به گزارش پارس نیوز، در برخی از خاندان سلطنتی دنیا هنوز برخی از زنان رده بالا را ملکه می نامند و برخی از آنان حدود اختیاراتی ندارند. از ملکه های دنیا که هم اکنون به عنوان ملکه از آن ها یاد می شود می توان به ملکه دانمارک , ملکه ماکسیما همسر پادشاه هلند , ملکه الیزابت دوم و …هنوز عنوان ملکه در برخی کشورها پابرجاست. در ادامه با ملکه های حال حاضر دنیاآشنا شوید

آشنایی با ملکه های دنیا در حال حاضر

اگرچه امروزه اغلب کشورها دیگر نظام پادشاهی ندارند اما هنوز هم در نقاط مختلفی از دنیا خانواده های سلطنتی وجود دارند، با اینکه اغلب به طور رسمی حکومت نمی کنند و صرفاً مقامی تشریفاتی دارند.

در اینجا می خواهیم با ملکه های حال حاضر کشورهای مختلف دنیا کمی بیشتر آشنا شویم. فهرستی که در ادامه می آید تنها شامل زنانی است که عنوان سلطنتی آن ها «ملکه» یا «ملکه ی همسر» است. باید بدانید که زنان زیادی هم هستند که با پادشاهان ازدواج کرده اند اما رسماً ملکه محسوب نمی شوند و همینطور فرمانروایان زنی در دنیا هستند که عنوان آن ها ملکه نیست.

۱- دانمارک- ملکه مارگارت دوم

ملکه های دنیا

ملکه مارگارت دوم

ملکه مارگارت دوم، اولین ملکه ی دانمارک است که بر این کشور حکمرانی می کند. او حالا ۷۸ سال سن دارد. اگرچه مارگارت اولین ملکه ی حکمران کشور دانمارک است، اما پیش از او یکی از نیاکانش یعنی ملکه مارگارت اول، در اواخر قرن چهاردهم و اوایل قرن پانزدهم بر سرزمین های دانمارک، فنلاند، سوئد و نروژ فرمانروایی می کرد.

ملکه مارگارت دوم با همسرش، پرنس هنریک در سال ۱۹۶۷ ازدواج کرد و در سال ۱۹۷۲ ملکه شد. همسر او پیش از به سلطنت رسیدن مارگارت از دنیا رفت.

ملکه مارگارت در سال ۲۰۱۲، چهلمین سالگرد پادشاهی اش را جشن گرفت و در آینده پسرش، پرنس فردریک جانشین او خواهد شد.

۲- بریتانیا- ملکه الیزابت دوم

ملکه های دنیا

ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم صاحب طولانی ترین دوره ی سلطنت در تمام تاریخ بریتانیا است و بیش از ۶۰ سال است که بر سرزمین های مشترک المنافع حکمرانی می کند.

ملکه الیزابت دوم بعد از مرگ پدرش در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید، اما مراسم تاجگذاری او در سال ۱۹۵۳ برگزار شد. بعد از او، پسرش پرنس چارلز به سلطنت خواهید رسید.

آشنایی با ملکه های دنیا از ملکه بریتانیا تا ملکه بوتان

۳- اسپانیا- ملکه لتیزیا

ملکه های دنیا

ملکه لتیزیا

ملکه لتیزیا همسر فلیپ ششم، پادشاه اسپانیا است. او قبل از وصلت با خاندان سلطنتی اسپانیا، به خبرنگاری و بعد گویندگی اخبار مشغول بود. لتیزیا زمانی که خبرنگار بود، در سال ۲۰۰۰ انتخابات ریاست جمهوری امریکا را پوشش داد.

لتیزیا در سال ۲۰۰۴ با فیلیپ ششم ازدواج کرد که در آن زمان هنوز پرنس بود. این زوج دو فرزند دارند: پرنسس لئونور و پرنسس سوفیا. پرنسس لئونور بعد از پدرش جانشین او خواهد شد.

۴- هلند- ملکه ماکسیما

ملکه های دنیا

ملکه ماکسیما

ملکه ماکسیما همسر ویلیام الکساندر، پادشاه هلند است. این زوج در سال ۲۰۰۲ با یکدیگر ازدواج کردنند و صاحب سه دختر به نام های پرنسس کاترینا آملیا، پرنسس الکسیا و پرنسس ارین شدند.

