به گزارش پارس نیوز، نشست خبری فیلم غلامرضا تختی ساعت 12 نیمه شب گذشته چهارشنبه 10 بهمن همزمان با اولین روز جشنواره و بعد از نمایش فیلم برگزار شد

بهرام توکلی کارگردان فیلم با عذر خواهی از تاخیر در پخش فیلم گفت :یکی از وجوه پررنگ زندگی تختی بحث ورزش است. وجود یک گزارشگر ورزشی که روایتگر شخصیت او باشد، می تواند پیوند دهنده این روایت باشد. مجموع تصمیم های فرمی و مضمونی باعث شد که این انتخاب اتفاق بیفتد.

توکلی در مورد پرداختن به کودکی تختی و کنار رفتن امیر جدیدی از این فیلم گفت: ما می خواستیم به وجوه مختلف زندگی ایشان را به صورت مفصل بپردازیم. ما متمرکز شدیم به بخشی که خود آقای تختی در دست نوشته هایشان به آن اشاره کرده بودند و همچنین روایت هایی که از آن ها شده بود.

 بهرام توکلی در در مورد ساختار مستندگونه فیلم گفت: این که فیلم از قصه خالی بود را قبول ندارم. ما تلاش کردیم در مورد نکاتی که از زندگی ایشان هم مستنداتی وجود داشت بپردازیم.

سعید ملکان تهیه کننده فلیم نیز با اشاره به اینکه از تغییر زمان نمایش فیلم خبر نداشته است: از مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی عذرخواهی می کنم.من اطلاعی از تغییر زمان اکران نداشتم. مشکلات فنی سر خروجی گرفتن باعث شد که زمان گرفته شود و فیلم دیر برسد. هیئت انتخاب تقریبا تمام فیلم را دیده بود فقط بحث ویژوال فیلم مانده بود.

ملکان در مورد گریم امیر جدیدی گفت: دوستی و همکاری ما ادامه دارد. مشکل جدیدی بحث گریم بود.جدیدی نقش تختی را بازی نکرد اما اخلاقش مثل تختی بود.خوب است این ها را یاد بگیریم.

توکلی با شاره به نحوه مرگ تختی و خودکشی او در فیلم گفت: ما می خواستیم به این مورد اشاره کنیم که همیشه به این پرداخته می شود که تختی خودکشی کرده یا کشته شده، درحالیکه آن چیزی که مهم است نحوه زندگی تختی است که آن را ماندگار کرده است. پس ما آمدیم و در اول فیلم به این سوال پاسخ دادیم و بعد به زندگی تختی پرداختیم. هرکس که در مورد زندگی تختی تحقیق کند در نهایت به این پاسخ در مورد مرگ او می رسد.منابع و مستندات هم دراین مورد زیاد است.

توکلی ادامه داد:طرح اصلی فیلم نامه و نگارش آن به همراه آقای ملکان انجام شد زیرا ایشان از سال ها پیش به این ایده فکر می کردند.من فقط سعی کردم کمک شان بکنم.

بهنوش طباطبایی بازیگر فیلم نیز در مورد حضورش در فیلم تختی گفت: من بعد از دو سال تصمیم گرفتم که فعالیت داشته باشم. وقتی آقای ملکان با من تماس گرفتند و من را برای حضور در این پروژه دعوت کردند،به دلیل رفاقت 17- 18 ساله با آقای ملکان و کار کردن با آقای توکلی و همچنین به دلیل علاقه قلبی به شخصیت آقاتختی حضور در این فیلم را بدون خواندن فیلمنامه قبول کردم.

او گفت: شخصیت شهلا توکلی،همسر آقاتختی همیشه برایم شخصیت جذابی بود. من باید مطابق فیلمنامه پیش می‌رفتم و نمی توانستم با تصورات شخصی خودم این نقش را بازی کنم. ما در دوره زمانه‌ای زندگی می کنیم که اخلاقیات،احترام به بزرگ،صداقت و معرفت رو به افول می رود. در چنین شرایطی چنین فیلمی ساختن،خیلی ارزشمند بود.حتما سینمای ایران به چنین فیلمی افتخار خواهد کرد.