چاقی صورت باعث جذاب تر و زیبا تر شدن صورت می شود. چاقی صورت باعث جوان تر به نظر رسیده شدن هم می شود. در ادامه قصد صحبت درباره روش های مطمئن چاقی صورت خواهیم داشت.

چاقی صورت

چرا چاقی صورت جذاب است؟

چاقی صورت و پر شدن گونه‌ها و جذابیت بیشتری در چهره ایجاد می‌کند و هم پیری را دیرتر نشان می‌دهد. روش‌های مختلفی مانند تزریق چربی یا ژل وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی موجب چاقی صورت می‌شوند. یکی از روش‌های بسیار طبیعی،کاربردی و بدون خطر، داشتن یک برنامه غذایی مناسب برای چاقی صورت است. در ادامه مواد‌ غذایی و خوراکی را برای چاقی صورت معرفی می‌کنیم که پس از مصرف مدام آن‌ها، می‌توانید صورت خود را به بهترین نحو پُر کنید.

بهترین روش‌های چاقی صورت

روش‌های متعددی برای چاق شدن صورت وجود دارد؛ از رژیم غذایی گرفته تا روش‌هایی که پزشکان پیشنهاد می‌کنند.

در این بخش تمامی روش‌های مناسب برای چاقی صورت را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با توجه به نیاز فردی خود، بهترین روش برای چاقی صورت خود را امتحان کنید.

روش‌های طبیعی و غیر پزشکی چاقی صورت

آیا می‌دانید چگونه صورت چاق داشته باشید؟ چربی بدن و صورت بارزترین عامل برای گونه‌های چاق است. با این حال، بسیاری از مردم بر این باورند که درمان‌های خانگی نیز برای چاق شدن گونه‌ها مؤثر است.

هیچ داده علمی وجود ندارد که ثابت کند درمان‌های طبیعی چاق شدن گونه‌ها را تضمین می‌کند، اما می‌توانید برخی از این درمان‌ها را امتحان کنید:

چاقی صورت

چاقی صورت با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین C و E به همراه آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند. با متخصص پوست خود مشورت کنید و هر روز صبح آلوئه‌ورا را به‌عنوان چاق کننده صورت روزانه مصرف کنید اگر در مورد خوردن آن شک دارید، می‌توانید آن را به‌عنوان ماسک نیز روی صورت خود قرار دهید.

همچنین بسیاری از میوه‌ها می‌توانند در مقایسه با سایر میوه‌ها تأثیر بسیاری در چاق شدن صورت داشته باشند. 

گلیسیرین و گلاب ترکیب چاق کننده صورت

ترکیب نصف نصف گلاب و گلیسیرین به تمیز و جوان نگه داشتن پوست شما کمک کرده و باعث می‌شود پوست صورت شما چاق‌تر به نظر برسد.

معجزه چاقی صورت با خواب مناسب

خواب برای داشتن پوستی شفاف و سالم بسیار ضروری است. همیشه توصیه می‌شود که هرگز بدون تمیز کردن و مرطوب کردن صورت خود به رختخواب نروید. خواب خوب 8 ساعته گردش خون صورت شما را بهبود می‌بخشد و صبح روز بعد ظاهری درخشان به پوست صورت شما می‌بخشد. اگر خوب نخوابید مطمئن باشید از هیچ کدام یک از روش‌های بالا نتیجه نخواهید گرفت.

ماهی بخورید

ماهی‌های آب سرد، شاه ماهی و کاد در مقایسه با سایر انواع ماهی و گوشت، حاوی کالری و چربی‌های سالم بیشتری هستند. چربی‌های ماهی‌های آب سرد می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید طرز تهیه ماهی کبابی به روش رستورانی و طعمی بی نظیر را مشاهده نمایید.

ماساژ صورت با روغن

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که ماساژ روزانه روغن طبیعی می‌تواند به گردش خون شما کمک کرده و آن را افزایش دهد. افزایش گردش خون در ناحیه صورت، پوست صورت شما را تغذیه می‌کند تا ظاهری سالم داشته و حجیم‌تر به نظر برسد. می‌توانید از روغن بادام، روغن آووکادو یا روغن نارگیل برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. سعی کنید این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا نتایج مثبتی ببینید.

