به گزارش پارس نیوز، بازیگران پرکار امسال هریک با چند فیلم سینمایی در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر حضور دارند. در میان آنها مهرداد صدیقیان با 4 فیلم پرکارترین بازیگر جشنواره است.

 

مهرداد صدیقیان/ ۴ فیلم

 

امسال مهرداد صدیقیان با حضور در ۴ فیلم سینمایی «ایده اصلی»، «سمفونی نهم»، «طلا» و «سونامی» پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره است.

مهرداد صدیقیان متولد ۱۳۶۷ تهران است. او فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۴ با فیلم «عصر جمعه» ساخته مونا زندی حقیقی آغاز کرد و با بازی در فیلم «اتوبوس شب» به شهرت رسید.

صدیقیان دو سال پیش با فیلم ماجرای نیمروز نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده بود.

بهرام رادان/ ۳ فیلم

بهرام رادان با ۳ فیلم سینمایی «آشفتگی»، «ایده اصلی» و «سونامی» در جشنواره فیلم سی و هفتم حضور دارد.

بهرام رادان متولد ۱۳۵۸ در تهران است که در اولین حضور سینمایی اش در فیلم «شور عشق» شناخته شد. او به تدریج به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم «آواز قو» کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های «شمعی در باد» و «سنتوری» نیز شد.

رادان در یک آلبوم موسیقی با عنوان «روی دیگر» خوانندگی کرده‌است. وی در نخستین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی لاداخهندوستان جایزه بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی در فیلم «آدم‌کش» ساخته رضا کریمی را از آن خود کرد.

مهناز افشار/ ۳ فیلم

مهناز افشار متولد ۱۳۵۶ تهران است که با نخستین آثار سینمایی اش به شهرت رسید و پس از آن در آثار سینمایی متعددی در نقش اصلی ظاهر شد.

افشار با فیلم «سعادت‌آباد» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر سال 89 شد. وی همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای «برف روی کاج‌ها» شده است.

مهناز افشار با ۳ فیلم «آشفتگی»، «قسم» و «ناگهان درخت» در جشنواره امسال حضور دارد.

 

پانته‌آ پناهی‌ها/ ۳ فیلم

پانته‌آ پناهی‌ها متولد ۱۳۵۶ تهران بازیگر تئاتر و سینما و منشی صحنه اهل است. وی در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

وی برای بازی در فیلم «نفس» در سال ۱۳۹۵ برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر شده است. وی همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن برای فیلم «خانوم» در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است.

پانته آ پناهی ها با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «درخونگاه» و «ناگهان درخت» در جشنواره امسال حضور دارد.

ستاره پسیانی/ ۳ فیلم

ستاره پسیانی (زادهٔ ۱۳۶۴) دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر است. وی برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران شد.

ستاره پسیانی با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «سرخپوست» و «غلامرضا تختی» در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد.

بابک حمیدیان/ ۳ فیلم

بابک حمیدیان (زاده ۱۳۵۹ در تهران) فعالیت خود را در سینما در سال ۱۳۸۲ با فیلم «قدمگاه» شروع کرده‌است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.

این بازیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم «چ» و «روز رستاخیز» از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است.

بابک حمیدیان با ۳ فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مسخره باز» و «معکوس» در جشنواره سی و هفتم فجر حضور دارد.

علی مصفا/ ۳ فیلم

علی مصفا متولد 1345 تهران و فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی دو تن از اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی است. او فارغ‌التحصیل رشته عمران از دانشکدهٔ فنّی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است.

علی مصفا با دو فیلم بلند «سیمای زنی در دوردست» و «پله آخر» کارگردانی را تجربه کرده است. او با فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین ساخته بلند صفی یزدانیان وارد کار تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند شد و امسال نیز در مقام تهیه‌کننده دو فیلم «یلدا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود بخشی و «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارد.

علی مصفا با ۳ فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مردی بدون سایه» و «روزهای نارنجی» در مقام بازیگر حضور دارد.

سعید آقاخانی با ۳ فیلم

 

سعید آقاخانی متولد ۱۳۵۰ بیجار و دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.

وی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن پس ازرقابت تنگاتنگ با سیامک صفری برای بازی در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد.

سعید آقاخانی با ۳ فیلم «بنفشه آفریقایی»، «قسم» و «حمال طلا» در جشنواره فجر امسال حضور دارد.

