به گزارش پارس نیوز، عسگر قاسمی آقباش درباره آخرین وضعیت پرونده حمیدرضا امیری صفت معروف به حمید صفت اظهار داشت: پرونده موکلم در دست بررسی کمیسیون 9 نفره پزشکی قانونی است و هنوز کمیسیون پزشکی قانونی تعیین وقت نکرده است.

این وکیل دادگستری یادآور شد: پیشتر کمیسیون هفت نفره پزشکی قانونی در نظریه ای اعلام کرد که 50 درصد علت مرگ ناپدری موکلش بیماری‌های او بوده و بر این اساس قرار بازداشت حمید صفت با موافق دادگاه به قرار وثیقه تبدیل و از زندان آزاد شد.

وی افزود: خانواده متوفی نسبت به نظریه کمیسیون پزشکی هفت نفره اعتراض کردند و موضوع در دست بررسی کمیسیون پزشکی 9 نفره قرار گرفته است.

حمید صفت خواننده‌ای است که 28 مرداد سال 96 به ‌اتهام قتل ناپدری خود بازداشت شد.

وی در اظهارات اولیه با قبول درگیری و رد هرگونه ضربه به سر متوفی به بازپرس گفته بود: من به‌‌هیچ‌وجه به سر هوشنگ ضربه نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل خورده باشد، چون در آن لحظات هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

19 شهریور سال 96 پزشکی قانونی نظریه خود درباره «علت مرگ پدرخوانده حمید صفت» را صادر و «خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست متوفی» را علت مرگ اعلام کرده بود.