به گزارش پارس نیوز، جشنواره تئاتر فجر طبق سنت همه ساله خود قصد دارد مراسم بزرگداشت رویا تیموریان، رضا بابک، هوشنگ توکلی و محمدامیر یاراحمدی برای یک عمر فعالیت هنریشان در عرصه تئاتر برگزار کند.

رضا بابک، متولد 1324 و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است که بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. بابک با فیلم سینمایی «چریکه تارا» بهرام بیضایی  نیز وارد قاب تصویر شد. آخرین حضور مهم رضا بابک در عرصه تئاتر به نمایش ”هملت شازده کوچولوی دانمارک» در تماشاخانه ایرانشهر در سال 1388 است.

رؤیا تیموریان متولد 1338  دانش‌آموخته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. «ماهی سیاه کوچولو»، «تندس» و «کتیبه» به کارگردانی منیژه محامدی، «آبی به رنگ دریا»، «مریم و مرداویج»، «تولد»، «ادیپوس» و «باغ آلبالو» به کارگردانی رکن الدین خسروی، «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث، «بینوایان» به کارگردانی بهروز غریب‌پور، «شمس»، «هرا»، «عروسی خون» و «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی علی رفیعی، «پنج ثانیه برف» از مهمترین آثاری است که این هنرمند در آن ایفای نقش کرده است.

هوشنگ توکلی زاده 1327، بازیگر و کارگردان بازی در تئاتر را از سال 1346 و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال 1355 با فیلم کوتاه زنده به گور کاری از سیامک بیات تجربه کرد. وی از فعالان تئاتری پس از انقلاب است. دونده نوشته محسن یلفانی در سال 1358 در تئاتر شهر به کارگردانی او اجرا می‌شود. آقای توکلی در سال‌های گذشته بیشتر در حوزه سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

محمدامیر یاراحمدی متولد  1338‌، برنده جایزه‌ی نمایشنامه‌‌نویسی بیست و دومین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر برای نمایش‌نامه‌ی تیغ کهنه است. آقای یاراحمدی نویسندگی و کارگردانی آثاری چون «وقت خواب ماهی‌ها»، «تلفن مشترک»، «تیغ کهنه»، «اعترافاتی در باره‌ زنان»، ««شکارگاه ممنوع»، «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»، «طپانچه‌های خانم» است.

جشنواره 37 تئاتر فجر از 22 بهمن ماه در شهر تهران با دبیری نادر برهانی مرند برگزار می‌شود.