به گزارش پارس نیوز، "بمب، یک عاشقانه" ساخته "پیمان معادی" برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و هم اکنون یکی از آثار موفق سینمای ایران در اکران زمستانی محسوب می شود.

همزمان با اکران «بمب؛یک عاشقانه» آلبوم موسیقی این فیلم که ساخته «النی کاریندرو» آهنگساز یونانی است، توسط کمپانی معتبر ECM منتشر و در سراسر اروپا پخش شد.

این آلبوم موسیقی‌ که شامل آهنگ‌های فیلم «بمب؛یک عاشقانه» پیمان معادی است با نام «همه پرندگان» به تازگی در سالن بزرگ IANOS رونمایی شد.

در این مراسم النی کاریندرو از تجربه‌ی همکاری خود با پیمان معادی کارگردان ایرانی فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» گفت و از «کریستوس بوکوروس» که جلد آلبوم را طراحی کرده و «سقراط سینوپولوس» نوازنده‌ سرشناس چنگ تشکر کرد.

در ادامه این مراسم «گیورگوس هارونیتیس» منتقد یونانی؛ جادوی ملودی؛ رنگ و ریتم موسیقی تازه‌ترین آلبوم «النی کاریندرو» را ویژگی مهم آن نامید و گفت: اولین صدایی که از ارکستر بیرون می‌آید مرثیه‌ای‌ست بر جریانی که خود را به آرامی در فیلم نشان می‌دهد. «بمب، یک عاشقانه» بافت موسیقایی رمانتیک و لطیفی دارد و از این جهت بعضا به موسیقی فیلم‌های آنجلوپولوس نزدیک می‌شود.

 

بمب یک عاشقانه

موسیقی فیلم «بمب: یک عاشقانه» با آهنگسازی «النی کاریندرو» نامزد جایزه‌ بهترین موسیقی متن جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شده است.

«بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و پیمان معادی ساخته شده و پیمان معادی، لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حبیب رضایی و سیامک صفری بازیگران آن هستند. نیکان فیلم پخش و لوتوس پلاس تبلیغات این اثر سینمایی را برعهده دارند.

"بمب، یک عاشقانه" با حال و هوایی کاملاً متفاوت از ملودرام عاشقانه "برف روی کاج ها" ساخته شده تا نام معادی را در بین شانس های اصلی کسب سیمرغ قرار دهد. همانطور که در خلاصه اثر آمده این فیلم قصه این فیلم با حال و هوای موشک باران تهران در سال 1366 روایت می شود و باید دید معادی در این راستا چه داستانی را پیش خواهد گرفت.