به گزارش پارس نیوز، ۱۰ روز از پایان جشنواره فیلم فجر می‌گذرد اما همچنان اخبار جشنواره فیلم در صدر اخبار سینمایی هستند. دربرنامه «هفت» جمعه شب گذشته، محمدحسین لطیفی به دبیر جشنواره فیلم فجر گفت صحنه‌ای از برخورد یک بازیگر سرشناس جشنواره با او را دیده که مناسب نبوده است. داروغه‌زاده هم خیلی گذرا از این گفت که چیز مهمی نبوده و بازیگری بوده که دو فیلم در جشنواره داشته است.

از بین نامزدهای حاضر در روز اختتامیه، از بین هنرپیشه‌های خانم و آقا فقط دو نفر بودند که دو فیلم داشتند که جایزه هم نبردند؛ یکی حامد بهداد و دیگری نوید محمدزاده.

البته هنرپیشه‌های سرشناس دیگری هم در سالن بودند اما ویژگی گفته شده از سوی دبیر جشنواره را نداشتند. برای مثال پیمان معادی هم در جشنواره دو فیلم داشت اما او در روز اختتامیه برای بازی در پروژه‌ای بین‌المللی، اصلا در ایران نبود و گزینه‌هایی مثل بهرام رادان هم که اصلا نه به جشنواره آمده بودند و نه اصلا کاندیدا بودند. 

امین حیایی هم که یک فیلم داشت و بعد از اعلام برنده سیمرغ، همراه با همسرش از در خروجی جهت مقابل سالن خارج شد و دیگر هیچ یک از مسئولان را در پایان مراسم ندید. پس با این حساب تنها همان دو نفر می‌مانند؛حامد بهداد و نوید محمدزاده.

نوید محمدزاده در دو بخش بازیگر اصلی و مکمل نامزد بود. او سال قبل هم برای فیلم «مغزهای کوجک زنگ زده» نامزد بود که سیمرغ به بازی امیر جدیدی رسید، برای فیلم «تنگه ابوقریب». محمدزاده که این چندساله جوایز زیادی برده و همین امسال از منتقدان سینما هم باز جایزه برده بود، توقع داشت بازی‌اش در «سرخپوست» دیده شود. او در جمع خبرنگاران پس از نمایش «سرخپوست» در این باره سخن گفت و تاکید کرد برای اینکه فرق باز اش با بقیه مشخص شود، سال بعد به جشنواره فجر نمی‌آید.

نوید محمدزاده اگرچه اینکه دریافت سیمرغ را به رفیق صمیمی‌اش تبریک گفت، اما  در این دو سال که داروغه زاده دبیر جشنواره بوده با رقبای جوانی روبرو شده است که مثل خودش بازی‌های درخشانی داشتند و سیمرغ‌ها را از  آن خود کرده‌اند. البته به عکس نوید، خیلی از ستاره‌های سرشناس چون بهداد و امین حیایی تا به حال اصلا سیمرغ نبرده‌اند.

حال اینکه کدام بازیگر در پایان اختتامیه فجر به داروغه‌زاده گلایه کرده است را کسی صراحتا معرفی نکرده و گمانه زنی‌ها در این باره همچنان ادامه دارد ولی نکته درز کرده از هیئت داوران فجر درباره انتخاب بهترین بازیگر نقش اول مرد این است که هوتن شکیبا برای بازی در نقش حمید ریگی فیلم «وقتی که ماه کامل شد» هر هفت رای هیات داوران را کسب کرده بوده است.