 

 

دوفیلمی‌های جشنواره

امسال برخی بازیگران سینما نیز تنها با ۲ فیلم در این رویداد حضور دارند. نسیم ادبی با فیلم های «آشفتگی» و «زهرمار»، مهران احمدی با فیلم های «آشفتگی» و «روزهای نارنجی»، فرهاد اصلانی با ۲ فیلم «متری شش و نیم» و «مردی بدون سایه»، فاطمه معتمدآریا با فیلم های «بنفشه آفریقایی» و «جان دار»، لیندا کیانی با فیلم های «پالتو شتری» و «دیدن این فیلم جرماست!»، پریوش نظریه با فیلم های «پالتو شتری» و «غلامرضا تختی»، ژاله صامتی با فیلم های «درخونگاه» و «حمال طلا»، شقایق فراهانی با فیلم های «سال دوم دانشکده من» و «زهرمار»، نوید محمدزاده با فیلم های «سرخپوست» و «متری شش و نیم»، پریناز ایزدیار با فیلم های «سرخپوست» و «متری شش و نیم»، بهنوش طباطبایی با فیلم های «غلامرضا تختی» و «ماجرای نیمروز۲:ردخون»، حامد بهداد با فیلم های «قصر شیرین» و «جان دار»، جواد عزتی با فیلم های «ماجرای نیمروز۲: رد خون» و «جان دار»، پیمان معادی با فیلم های «متری شش و نیم» و «ناگهان درخت»، هدیه تهرانی با فیلم های «مسخره باز» و «روزهای نارنجی»، هدی زین العابدین با فیلم های «سمفونی نهم» و «طلا» و سیامک صفری با فیلم های «ناگهان درخت» و «زهرمار» بازیگرانی هستند که هر یک تنها با ۲ فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

بازیگران تک فیلم

بازیگرانی که فقط با یک فیلم در این رویداد حضور دارند به این شرحند: هادی حجازی فر با فیلم «ماجرای نیمروز۲: ردخون»، محسن کیایی با فیلم «ماجرای نیمروز۲: ردخون»، رضا بابک با فیلم «بنفشه آفریقایی»، مریلا زارعی با فیلم «ایدده اصلی»،هانیه توسلی با فیلم «ایده اصلی»، پژمان جمشیدی با فیلم «ایده اصلی»، سام درخشانی با فیلم «پالتو شتری»، بهاره کیان افشار با فیلم «پالتو شتری»، شاهرخ فروتنیان با فیلم «پالتو شتری»، سارا بهرامی با فیلم «جمشیدیه»، مهران رجبی با فیلم «تیغ و ترمه»، حامد کمیلی با فیلم «جمشیدیه»، جمشید هاشم پور با فیلم «درخونگاه، افسانه چهره آزاد با فیلم «پالتو شتری»، پژمان بازغی با فیلم «تیغ و ترمه»، لاله اسکندری با فیلم «تیغ و ترمه»، امین حیایی با فیلم «درخونگاه»، علی نصیریان با فیلم «مسخره باز»، کوروش سلیمانی با فیلم «تیغ و ترمه»، هومن برق نورد با فیلم «تیغ و ترمه»، مهراوه شریفی نیا با فیلم «درخونگاه»، مریم بوبانی با فیلم «سال دوم دانشکده من»، نیلوفر خوش خلق با فیلم «سال دوم دانشکده من»، ویشکا آسایش با فیلم «سال دوم دانشکده من»، حبیب رضایی با فیلم «سرخپوست»، حمید فرخ نژاد با فیلم «سمفونی نهم»، ساره بیات با فیلم «سمفونی نهم»، محمدرضا فروتن با فیلم «سمفونی نهم»، الناز شاکردوست با فیلم «شبی که ماه کامل شد»، هومن سیدی با فیلم «طلا»، نگار جواهریان با فیلم «طلا»، حمیدرضا آذرنگ با فیلم «غلامرضا تختی»، احترام برومند با فیلم «طلا»، طناز طباطبایی با فیلم «طلا»، حسن پورشیرازی با فیلم «قسم» لیلا حاتمی با فیلم «مردی بدون سایه»، گوهر خیراندیشبا فیلم «مردی بدون سایه»، صابر ابر با فیلم «مسخره باز»، شقایق دهقان با فیلم «ناگهان درخت»، باران کوثری با فیلم «جان دار»، مسعود کرامتی با فیلم «جان دار»، حمیدرضا پگاه با فیلم «دیدن این فیلم جرم است!»، سیامک انصاری با فیلم «زهرمار»، رعنا آزادی ور با فیلم «سونامی»، فرشته صدرعرفایی با فیلم «یلدا»، رضا رویگری با فیلم «زهرمار» همگی از بازیگران حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هستند.