به گزارش پارس نیوز، پس از گرمی 2018 که فقط 17 جایزه از 86 جایزه به زنان رسید، در گرمی 2019 تعداد جوایز اهدا شده به موزیسین‌های زن به 31 جایزه افزایش پیدا کرد تا زنان در شصت‌ویکمین مراسم گرمی یک رکورد تاریخی از خود به جای بگذارند.

رکورد تاریخی زنان در جوایز گرمی ۲۰۱۹

سال گذشته نیل پورتنو، رئیس آکادمی گرمی در صحبت‌هایی جنجالی اعلام کرد که زنان باید خودشان را تقویت کنند تا جوایز بیشتری ببرند؛ صحبت‌هایی که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و برخی از موزیسین‌های زن و مرد به آن واکنش نشان دادند، اما شاید این صحبت‌ها تلنگر خوبی شد تا زنان بتوانند در کسب جوایز گرمی 2019 رشد 82 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم گرمی 2019 وقتی دوا لیپا برای دریافت گرمی بهترین هنرمند جدید سال روی سن آمد، در صحبت‌هایی کنایه‌آمیز گفت:"من فکر می‌کنم ما امسال حسابی خودمان را بالا کشیدیم". این اظهارنظر کوتاه پاسخ قاطعی به صحبت‌های سال گذشته رئیس آکادمی گرمی بود.

کیسی ماسگریوز، خواننده سبک کانتری که با کسب چهار جایزه موفق‌ترین هنرمند جوایز گرمی 2019 بود نیز در پشت صحنه به خبرنگاران گفت: از بابت اینکه امسال هنرمندان زن بیشتری موفق به کسب جایزه گرمی شده‌اند خوشحال هستم.

همچنین اچ.ای.آر (گابریلا گابی ویلسون) خواننده 21 ساله آمریکایی که جوایز بهترین آلبوم و بهترین اجرای آر.اند.بی را از مراسم گرمی کسب کرد درباره رکوردشکنی زنان در گرمی گفت: این قدرتمندانه است. قبل از کسب جایزه‌ام بیشتر بابت این خوشحالم که زنان زیادی نامزد شده‌اند. زنان برای قدرتمندتر شدن نیاز به حمایت خودشان دارند و من عاشق این رفاقت‌ها هستم.

برندی کارلایل که جوایز بهترین اجرا و بهترین آهنگ موسیقی ریشه آمریکایی را گرفت نیز شب گرمی 2019 را برای زنان یک شب استثنائی و بسیار بزرگ قلمداد کرد.

در مراسم گرمی 2019، علاوه‌بر جوایزی که کیسی ماسگریوز، اچ.ای.آر، برندی کارلایل و دوا لیپا کسب کردند، لیدی گاگا با همراهی بردلی کوپر سه جایزه بهترین اجرای تک نفره پاپ، بهترین اجرای دو نفره پاپ و بهترین موسیقی رسانه‌های تصویری را کسب کرد، جایزه بهترین آلبوم پاپ به آریانا گرانده رسید، کاردی بی با آلبوم "تعرض به حریم شخصی" تبدیل به اولین زنی شد که به گرمی بهترین آلبوم رپ می‌رسد، بیانسه به همراه همسرش جی‌زی جایزه بهترین آلبوم معاصر شهری را برنده شد و سنت وینسنت نیز در بخش بهترین تک آهنگ راک توانست رقبای مرد خود را ناکام بگذارد و به جایزه گرمی دست پیدا کند.

مراسم گرمی 2019 روز دوشنبه 11 فوریه در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس برگزار شد. این مراسم همچون سال‌های گذشته به صورت زنده از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد و طبق اعلام آکادمی گرمی، 17.95 میلیون نفر به تماشای آن نشستند. تعداد بیننده‌های گرمی 2019 نسبت به سال گذشته حدود دو میلیون نفر کاهش پیدا کرد.