استفاده از شیر برای چاقی صورت

شیر سرشار از چربی و پروتئین است. استفاده از آن روی صورت به طور مؤثری آن را تمیز می‌کند و آنها را مرطوب می‌کند تا پوست شما ظاهر طبیعی خود را حفظ کند. شیر همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی است که پوستی سالم و بی‌عیب به شما هدیه می‌دهد و در نتیجه صورت شما حجیم‌تر به نظر خواهد رسید.

چاقی صورت

افزایش مصرف سیب

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، B و C است. این ویتامین‌ها خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می‌بخشند و آن را حجیم‌تر و نرم‌تر می‌کنند. می‌بینید که پوست شما تازه و طبیعی به رنگ صورتی، تپل و روشن به نظر می‌رسد.

همچنین بهتر است بدانید که یکی از بهترین روش‌ها، مصرف ویتامین برای چاقی صورت است.

به صورت خود کره شی (شی باتر) بمالید

مقداری کره شیا را با شکر مخلوط کنید تا یک ماسک فوق‌العاده تأثیر گذار را برای روتین پوست خود در حمام تهیه کنید. خمیر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس به‌آرامی بشویید. شی باتر دارای خواص حجم دهنده بالایی است و به سرعت جذب پوست شما می‌شود تا آن را مرطوب کرده و بافت‌ها و سلول‌های صورت شما را ترمیم کند.

استفاده از ماسک سیب

بیشتر افراد فکر می‌کنند که سیب به دلیل داشتن کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان به داشتن پوستی جوان کمک می‌کند. برای چاق شدن صورت می‌توانید سیب را رنده کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

ژله بخورید

شاید بپرسید آیا واقعا خوردن ژله برای چاقی صورت صحت دارد؟ باید بگوییم بله. ژله در واقع به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد.

طبق تجربه افراد مختلف، اگر حدود ۳ تا ۴ ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

چاقی صورت

آجیل جوانه زده مصرف کنید

آجیل‌های جوانه زده سرشار از ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین ویتا و خواص ضد پیری هستند. افزودن این آجیل‌های جوانه زده در صبحانه می‌تواند به پوست شما شادابی بدهد و به داشتن گونه‌های چاق به طور طبیعی کمک کند. تقریباً می‌توان گفت که خوردن آجیل جوانه زده به‌عنوان معجزه چاقی صورت شما عمل می‌کند.

چاقی صورت با سیب زمینی

استفاده از سیب زمینی به روش‌های متفاوت، به‌عنوان معجزه چاقی صورت یاد می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با مصرف سیب زمینی به صورت خوراکی و یا ماسک صورت در مدتی کوتاه صورتی حجیم داشته باشید.

آب معجزه ای برای چاقی صورت

آب پوست شما را آبرسانی می‌کند و آن را در تمام طول روز تمیز و شاداب نگه می‌دارد. نوشیدن حداقل 8 تا 10 لیوان آب در برنامه روزانه خود برای حفظ آب بدن قرار دهید. صورت هیدراته نسبت به صورتی با گونه‌های لاغر و افتاده، سالم‌تر و چاق‌تر به نظر می‌رسد.

 سیگار کشیدن را ترک کنید

استعمال دخانیات و مشروبات الکلی آسیب زیادی به بدن شما وارد می‌کند. آنها نه‌تنها به بدن، بلکه به پوست شما نیز آسیب می‌رسانند و آن را تیره و کدر می‌کنند. سیگار حاوی مواد مضری است که در نهایت خاصیت ارتجاعی پوست شما را از بین می‌برد و موجب لاغر شدن صورت و فرورفتگی گونه‌هایتان می‌شود. در نتیجه حتی اگر تمامی موارد برای چاقی صورت را امتحان کنید، مصرف دخانیات از تأثیر این روش‌ها جلوگیری می‌کند.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

برای چاق شدن صورت لازم است که روتین پوستی مرطوب و ملایمی داشته باشید. مرطوب‌کننده‌ها پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارند و از خشک‌شدن و چروک شدن بیشتر آن جلوگیری می‌کنند. برخی از مرطوب‌کننده‌ها مانند وازلین نیز می‌توانند در صورت مصرف دائم موجب چاق شدن صورت شما شوند.

