به گزارش پارس نیوز، نشست خبری فیلم سینمایی درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی با اجرای محمود گبرلو در محل پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در این نشست علاوه بر اسعدی در مقام کارگردان، مهراوه شریفی نیا، ژاله صامتی، نادر فلاح، مجمود جعفری، امین حیایی بازیگران اثر، آزاده حلاجی طراح گریم و سایر عوامل حضور داشتند.

سیاوش اسعدی کارگردان این فیلم درباره انتخاب سوژه فیلم درخونگاه گفت: من همیشه به این سوال که چرا این سوژه را انتخاب کردم نقد دارم. هر فیلم توسط دغدغه فردی کارگردان ساخته می شود. اگر بخواهم دلایل ساختن اثر را بگویم به بیانیه تبدیل می‌شود.

تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری درخونگاه اضافه کرد: خواندن یک فیلمنامه خوب در کنار اهمیتی که تهیه کننده به آن اثر می‌دهد از جمله دلایل من برای پذیرفتن این همکاری دلچسب بود.

امین حیایی درباره بازی در درخونگاه اضافه کرد: بعد از خواندن فیلمنامه از همان لحظه اول برایم بازی در نقش رضا جذاب بود. من همیشه نقش یک لات کمدی را بازی می کردم اما این بار اتفاق کاملاً جدی برای من سپری شد. امیدوارم باز هم از این فیلم‌ها ساخته شود تا باز هم در آنها بازی کنم.

مهراوه شریفی نیا درباره بازی در درخونگاه گفت: من کارهای زیادی را برای بازی در این فیلم رد کردم و از این دست رفته‌ها خوشحالم. من در این فیلم از امین حیایی صبر در بازیگری را یاد گرفتم.

ژاله صامتی بازیگر این فیلم درباره هماری خود در این فیلم گفت: در ابتدا به امر فیلمنامه مرا جذب این فیلم کرد. فیلمی که نام سیاوش اسعدی مرا چندین برابر مشتاق به حضور در آن کرد.

نادری فیلمنامه نویس اثر درباره نمادگرایی در فیلم درخونگاه اضافه کرد: فیلم درخونگاه اصولاً فیلمی است که نمادگرایی در آن زیاد است. اما برداشت های اشتباهی که در مورد برخی نمادها اتفاق افتاده بود کاملاً در جهت متن بود و قصد هیچ حاشیه ای وجود نداشت.

ژاله صامتی من از کارهای سخت خوشم می‌آید و همواره میخواهم خودم را محک بزنم. این اتفاق جسارت زیادی بود. به شدت به امین حیایی برای بازی به عنوان پارتنر اعتماد کردم. اینکه سیاوش اسعدی با وجود بازیگران زنی که در این سن به سراغ بازیگری مثل من می‌آید برای خود من به شدت جذاب است.

اسعدی در همین راستا ادامه داد: حضور ژاله صامتی از جمله نقاط قوت فیلم و بر اساس توانایی و استعداد ویژه وی برای ایفای چنین نقش سختی بود.

تهیه کننده فیلم درخونگاه درباره نرسیدن فیلم به جشنواره سال گذشته گفت: این فیلم کاملاً در بخش خصوصی تولید شده و ما برای فروش به تیلیغات خوب نیاز داریم و به همین دلیل آن را به جشنواره آوردیم. سال گذشته این فیلم به جشنواره فیلمفجر نرسید و ترجیح دادیم برای بهتر دیده شدن قبل از اکران بار دیگر به جشنواره بیاوریم.

اسعدی درباره تاکید بر هشت سال در فیلم افزود: این فیلم اقتباسی از یک نمایشنامه است. حتی فیلمنامه نویس به این قضیه را قبول نداشت و به اصرار من فیلمنامه نوشته شد. این فیلم قالبی بسیار نمایشی داشت. این فیلم پایان باز هنری نداشت، بلکه میخواستم این تعلیق ایجاد شود که آیا شخصیت رضا واقعاً سکته کرده و یا با بچه بازی میکند.

حیایی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره برای بازی در فیلم درخونگاه اضافه کرد: تمامی دوستان در این جشنواره تلاش کرده اند ولی نظر نهایی به رای هیات داوران باز می گردد.

شریفی نیا در مورد رسیدن به این نقش اضافه کرد: این نقش حاصل تلاش یک گروه بزرگ برای رسیدن به یک خانواده واقعی در قالب شخصیت ها بود. این اتفاق حاصل تلاش تمامی دوستان و در صدر آن سیاوش اسعدی بود.