۵- سوئد- ملکه سیلویا

ملکه های دنیا

ملکه سیلویا

سیلویا، ملکه ی سوئد در جریان المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ با همسرش، کارل گوستاو شانزدهم آشنا شد. آن ها در سال ۱۹۷۶ با یکدیگر ازدواج کردند و سه فرزند دارند: پرنسس ویکتوریا که جانشین پدرش خواهد شد، پرنس کارل فیلیپ و پرنسس مادلین.

ملکه سیلویا قبل از وصلت با خاندان سلطنتی، در کنسولگری آرژانتین در مونیخ کار می کرد و در کمیته ی ساماندهی امور مسابقات المپیک مونیخ حضور داشت.

۶- نروژ- ملکه سونیا

ملکه های دنیا

ملکه سونیا

ملکه سونیا همسر هارلد پنجم، پادشاه نروژ است. این زوج در سال ۱۹۶۸ با یکدیگر ازدواج کردند اما در سال ۱۹۹۱ به مقام سلطنت رسیدند و پادشاه و ملکه ی نروژ شدند. آن ها دو فرزند دارند: پرنس هاکون مگنس که ولیعهد نروژ است و پرنسس مارتا لوییز.

۷- تونگا- ملکه ناناسیپائو

ملکه های دنیا

ملکه ناناسیپائو

یکی دیگر از ملکه های دنیا می توان به ملکه ناناسیپائو همسر توپوئوی ششم، پادشاه تونگا است. عنوان سلطنتی او «ملکه ی همسر» است.

۸- بلژیک- ملکه ماتیلد

ملکه های دنیا

ملکه ماتیلد

ملکه ماتیلد همسر فیلیپ، پادشاه بلژیک است. او قبل از ازدواج با شاه فیلیپ، به کار گفتار درمانی مشغول بود.

این زوج چهار فرزند دارند: پرنسس الیزابت، پرنس گابریل، پرنس امانوئل و پرنسس النور. پرنسس الیزابت بعد از پدرش جانشین او خواهد شد.

۹- لسوتو- ملکه ماسناته موهاتو

ملکه های دنیا

ملکه ماسناته موهاتو

ملکه ماسناته موهاتو سیئیسو، ملکه ی لسوتو، همسر لتسی سوم، پادشاه این کشور است. آن ها سه فرزند دارند: پرنسس سنیت، پرنسس ماسیئیسو و پرنس لروتولی. کوچک ترین فرزند آن ها یعنی پرنس لروتولی جانشین پدرش خواهد شد.

۱۰- اردن- ملکه رانیا

ملکه های دنیا

ملکه رانیا

ملکه رانیا در سال ۱۹۹۳ با عبدالله بن الحسین ازدواج کرد که در آن زمان پرنس اردن بود. این زوج چهار فرزند به نام های پرنس حسین، پرنسس ایمان، پرنسس سلما و پرنس هاشم دارند. ملکه رانیا پیش از وصلت با خاندان سلطنتی، در حوزه های سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود.

۱۱- بوتان- ملکه جتسون پما

ملکه های دنیا

ملکه جتسون پما

جتسون پما ملکه ی همسر کشور بوتان و در حقیقت جوان ترین ملکه ی حال حاضر دنیا است. او در سال ۲۰۱۱، در سن ۲۱ سالگی با جیگمه کسار نامگیل وانگچوک، پادشاه بوتان ازدواج کرد.

ملکه ی ۲۷ ساله ی بوتان پیش از این در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده. او و همسرش یک پسر به نام جیگمه نامگیل وانگچوک دارند.

۱۲- کامبوج- ملکه نورودوم

ملکه های دنیا

ملکه نورودوم

ملکه نورودوم مونینیت از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۵ ملکه ی همسر کشور کامبوج بود تا آنکه نظام پادشاهی در کامبوج از میان رفت.

خانواده ی سلطنتی بعدها به کامبوج بازگشتند و ملکه نورودوم از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ دوباره ملکه ی همسر کامبوج شد، تا آنکه همسرش، شاه نورودوم سیهانوک از دنیا رفت.

او در حال حاضر عنوان ملکه ی مادر کامبوج را دارد، چون پسرش شاه نورودوم سیهامونی فرمانروای فعلی این کشور است.

۱۳- برونئی- ملکه صالحه

ملکه های دنیا

ملکه صالحه

از ملکه های دنیا می توان به پنگیران آناک صالحه ملکه ی برونئی، همسر سلطان برونئی است. این زوج شش فرزند دارند. پسر اول آن ها ولیعهد کشور برونئی است.