به گزارش پارس نیوز، خشایار موحدیان تدوینگر فیلم‌های سینمایی که امسال با فیلم‌های «تیغ و ترمه» ساخته کیومرث پوراحمد و «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباه این دو فیلم گفت: تدوین فیلم «تیغ و ترمه» به همراه سعید سیاح انجام شد و بخش جذاب تدوین فیلم همراهی و معاشرت با کیومرث پوراحمد عزیز بود.

وی افزود: پوراحمد بسیار با وسواس و دقت کار می‌کند و پر انرژی است، ما همزمان با فیلمبرداری تدوین را شروع کردیم و تقریبا ۱۰ روز بعد از اتمام فیلمبرداری، راف کات «تیغ و ترمه» را تمام کردیم، چون من و سعید سیاح اولین بار بود که با پوراحمد کار می‌کردیم تا حدودی نگران این موضوع بودیم که نگاه ما به ریتم تدوین فیلم چقدر نزدیک به زاویه نگاه پوراحمد است، که خوشبختانه اولین بار که او کار را دید، رضایت کامل داشت و این انرژیما را چندبرابر کرد.

موحدیان ادامه داد: پوراحمد بسیار آدم خوش فکر آشنا به ریتم و تدوین و خوش سلیقه است، ما در چند روزی که کارهای نهایی فیلم «تیغ و ترمه» را انجام می‌دادیم؛ از حضورش در کنار خود لذت بردیم، البته ناگفته نماند که نقش تهیه کننده قائم مقامی هم در کار کم تاثیر نبود.

این تدوینگر بیان کرد: نقطه جذاب فیلم «تیغ و ترمه» ریتم نسبتا تند فیلم است و اینکه ما دلمان می‌خواست ریتم و تدوام قصه با مونتاژی نسبتا کلاسیک، هاله‌ی مدرنی داشته باشد و کمکی به انتقال حس ذهن پریشان شخصیت اصلی فیلم (ترمه) کند.

وی در ادامه درباره فیلم سینمایی«قسم» عنوان کرد: فیلم قسم را به دلیل فیلمنامه و کارگردانی چشمگیر محسن تنابنده تحسین می‌کنم، قصه «قسم»، با حرکتی باور پذیر از فضایی شاد وارد تنش و التهاب می‌شود، ریتم تند تدوین نیز تلاش دارد با روندی مشابه و بدون خودنمایی بی دلیل قصه را همراهی کند تا به فضای فیلمنامه و نگاه محسن تنابنده نزدیک شود.

موحدیان در ادامه گفت: تجربه تدوین به دلیل تعدد شخصیت، حفظ راکورد‌های حسی و حرکتی هر شخصیت و ریتم تند گفتگو‌ها در لوکیشنی خاص، چالش برانگیز و لذتبخش بود، محسن تنابنده با وسواس خاص خودش در نوشتن فیلمنامه، میزانسن و بازی‌های خوب، کارگردانی خوبی داشته است. امیدوارم تدوین فیلم در خدمت اندازه‌های خوب فیلم باشد.