز را بشکند و در این زمینه رکورددار شود، باید بیش از 70 روز دیگر نیز در آیتیونز نامبر وان بماند.

نکته دیگری که ثابت می‌کند "سطحی" یکی از قطعات ماندگار قرن 21 خواهد شد، تعداد کاورهایی است که در مدتی کم توسط خوانندگان مختلف از این اثر صورت گرفته‌ است. تا کنون بیلی پورتر (مجری، خواننده و بازیگر)، آلیشا کیز (خواننده و بازیگر)، ملیسا ویلانسور (بازیگر و کمدین) و کلی کلارکسون خواننده مشهور آمریکایی این قطعه را کاور کرده‌اند و انتظار می‌رود کاورهای بیشتری هم از این اثر صورت بگیرد.

لیدی گاگا و بردلی کوپر هر دو پیش از فیلم "ستاره‌ای متولد شده است" هم صاحب آوازه بودند و افتخارات فراوانی را در کارنامه خود داشتند اما بدون شک این فیلم نقطه عطف فعالیت‌های هنری آنها خواهد بود. لیدی گاگا با نقش‌آفرینی بی‌نظیرش در این فیلم پاسخ قاطعی به پوزخند لئوناردو دی‌کاپریو پس از بردن جایزه گلدن گلوب برای بازی در سریال "داستان ترسناک آمریکایی" داد و ثابت کرد بازیگر توانایی است و در عین حال استعدادش در زمینه موسیقی را بار دیگر به رخ کشید و بردلی کوپر نیز ثابت کرد استعدادش فقط به بازیگری محدود نمی‌شود و می‌تواند در زمینه کارگردانی و خوانندگی هم بدرخشد.