به گزارش پارس نیوز، بازیگر اسکار گرفته سینما برای دو سال 2019 و 2020 برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده است. تام هنکس62 ساله، هنوز هم در جست‌و‌جوی نقش شخصیت‌های اول پرده سینماست و قصد عقب‌نشینی یا بازنشستگی ندارد. با تغییر زمان نمایش عمومی "گریهاند"، حالا هنکس در سال 2019 دو فیلم مهم خود را روانه پرده سینماها نمی‌کند.

تام هنکس دست پرمی‌آید

در حالی که کمپانی والت دیزنی تابستان این سال را به عنوان زمان اکران عمومی "داستان اسباب‌بازی 4" تعیین کرده است، تهیه‌کنندگان گریهاند هم فیلم خود را با فاصله‌ای دورتر از این انیمیشن رایانه‌ای پرسروصدا اکران عمومی خواهند کرد. از داخل شرکت سونی خبر می‌رسد مدیران آن، زمان نمایش عمومی درام جنگی‌شان را از سال 2019 به 2020 منتقل کرده‌اند.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، قبل از این 22 مارس سال جاری میلادی به عنوان زمان نمایش عمومی گریهاند در نظر گرفته شده بود، اما به دلایلی که برای کسی معلوم نیست، این اکشن پرتنش جنگی برای هشتم ماه می ‌سال 2020 اکران عمومی خواهد شد. کمپانی والت دیزنی هم از مدت‌ها قبل، ژوئن 2019 را برای اکران عمومی چهارمین قسمت داستان اسباب‌بازی انتخاب کرده بود.

به این ترتیب، تام هنکس با یک فاصله نه‌چندان کوتاه زمانی هم تماشاگران و طرفدارانش را به دوران جنگ جهانی دوم می‌برد و هم، یک‌سری ماجراجویی شیرین با اسباب‌بازی‌های دوست‌داشتنی مجموعه اکشن و خانوادگی‌اش به راه می‌اندازد.

شرکت سونی دلیلی برای تعویق زمان نمایش عمومی درام جنگی جنجالی خود ارائه نداده است. اما نزدیکان به این شرکت فیلمسازی می‌گویند دلیل تعویق زمان اکران عمومی، برای این است که فیلم به شکل بهتری در معرض دید تماشاگران سینما قرار گیرد.

به گفته آنها، گریهاند دارای سکانس‌هایی نفسگیر و دیدنی است و اکران عمومی آن ابتدای فصل تابستان، کمک زیادی به موفقیت‌های بیشتر مالی و انتقادی آن می‌کند. با این حال، این نظریه هم مطرح است که تولید فیلم با مشکلاتی روبه‌رو شده و تهیه‌کنندگانش با تعویق زمان اکران عمومی، سعی در حل این مشکلات دارند. مدیران سونی هنوز نسبت به شایعات و اخبار منتشره موضعگیری نکرده‌اند.

فیلمنامه‌نویس تازه‌وارد

نکته جالب در رابطه با این درام جنگی، حضور هنکس در مقام فیلمنامه‌نویس است. او که قبل از این هم تجربیاتی در زمینه تولید فیلم داشته، یکی از تهیه‌کنندگان گریهاند هم هست؛ اما موضوع فیلمنامه‌نویسی این بازیگر چیزی است که مورد توجه منتقدان و رسانه‌های گروهی قرار گرفته است. هنکس از مدت‌ها قبل به دنبال آن بود که کار فیلمنامه‌نویسی را شروع کند.

او به عنوان دست گرمی، به عنوان نویسنده دست به قلم برده و یکی دو نول نوشته است. کسانی که گریهاند را دیده‌اند، از گرم و دلپذیر بودن فیلمنامه و چفت و بست درست آن صحبت می‌کنند. به همین دلیل، این نظریه مطرح شده که در آینده نزدیک تام هنکس بیشتر به کار فیلمنامه‌نویسی خواهد پرداخت و بین بازیگری و فیلمنامه‌نویسی، موازنه‌ای برقرار خواهد کرد.

​​​​متفاوت از دیگر درام‌های جنگی

داستان گریهاند با وجود حال و هوایی جنگی خود، تفاوت‌هایی با فیلم‌های جنگی متداول صنعت سینما دارد. این فیلم سعی دارد نگاهی تازه به دوران جنگ جهانی دوم انداخته و ماجرایی را به تصویر بکشد که تا قبل از این مورد توجه فیلمسازان نبوده است. بدیع بودن داستان فیلمنامه، از جمله چیزهایی است که اشتیاق برای تماشای فیلم را افزایش داده است. هنکس در داستان فیلم، در قالب شخصیت فرمانده ارنست کراوس ظاهر می‌شود. او از فرماندهان نیروی دریایی بود که یک گروه از رزمندگان بین‌المللی را همراه با رزمناوها و کشتی هایشان در آتلانتیک شمالی رهبری کرد. سازماندهی نبردی سخت با نیروهای ارتش مجهز هیتلری، با این فرمانده جنگی بود.

آرون اشنایدر، کارگردان گریهاند آن را اکشنی انسانی ارزیابی می‌کند و عقیده دارد هنکس در آن، بعد تازه‌ای از هنر بازیگری اش را به نمایش گذاشته است. البته این اولین بار نیست که بازیگر سن و سال‌دار سینما، نقش یک شخصیت واقعی را روی پرده سینما بازی می‌کند. احتمال زیادی وجود دارد که هنکس، برای بازی در نقش فرمانده کراوس یک بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شده و آنرا دریافت هم کند. او تا به حال دوبار موفق به دریافت این جایزه شده است.

و بالاخره اسباب‌بازی‌ها

داستان اسباب‌بازی 4 هم بعد از سال‌ها انتظار بالاخره در معرض دید تماشاگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تام هنکس یک بار دیگر صدایش را به وودی گاوچران قرض می‌دهد. این بار وودی و دوستان عروسکی‌اش راهی سفری جاده‌ای شده و با پیدا کردن دوستانی جدید، ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز تازه‌ای را تجربه می‌کنند. جاش کولی، کارگردان فیلم است و شرکت کامپیوتری پیکسار (که همکار تهیه‌کننده والت دیزنی در تولید آن است) رقم هزینه‌های تولید را اعلام نکرده است.