درمان های طبیعی متفاوتی برای تسکین سوزش معده توصیه می شود که ساده ترین آن نوشیدن یک نوشیدنی سالم است.

درمان سه سوته سوزش و رفلاکس معده

ریفلاکس معده احساس  ناخوشایندی است و در صورت شدت گرفتن، زندگی را به کام هر کس تلخ می کند. خوردن عرق بیدمشک و کاسنی خوب است. عرق بیدمشک را بهتر است با کمی عسل بخورید. از آبمیوه ها انبه یا کدو تنبل خوب است. میوه هایی مانند پرتغال و نارنگی به دلیل داشتن اسید اسکوریک (ویتامین c) برای رفلاکس معده مناسب نیست. همچنین عرق نعناع برای این افراد توصیه نمی شود. شیرهای گیاهی مانند شیر سویا با مقداری عسل مخلوط شود و میل کنید بسیار مفید است. چای سبز و چای بابونه مفید هستند. چای معمولی و قهوه نیز برای این گونه افراد مضر هست. از عصاره سبزیجات مانند کرفس، خیار، کلم، جعفری، آویشن، گشنیز و زیره استفاده کنید. آب گوجه فرنگی، آب زرشک، آب لیمو، ریفلاکس معده را تشدید می کند. نکته مهم دیگر سعی کنید یک ساعت قبل از غذا و تا دو ساعت بعد از آن از نوشیدنی استفاده نکنید.

سوزش معده

:برای درمان سوزش سردل و معده خوردن نوشابه، چای، قهوه، سرکه، نوشیدنی های کافیین دار ممنوع است.
 

برای افرادی که از رفلاکس معده و سوزش آن رنج می برند خوردن شیر سویا با مقداری عسل یا شیر بادام مفید است.

خوردن عصاره کرفس، خیار، جعفر،ی کلم، آویشن، گشنیز و زیره مفید است.

خوردن آب لیمو ، آب گوجه فرنگی و آب زرشک، این بیماری را تشدید می کند.

خوردن عرقیاتی مانند بیدمشک و کاسنی برای سوزش معده مفید است.

سوزش معده از مشکلات شایع در دوران بارداریست. این مشکل بعد از زایمان از بین می رود.

علل سوزش سر دل

در طول دوران بارداری،  بدن مادر پروژسترون بیشتری تولید می کند. این هورمون به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل می کند و دریچه واقع در ابتدای معده را شل می کند. این مکانیزم باعث می شود محتویات معده به مری برود. یکی دیگر از دلایل سوزش سردل تغییراتیست که در زمان بارداری به وجود می آید. همانطور که وقتی جنین بزرگتر می شود، در رحم جای زیادی را می گیرد، در نتیجه دستگاه گوارش به سمت بالا می رود و در نتیجه سوزش سردل به وجود می آید.

علائم شایع سوزش سر دل

- احساس سوزش در زیر گلو

- ترش  کردن معده

- درد قفسه سینه یا درد ناحیه بالای شکم

- ترشی  دهان

- درد معده

- سرفه

- خس خس

- اشکال در بلع

- ترشح بیش از حد بزاق

- خفگی

درمان طبیعی برای سوزش سردل

بعضی از داروهای خانگی موثر برای سوزش سر دل را ذکر می کنیم. این داروها طبیعی هستند و هیچ مشکلی برای خانم های باردار به وجود نمی آورند، ولی در صورت نیاز طبق نظر پزشک مصرف کنید.

1. بادام

بادام سرشار از روغن است که میزان اسید را کنترل می کند . به همین خاطر، سعی کنید روزانه 4 تا 5 بادام بخورید. بادام همچنین می تواند به تغذیه نوزاد کمک کند.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا شامل برخی از عوامل ضد التهاب است که می تواند سوزش سر دل را کاهش دهد. با این حال، در مورد زنان حامله، طبق نظر پرشک مصرف شود.

3.  آب نارگیل

آب نارگیل به خنثی کردن اسید معده کمک می کند. هر روز مصرف کنید.

4. دانه رازیانه

دانه رازیانه در بهبود گوارش موثر است. می توانید 2 قاشق چای خوری دانه رازیانه رو در آب جوش حل کنید و آن را میل کنید.

5. سرکه

سرکه سیب بیکربنات و اسید معده را کنترل می کند. اسید تولید شده درد دیواره معده را کاهش می دهد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و بخورید.

6. پاپایا

پاپایا سرشار از آنزیم های خاصی است که باعث بهبود روند هضم غذا در معده می شود. مصرف پاپایای رسیده برای کاهش سوزش سر دل مفید است. پاپایای خام باعث انقباضات رحمی می شود. در این مورد بهتر است با پزشک مشورت کنید.