به گزارش پارس نیوز، «گابریل سالواتوره» کارگردان ایتالیایی ، برنده جایزه اسکار فیلم خارجی زبان۱۹۹۱  برای  «مدیترانه‌ایی» است که با کارگردانی فیلم « پسر نامرئی» در جشنواره برلین حضور داشت . فیلم بعدی او «پرواز» توسط «اوبرتو کنترالو» (نویسنده «زیبایی بزرگ») نوشته شده و با درخشش بازیگرانی همچون «پیکاسو کلودیو سانتاماریا» و «والریا گولینو» همراه است .

فیلم «پرواز»  بر اساس یک کتاب پرفروش است که از یک داستان واقعی الهام گرفته و در مورد یک خواننده کاباره ای « سانتاماریا» است که به طور تصادفی با پسر دچار بیمار اوتیسم‌ش که پیش از این هرگز با او ملاقات نداشته برخورد میکند. او ناگهان تصمیم می گیرد تا با هم به جاده بزنند. او مدام در تلاش برای مبارزه با اوتیسم پسرش است. آنها توسط مادر پسر «گولینو» و شوهرش «دیگو آباتانتونو»، که بازیگران فیلم« مدیترانه‌ایی»  بودند و در آن فیلم نیز درخشش داشتند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

در ادامه مصاحبه کوتاهی با « سالواتوره» را درباره فیلم آینده اش «پرواز» در جشنواره فیلم برلین می خوانیم.

« مدیترانه‌ایی» بخشی از یک فیلم سه گانه جاده ای بود (پیش از «سفر» و « مراکش اکسپرس ») که رویاها و ناامیدی های نسل شما را مورد بررسی قرار می داد. چه چیزی باعث بازگشتتان به این ژانر شد؟

فیلم جاده ای می تواند هر موضوعی داشته باشد. اما یک چیز در همه آنها مشترک است: این که داستان به کجا می رود را مورد بحث قرار نمی دهید بلکه روند آن مهم است. برای من «پرواز» بازگشت به یک نوع سینما است که در آن،به جز طرح ، مهمتر از همه، پویایی بین شخصیت هاست.

در فیلم « پرواز» دیده می شود که شما دوباره با «امبرتو کنتارلو» فیلمنامه نویس کار می کنید که در «مراکش اکسپرس» هم با او همکاری داشتید، که از آن زمان به بعد  عضو ثابت تیم نویسندگی «پائولو سورنتینو» شد.

بله همکاری دوباره با او برایم بسیار با ارزش است . او خلاقیت بسیار بالایی دارد که برای ساختار روایی آزادی مانند فیلم جاده ای مناسب است. کنتارلو ایده درخشانی از یک پدر داشت که هیچ چیز در مورد فرزندش نمی داند، و تنها در طول سفر یکدیگر را کشف می کنند.

شما همچنین با «دیگو آباتانتونو» کار می کنید، که نقش گروهبان خشن در « مدیترانه‌ایی» را بازی می کرد.

از زمانی که با «دیگو» کار کرده ام، مدتی گذشته است. در این فیلم شخصیت او جالب و حساس است. من واقعا خوشحالم چون این نقش با سایر شخصیت هایش تفاوت دارد.

در آخر، «سانتاماریا» و «گولینو» را داریم که بهترین بازیگران ایتالیایی هستند. اما درباره کودک بازیگر تازه وارد «خولیو پرانا» بگویید. چطور او را پیدا کردید؟

ما نیاز به یک بازیگر جوان داشتیم که مانند یک صفحه خالی باشد، یعنی کاملا شکل نگرفته باشد. بنابراین «فرانچسکو وودواتی»، مدیر بازیگری، از طریق فهرست بازیگران جوان مدرسه تجربی فیلم ، او را پیدا کرد. کسانی که اکثر کلاس های بازیگری را پشت سر می گذاشتند اما فارغ التحصیل نشده بودند . «خولیو» به اندازه کافی از بازیگری می‌دانست! برای آماده سازی، «خولیو» او با شخصیت واقعی ملاقات کرد و با کودکانی با مشکلات مشابه داستان وقت گذراند.