به گزارش پارس نیوز، امروز 7 اسفند همزمان با سالروز تولد چند تن از چهره های مشهور ایرانی که در ادامه شما را با بیوگرافی مختصری از آنها آشنا میکنیم. ایرج نوذری ، فریدون صلاحی ، فرخ غفاری از جمله چهره های مشهور ایرانی هستند که در 7 اسفند متولد شدند . همچنین امروز ، هفتم اسفند سالروز درگذشت علی اکبر دهخدا شاعر کشورمان است.چهره های مشهور ایرانی

 

این چهره های مشهور ایرانی در 7 اسفند متولد شدند

ایرج نوذری

ایرج نوذری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 7 اسفند 1342 متولد شد. این هنرمند کشورمان فرزند زنده یاد منوچهر نوذری است. ایرج نوذری در سریال مسافری از هند به زبان هندی صحبت میکرد و این بیانگر تسلط او بر این زبان است.

ایرج نوذری

ایرج نوذری بازیگر کشورمان در 7 اسفند متولد شد

دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان شناسی است. او به زبان های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و هم اکنون ریاست امور بین الملل کونگ فوی ایران را برعهده دارد.


فریدون صلاحی

فریدون صلاحی کارگردان ، نویسنده و بازیگر تئاتر کشورمان در 7 اسفند 1313 متولد شد. فریدون صلاحی در دیماه سال 1338 در بخش تئاتر تروپ هنری شهرزاد گام های مهمی در اجرای نمایشنامه های اجتماعی و انتقادی برداشت.

فریدون صلاحی

فریدون صلاحی کارگردان و نویسنده کشورمان در 7 اسفند متولد شد

وی برنامه های متنوع و روشنگری را در رادیو مشهد اجرا می کرد و همزمان با تأسیس اداره کل فرهنگ و هنر خراسان در سال 1348 گروه تئاتر نیما را بنیاد نهاد و نزدیک به 30 نمایشنامه را با موضوعات اجتماعی و انتقادی به صحنه نمایش برد. فریدون صلاحی در سال 1387 درگذشت.


فرخ غفاری

فرخ غفاری در 7 اسفند 1300 در تهران به دنیا آمد. در یازده سالگی به همراه پدرش حسن علی غفاری (معاون الدوله) که وزیر مختار ایران در بلژیک شده بود به اروپا رفت و تحصیلاتش را در آنجا ادامه داد. در پانزده سالگی علاقه مند به دیدن فیلم های کلاسیک شد و در رشته ادبیات تحصیل کرد و فعالیت هنری را با تئاتر در فرانسه آغاز کرد.

فرخ غفاری

فرخ غفاری هنرمند کشورمان در 7 اسفند متولد شد

او سینمای حرفه ای را با ساخت فیلم جنوب شهر در سال 1337 آغاز کرد. غفاری در روز یکشنبه 26 آذر 1385 در شهر پاریس درگذشت و در گورستان مون پارناس به خاک سپرده شد.


علی اکبر دهخدا

علی اکبر دهخدا متولد 1257 تهران و درگذشته 7 اسفند 1334 در تهران ، ادیب، لغت شناس، سیاست مدار و شاعر ایرانی است. او مؤلف و بنیان گذار لغت نامه دهخدا نیز بوده است.

علی اکبر دهخدا

علی اکبر دهخدا شاعر کشورمان در 7 اسفند درگذشت

مهم ترین نام مستعار میرزا علی اکبر خان قزوینی در چرند و پرندش دخو بود. دخو مخفف کلمه دهخدا است. از آثار دهخدا می توان به «امثال و حکم» در چهار جلد اشاره کرد . از دیگر مکتوبات وی «شرح حال ابوریحان بیرونی» و تصحیحاتی بر دیوان های شعرای نامی ایران بود.