به گزارش پارس نیوز، پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دربار ضرورت حمایت از فیلم کوتاه به خبرنگار سینمای خبرگزاری فارس گفت: من همیشه در فیلم‌های کوتاه جوان‌های تازه‌کار با کمال میل بازی می‌کنم تا بتوانم از این طریق به جوان‌های با استعدادی که می‌خواهند خودشان را محک بزنند و راهشان را پیدا کنند کمک کنم.

وی افزود: سینمای کوتاه در ایران استعدادها و گنج‌های نهفته زیادی دارد که جشنواره‌هایی مثل «فیلم ۱۰۰» گنجینه‌ها را دریافتند و به این ضرورت پی بردند و در واقع دارند روی آینده فرهنگی این شکل از سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند. نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت که ممکن است سالیان سال طول بکشد تا میوه بدهد.

پورحسینی معتقد است: جشنواره فیلم ۱۰۰ عالی است اما کافی نیست. برگزاری این جشنواره‌‌ها برای جامعه بار فرهنگی دارد و هرچه در این حوزه هزینه کنیم، کم است؛ و نیاز به هزینه‌گذاری‌های بیشتری در این بخش داریم.

وی درباره موضوع اخلاق و قدرت تاثیرگذاری این جشنواره با این مدیوم گفت: اگر به دنبال ترویج اخلاق خوب در جامعه هستیم باید زبان فیلم کوتاه را دریابیم که بهترین ابزار است. تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها یکی از اهداف مهمی است که در جامعه ما توسط همه رسانه‌ها دنبال می‌شود و اخلاق بهترین نقش را در رسیدن به این هدف دارد.

وی از دیگر اهمیت‌های این جشنواره را حضور جوان‌های تازه نفس و خلاق دانست و متذکر شد: ایده‌های بکر و نو، اگرچه انتزاعی‌اند و قابل رویت نیستند اما دست کمی از اختراعات ماشینی بشر ندارند و ما باید در چنین جشنواره‌هایی تا جایی که می‌توانیم فیلمساز خلاق تربیت و پرورش دهیم و به جامعه تحویل دهیم.

وی درباره مشکل سرمایه‌گذاری در این حوزه ابراز نگرانی کرد و گفت: مسئولان باید با حمایت از این هنرمندان بستر خلق بهترین و کیفی‌ترین آثار را فراهم کنند. متأسفانه با وجود استعدادها و توانایی‌های بالای جوانان تازه کار، اعتباری برای حمایت از آنها در مملکت ما وجود ندارد و همین امر موجب شده که آنها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی زندگی کنند.

پورحسینی در پایان تاکید کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری در فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای هر سال بیش از سال قبل احساس می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که آینده این عرصه نیز به سرنوشت امروز تئاتر و برخی هنرهای تجسمی ما دچار نگردد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفندماه سالجاری در پردیس سینمایی آزادی_ تهران برگزار می‌شود.