در حالی که قاره اروپا با موج تازه کرونا و افزایش موارد ابتلا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، سازمان جهانی بهداشت از این مسئله به شدت ابراز نگرانی کرد.

دکتر «هانس کلوگه» رئیس دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با بی بی سی گفت: ممکن است ۵۰۰ هزار مرگ و میر دیگر تا ماه مارس به ثبت برسد؛ مگر آنکه اقدامی فوری در این زمینه اتخاذ شود.

دکتر کلوگه همچنین افزایش استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفید بیان کرد. او همچنین عواملی مانند رسیدن زمستان، پوشش ناکافی واکسن و تسلط منطقه‌ای سویه دلتای کرونا را از عوامل شیوع این بیماری خواند.

هشدار این مقام سازمان جهانی بهداشت در حالی بیان می‌شود که اروپا با موج تازه کرونا و افزایش آمار مبتلایان کرونایی دست و پنجه نرم می‌کند و شماری از کشور‌های اروپایی از اعمال قرنطینه‌های دوباره سراسری و یا منطقه‌ای خبر داده اند. در پی افزایش آمار ابتلا به کرونا، اتریش از روز دوشنبه هفته جاری، قرنطینه‌ای سراسری را اعمال می‌کند. طبق قوانین قرنطینه‌ای جدید در اتریش، افراد باید از خانه کار کرده و مغازه‌های غیرضروری در رستوران‌ها و کافه‌ها بسته خواهند شد. همچنین این کشور اعلام کرد به موجب قانون تزریق واکسن ضروری خواهد بود.

 

منبع: علاج نیوز