به گزارش پارس نیوز، جشنواره ایتالیا-لس آنجلس جشنواره ای است که به بزرگداشت هر آنچه به فرهنگ ایتالیایی ها و ایتالیایی آمریکایی ها مربوط است، می پردازد. این جشنواره امسال قرار است جایزه یک عمر دستاورد خود را به اندی گارسیا بازیگر فیلم های «پدرخوانده ۳» و «تسخیرناپذیران» و فرانکو نرو ستاره فیلم «جانگو» اهدا کند.

این دو بازیگر «جایزه اسطوره» جشنواره را برای مشارکت برجسته شان در جهان سینما دریافت می کنند.

جشنواره از این دو بازیگر در شب افتتاحیه که روز ۱۷ فوریه در هالیوود برگزار می شود، تجلیل می کند.

اندی گارسیا بازیگر کوبایی آمریکاییست که در دوران بازیگریش بیش تر نقش های ایتالیایی آمریکایی را ایفا کرده است. او تنها یک بار برای ایفای نقش در فیلم «پدرخوانده ۳» نامزد جایزه اسکار بازیگری شده است.

گارسیا به تازگی در فیلم های «ماما میا ۲» و «قاچاقچی» بازی کرده است.

فرانکو نرو نیز بیش تر برای بازیش در نقش اصلی وسترن اسپاگتی «جانگو» ساخته سرجیو کوربوچی شناخته می شود. این بازیگر متولد شهر پارما ایتالیا تاکنون در طول دوران بازیگریش در بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او در طی این سال ها با کارگردانان مطرحی چون جان هیوستن، لوییس بونوئل، مارکو بلوچیو، راینر ورنر فاسیبندر و سرگئی بوندارچوک همکاری داشته است. نرو سال ۲۰۱۲ در نقشی کوتاه در فیلم «جانگوی از بندگسسته» ساخته کوئنتین تارانتینو که با الهام از فیلم کوربوچی ساخته شده بود بازی کرد.

 

فرانکو نرو سال گذشته برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران سفر کرد.

پیش از این گفته شده بود جشنواره ایتالیا-لس آنجلس امسال با نمایش فیلم «لئوناردو شگفت انگیز» کار خود را آغاز می کند و همچنین قرار است که در جشنواره امسال از آدام مک‌کی و ماتیو راورو به عنوان کارگردانان سال تجلیل به عمل آید.

جشنواره فیلم ایتالیا-لس آنجلس ۲۰۱۹ یک هفته پیش از برگزاری مراسم اسکار بین روزهای ۱۷ تا ۲۳ فوریه در شهر لس آنجلس برگزار می شود.