استفاده از ماسک شیر

به دلیل حالت آبکی بودن و داشتن پروتئین و چربی، بسیاری از مردم بر این باور هستند که اگر شیر را به گونه‌های خود بمالند شاهد شاداب‌تر شدن و مرطوب شدن آن خواهند بود.

روش های غیر طبیعی و پزشکی چاقی صورت

در ادامه قصد صحبت درباره روش های غیر طبیعی و پزشکی این کار را خواهیم داشت:

چاقی صورت

چاق شدن صورت با تزریق فیلر

متخصصان زیبایی از تزریق فیلر پوستی برای پرتر نشان دادن گونه‌های شما استفاده می‌کنند. مایع موجود در این تزریق‌ها در گونه‌ها رسوب کرده و حجم می‌دهد. با این حال، درما فیلر نیز راه حلی دائمی برای گونه‌های چاق نیستند. نتایج ممکن است برای حدود 15 تا 18 ماه باقی بماند.

لیفت چشم

پوست متورم اطراف چشم یا افتادگی پلک می‌تواند گونه‌های شما را کوچک جلوه دهد. اگر شما هم همین مشکل را دارید، می‌توانید برای برداشتن بافت‌های اضافی اطراف چشمتان جراحی زیبایی انجام دهید یا پلک‌هایتان را لیفت کنید. این روش می‌تواند گونه‌های شما را پرتر و گردتر نشان دهد.

تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های پزشکی این کار ، تزریق چربی از ناحیه دیگر بدن شما به نواحی فرورفته صورت است. البته به گفته برخی متخصصین ممکن است برخی افراد به دلیل تحرک و ورزش زیاد موجب آب شدن چربی تزریق شده شوند و در نتیجه نتوانند مدت‌زمان زیادی از صورت چاق خود لذت ببرند. بنابراین مشورت با پزشک متخصص در این زمینه می‌تواند به شما برای تصمیم گیری بهتر کمک کند.

ایمپلنت گونه

یکی از جدیدترین روش‌ها در میان سایر عمل‌های زیبایی برای چاق شدن صورت ، ایمپلنت گونه است. ایمپلنت گونه به شما کمک می‌کند همانطور که انتظار دارید ظاهر گونه‌های شما تغییر کرده و حجیم‌تر شود.

چاقی صورت با قرص

قرص ‌های چاقی صورت را می‌توانید در انواع مختلف در داروخانه‌ها پیدا کنید. بسیاری از پزشکان تغذیه پس از انجام آزمایش‌های لازم، مصرف قرص را به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند. آشنایی با انواع قرص برای چاقی صورت به شما کمک می‌کند با دید بازتری در این زمینه تصمیم بگیرید.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟ 

افزایش وزن و این کار نیز همانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نباید یک شبه انتظار معجره داشته باشید. زمانی که می‌زن دریافت کالری شما از کالری مصرفی بیشتر است، با افزایش وزن همراه خواهید بود. برخی از ویتأمین‌های ضروری وجود دارند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر چاقی فرد و چاقی صورت داشته باشند.

ویتامین چاق کننده صورت

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که برای هرکسی پیش می‌آید این است که ویتامین چاق کننده صورت چیست؟ باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید. در میان ویتامین‌های ضروری بدن انواعی از ویتامین چاق کننده صورت صورت شامل:

  • ویتامین های گروه B
مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین های گروه ب هستند. این ویتامین ها شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، اسید پانتوتنیک(B5)، پیریدوکسین(B6)، بیوتین(B7)، اسید فولیک(B9) و کوبالامین(B12) هستند. 
 
این ویتامین ها تأثیر زیادی در سوخت و ساز بدن دارند. همچنین نقش اصلی آن‌ها متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها هستند. اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم شود، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی‌کند و وزن شما کاهش می‌یابد. لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و ... منابع مهم ویتامین های گروه ب هستند. 
  • کلسیم

برای داشتن صورتی چاق بهتر است در برنامه‌ی غذایی خود از خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها باشند؛ زیرا کلسیم و این کار با یکدیگر در ارتباط هستند. مکمل کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کند و با کمک کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می‌شود.

