به گزارش پارس نیوز، اگر برایتان جالب است که بدانید با کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در یک روز متولد شده اید ، ادامه این مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که کدام یک از هنرمندان و چهره های مشهور ایرانی در امروز 30 بهمن متولد شده اند یا درگذشتند. همراه ما باشید.چهره های مشهور ایرانی

 

این چهره های مشهور ایرانی در 30 بهمن متولد شدند

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی بازیگر جوان ایرانی متولد 30 بهمن 1366 در مشهد است. وی پسر سعید سهیلی کارگردان سینما می باشد و تاکنون در اکثر کارهای او حضور داشته است. این هنرمند جوان کشورمان فعالیت سینمایی خود را از سال 1380 با فیلم شب برهنه به کارگردانی پدرش آغاز کرد.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی بازیگر کشورمان در 30 بهمن متولد شد

ساعد سهیلی چند سالی است که ازدواج کرده است و متاهل است . اسم همسر او گلوریا هاردی است که در سریال کیمیا نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.


محمد شیری

محمد شیری بازیگر سریال شبهای برره 30 بهمن سال 1328 در مشهد متولد شد. در سال 1349 فعالیت خود را آغاز کرد و به بازی در تئاتر پرداخت و پس از آن به تلویزیون و سینما راه یافت و به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی و فیلم های تلویزیونی نیز پرداخت.

محمد شیری

محمد شیری بازیگر کشورمان در 30 بهمن متولد شد

 

شبهای برره از سریال های بود که باعث شهرت محمد شیری شد.


مهدی کرم پور

مهدی کرم پور متولد 30 بهمن 1355 در تهران کارگردان و فیلمنامه نویس سینمای ایران است. کرم پور سینما را با ساخت فیلم های کوتاه داستانی و مستند آغاز کرد. او در کنار فیلم سازی با مطبوعات نیز همکاری کرده است و می توان نوشته ها و مقالات مختلفی را در میان آثارش دید.

مهدی کرم پور

مهدی کرم پور کارگردان کشورمان در 30 بهمن متولد شد

 

از سریال های او میتوان به سالهای ابری و یک تکه زمین و از فیلم های سینمایی او میتوان به سوفی و دیوانه ، پل چوبی ، چه کسی امیر را کشت و جایی دیگر اشاره کرد.


مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 30 بهمن 1367 در تهران می باشد . وی فعالیت هنری خود را از سال 1384 با بازی در فیلم عصر جمعه ساخته مونا زندی حقیقی آغاز نمود.

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان بازیگر کشورمان در 30 بهمن متولد شد

 

صدیقیان در سینما با فیلم اتوبوس شب و در تلویزیون با سریال سقوط یک فرشته به خوبی شناخته شد . ماجرای نیمروز نیز آخرین کار او در سینما بود و نقش اصلی فیلم را برعهده داشت.


فاطمه مرموز نیا

مهری مهرنیا با نام شناسنامه ای فاطمه مرموزنیا سال 1296 در آلاشت شهرستان سوادکوه به دنیا آمد و در 1326 در جامعه باربد مشغول تحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال 1327 آغاز کرد و در 1339 با فیلم بچه ننه وارد دنیای سینما شد. مهرنیا در حدود نیم قرن فعالیت هنری در بیش از 40 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

فاطمه مرموز نیا

مهری مهرنیا (فاطمه مرموز نیا) بازیگر کشورمان در 30 بهمن درگذشت

 

مهری مهرنیا، صبح چهارشنبه 30 بهمن 1387 در سن 91 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.