به گزارش پارس نیوز،  ویل اسمیت (Will Smith) از دلایل خودش برای رها کردن فیلم The Matrix «ماتریس» به موارد حائز اهمیتی اشاره می‌کند. ماتریکس در بدو ورودش، یک فیلم برجسته به حساب می‌آمد که ترکیبی از فلسفه، علم و تخیل به همراه ژانر اکشن بود که از سینمای آسیا و انیمه‌ها نیز الهام گرفته بود.

دلایل ویل اسمیت برای حضور نیافتن در Matrix

بازاریابی عجیب و غریب این فیلم نیز از چنان تبلیغاتی استفاده می‌کرد که مخاطبان حتی نمی‌دانستند که فیلم حول چه محوری خواهد گردید. داستان در مورد یک هکر کامپیوتر به نام نئو (Neo) بازی بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) است که می‌گوید جهان در واقع از یک کامپیوتر شبیه‌سازی شده است و نژاد بشر توسط ماشین‌ها به بردگی درآمده است.

نئو با گروهی از مبارزان برای آزادی که سرپرست آن‌ها الهه‌ای به‌نام لارنس فیش‌برن (Laurence Fishburne) است، متحد شده است و قصد آزاد کردن بشریت از ماتریکس را دارند. طرفداران فیلم مشتاقانه منتظر رسیدن دنباله‌ی فیلم هستند، قسمت اول فرانچایز The Matrix Reloaded نام داشت و در سال ۲۰۰۳ ساخته شد و نقد‌های مختلفی دریافت کرد، اما در قسمت بعدی فیلم یعنی The Matrix Revolutions که ۶ ماه بعد از قسمت قبلی منتشر شد، پیشرفت خوبی داشت و داستان نئو را به پایان رساند.

اخیرا فیلم ماتریکس در ژانر اکشن، بیستمین سالگرد خود را جشن گرفت. همچنین طرفداران می‌دانند که بازیگری نقش نئو را، قبل از اینکه کیانو ریوز قبول کند، به ویل اسمیت پیشنهاد شده است و این ستاره در ویدیوی جدیدش در YouTube از علت‌های عدم حضورش در فیلم توضیح می‌دهد.

درواقع تصور واچوفسکی‌ها (Wachowskis) درباره‌ی اینکه چرا ویل اسمیت فیلم را ترک کرد کمی گیج‌کننده است، و از آنجایی که آن‌ها مجبور به ساخت یک فیلم با بودجه کم بودند، فکر می‌کنند که ویل نمی‌تواند این موضوع را درک کند. ویل فکر می‌کند که کیانو ریوز می‌تواند به‌طرز فوق‌العاده‌ای در این نقش ظاهر شود و اگر او این نقش را بازی کند فیلم بهتر نخواهد شد.

زک پن (Zak Penn) فیلم‌نامه نویس Ready Player One، درحال حاضر روی یک پروژه از Warner Bros برای بازسازی یک فیلم مشغول به‌ کار است اما جزئیات آن مشخص نیست. همچنین صحبت‌هایی مبنی بر ساخت دنباله‌ای برای Morpheus با حضور مایکل بی جردن (Michael B. Jordan) برای نقش اول است. البته هنوز چیزی مشخص نیست و وضعیت پروژه در هاله‌ای از ابهام است.