چاقی صورت

  • ویتامین  A
پوست شما از دو لایه فوقانی و تحتانی تشکیل شده که ویتامین  A در هر دو قسمت نقش مهم و اساسی دارد. نور خورشید بر روی پوست صورت تأثیر داشته و باعث تجزیه کلاژن‌های سطح پوست می‌شود. این موضوع باعث افتادگی و پیری پوست می‌شود. اما ویتامین  A این فرآیند تجزیه را قطع کرده و از هرگونه خشکی، خارش یا حتی برآمدگی سطح پوست نیز جلوگیری می‌کند. 
  • ویتامین  E
ویتامین E آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که انرژی خورشید را به خود جذب کرده و از تأثیر منفی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند در کاهش چین و چروک، افتادگی و حتی سرطان پوست جلوگیری کند. همچنین به تقویت دیواره‌های سلولی و چاق شدن صورت کمک می‌کند. 
ویتامین ای جزو بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذاها و روغن‌ها یافت می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از عوارض احتمالی این قرص‌ها جلوگیری کنید بهتر است از روغن آن به‌صورت ماساژ روی پوست استفاده کنید.
  • ویتامین  C
ویتامین  C به شبکه پوست شما کمک می‌کند تا پروتئین‌های خود را حفظ کرده و بتواند شکل اصلی خود را نگه دارد. علاوه بر آن این ویتامین  یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل رادیکال‌های آزاد از پوست شما محافظت می‌کند. 
  • روی
بیشترین مواد معدنی پوست در لایه بیرونی قرار دارند. روی باعث می‌شود دیواره‌های سلولی پوست پایدار بمانند. علاوه بر آن تأثیر زیادی در تقسیم و تخصصی شدن سلول‌ها در هنگام رشد دارد. 
  • منیزیم

منیزیم هم یکی از بهترین ویتامین‌ها برای این کار است. استفاده از این ویتامین باعث می‌شود تا مقدار، قند خون و فشارخون کنترل شود و همچنین استخوان‌ها را قوی‌تر و مستحکم‌تر کند و باعث تقویت سیستم ایمنی شود. می‌توان با خوردن، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و میوه و سبزی، منیزیم موردنیاز بدن خود را تأمین کرده و به چاقی صورت خود کمک کنید.

  • آهن

بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون‌ها به آهن نیاز دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه‌ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می‌شود.

در نهایت با تغذیه سالم می‌توانید تمام ویتامین ‌های مفید را دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی خود ممنوعیت مصرف داشته باشید می‌توانید با مصرف قرص‌های ویتامین ، ویتامین ‌های موردنیاز را دریافت کنید. 

برای چاقی صورت چه بخوریم؟ 

اولین گزینه‌ ای که برای پر شدن صورت به ذهن می‌رسد، مصرف مواد غذایی است. برخی از خوراکی‌ها باعث آبرسانی و شادابی پوست شده و تأثیر زیادی در چاق نشان دادن صورت دارند. برخی از خوراکی‌های تأثیرگذار در ادامه ذکر شده‌اند. 

میوه و سبزیجات

یکی از مهم‌ترین دلایل لاغری صورت، مشکل آبرسانی در پوست است. از آنجایی که میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از آبرسان‌های مفید برای پوست هستند. البته آبرسانی به این صورت تا حدودی طول می‌کشد و باید صبور باشید. نکته مهمی که در این زمینه باید توجه داشته باشید این است که چاقی صورت و بدن با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و ممکن است روش‌های استفاده شده بر روی چاقی بدن نیز تأثیر بگذارند. 

نوشیدن آب

نوشیدن آب برای سلامتی بسیار مهم است. علاوه بر آن در صورت مصرف میزان کافی آب در طول روز، میزان بالایی آب به بافت‌های پوست وارد شده و صورتی شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت. برای این کار به کمک آب و جلوگیری از خشکی پوست باید حدود 8 لیوان آب در طول روز مصرف کنید. 

روغن های گیاهی

استفاده از روغن‌های گیاهی و چربی‌های سالم برای سلامتی و این کار بسیار مهم هستند. استفاده از روغن‌های گیاهی مفید مانند روغن زیتون و آووکادو به عنوان منبه غنی و سالم از چربی است که می‌تواند از افزایش وزن و چاقی صورت کمک کند. از این روغن‌ها می‌توانید در تمام مواد غذایی خود اضافه کرده یا به همراه سالاد میل کنید. 

شیر

شیر ماده غذایی بسیار مفیدی است که سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. افرادی که به صورت مرتب و روزانه شیر میل می‌کنند با افزایش توده بدنی همراه می‌شوند. شیر ماده غذایی بسیار مفیدی برای این کار است. 

برنج

برنج را می‌توان از بهترین غذا‌های پرکالری به حساب آورد که مصرف آن می‌تواند در طی یک هفته نیز تأثیر بسیار زیادی بر این کار داشته باشد. مصرف یک فنجان برنج به تنهایی 190 کالری دارد که می‌توانید آن را در کنار مواد پروتئینی استفاده کنید. برای چاق شدن صورت حتماً برنج را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. 

گوشت قرمز

گوشت قرمز خوراکی بسیار مفید و مغذی است که بیشترین تأثیر را در عضله‌سازی بدن دارد. با مصرف گوشت قرمز، تمام بدن با افزایش وزن و عضله‌سازی همراه می‌شود که این چاقی در نهایت در بر روی صورت نیز تأثیر مثبت خواهد داشت. 

چاقی صورت

سیب زمینی

یکی دیگر از مواد مغذی برای تپل شدن صورت، سیب زمینی است. سیب زمینی علاوه بر صورت بر چاقی کل بدن نیز مؤثر است. این ماده غذایی باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شده و به چاقی کمک می‌کند. علاوه بر آن آب سیب زمینی نیز می‌تواند بر چاقی صورت تأثیر داشته باشد. سیب زمینی را می‌توانید با مواد غذایی دیگری مانند جو، ذرت و ... مصرف کنید. از ماسک سیب زمینی نیز می‌توانید بر روی پوست استفاده کنید. 

آجیل

مصرف آجیل برای این کار توصیه می‌شود. نکته جالبی که درباره آجیل وجود دارد این است که مصرف آجیل و دانه‌ها می‌تواند به چاقی گونه صورت کمک کند. این مواد مغذی منبع بالایی از چربی‌های غیر اشباع هستند و کالری بسیار سالمی برای بدن شما به همراه دارند. گردو، دانه کدو تنبل، آجیل برزیلی و ... می‌توانند به چاقی بدن و صورت کمک کنند. اجیل را می‌توانید به تنهایی یا همراه با سالاد یا ماست مصرف کنید. 

آووکادو

یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای این کار، آووکادو است. خواص آووکادو بسیار متنوع است. این خوراکی مقدار زیادی کالری، فیبر و چربی مفید داشته و سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی است. آووکادو را می‌توانید به صورت‌های مختلف به همراه غذا مصرف کرده و یا از ماسک آن بر روی صورت خود استفاده کنید. 

جوانه گندم

خوراکی مفید دیگری که برای این کار پیشنهاد می‌شود، جوانه گندم است. می‌توانید آن را به همراه ماست، سالاد و ... مصرف کنید. مصرف جوانه گندم به همراه کاهو مقادیر زیادی می‌تأمین ای و ویتأمین ب دارد که برای آبرسانی و این کار بسیار مفید است. 

اسموتی های پروتئینی

نوشیدنی‌های پروتئینی از بهترین و سالم‌ترین روش‌ها برای این کار هستند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند چربی سالمی در پوست ایجاد کرده و باعث چاق شدن صورت شوند. علاوه بر آن استفاده از مکمل‌های پروتئینی نیز در این زمینه تأثیرگذار است. 

ماکارونی

ماکارونی و پاستا از خوردنی‌های مفید و تأثیرگذار در چاقی صورت هستند. این مواد غذایی با داشتن کربوهیدرات نقش مهمی در پر شدن صورت و گونه‌ها دارند. به همین دلیل باید به صورت منظم آن‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یک فنجان ماکارونی پخته شده حاوی 200 کالری است که می‌توانید آن را همراه با پنیر میل کنید.