جریان داشتن خون پاک و عاری از هر نوع میکروب تضمین کننده سلامت اعضای بدن به خصوص مغز است .برای ضدعفونی خون و پاکسازی بدن از برخی بیماری ها می توان از خواص سبزیجاتی شگفت انگیز بهره برد.


به گزارش منیبان ، مطلب را با ضدعفونی خون آغاز کردیم چرا که مبحث مهمی در سلامتی بدن انسان می باشد. خون گسترده ترین عضو داخلی بدن است و در تمام نقاط بدن حضور دارد پس به طبع پاکسازی خون اهمیت خاصی برای سلامتی جسم خواهد داشت. گفتیم ضدعفونی کننده طبیعی خون حالا می گوییم پیاز و مروری در خواص پیاز برای درمان بیماری ها خواهیم داشت.

فسفر قدرت فکر را بالا می برد و پیاز به علت داشتن فسفر، فعالیت فکری را آسان می کند.

بیشتر بخوانید:
  • پیاز با سیستم ایمنی بدنمان چه می کند؟
  • خون این مرد طلایی است!
  • پیاز با بدن چه می کند؟ پیازخورها بدانند !
  • معجزه این میوه برای درمان کم خونی،کلسترول و فشار خون

پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی که دارا است، می تواند از ایجاد سلول هایی که با تغییر شکل خود سبب بروز سرطان می شوند جلوگیری کند. برای رشد مو موثر است در درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان، ورم گلو، پیاز موثر است.

میخوای بدونی قیمت ماشینت چنده؟(همین حالا کلیک کن)

کیف چرم اداری مردانه را نصف قیمت+ارسال رایگان بخر!!(محدود)

آخرین اخبار برجام و پیش‌بینی تغییرات پیش‌رو! (حتما بخوانید)

خریدبی واسطه برنج هاشمی دستچین درجه1 با قیمت باورنکردنی+ارسال رایگان!

گوگرد موجود در پیاز برای ضد عفونی کردن خون، شش ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است. موجب تقویت غده اشکی و گوارشی می شود. دارای آنتی بیوتیک است که خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می کند.

فسفر قدرت فکر را بالا می برد و پیاز به علت داشتن فسفر، فعالیت فکری را آسان می کند.

پیاز مشابه سیر است و دارای بسیاری از ریز مغذی هاست که برای بدن بسیار ضروری است از جمله ویتامین C، کلسیم و املاحی مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و ویتامین های گروه B نیز در پیاز موجود است.

پیاز از بیماری های قندی، کلیوی، مثانه، ورم ساقها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می کند .آرامبخش است و پایین آورنده فشار خون و کاهش دهنده چربی خون است و در پیشگیری و درمان تصلب شرائین، پایین آوردن قند خون تاثیر دارد. اشتهاآور است و در رفع سنگ های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسکین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است.

پیاز باعث کاهش فشار خون و تنظیم کننده قند خون گزارش شده است. خصوصیات آنتی بیوتیک دارد و تعداد زیادی از بیماری های عفونی و بیماری زا با مصرف پیاز از بین می رود. برای سرماخوردگی و کاهش سرفه نیز بسیار مفید است.

پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی که دارا است، می تواند از ایجاد سلول هایی که با تغییر شکل خود سبب بروز سرطان می شوند جلوگیری کند. برای رشد مو موثر است در درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان، ورم گلو، پیاز موثر است.

پیاز برای افرادی که دچار بی خوابی هستند، مفید است.برای جلوگیری از خون دماغ می توان چند قطره سرکه را روی پیاز رنده شده ریخت و آب آن را در بینی چکاند، تا از خونریزی جلوگیری کند.

اثر پیاز روی بیماری های قلبی بسیار مفید است و در افرادی که احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی زیاد است مثل افراد بزرگسال اگر نصف پیاز را در روز مصرف کنند، 20 تا 30درصد کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

پیاز دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند علائم التهاب مثل درد، تورم، آرتروزها و دردهای نواحی مختلف را تسکین دهد.آلرژی ها و آسم و بیمار ی های دستگاه تنفسی با مصرف پیاز کاهش پیدا می کند. سیر و پیاز هر دو آنزیم هایی که التهاب را ایجاد کند مهار می کنند.

اثر ضد التهابی پیاز به دلیل ویتامین C و ایزونیوسیانیدها موجود در آن است که خاصیت مبارزه با التهاب را دارد. در رابطه با کلسترول و تری گلیسرید و بیماری های التهابی را کاهش دهد. آرامبخش است و به دلیل وجود انواع ویتامین های گروه B و B1 و B2 می توانند آرام بخش باشد.

پیازهایی که جوانه زده است را خریداری نکنید و پیاز را باید در مکان هایی قرار دهیم که نورشان کم و تاریک است. پیاز زود از بین می رود. همچنین در صورتی که پیاز را به صورت وارونه قرار دهیم که ریشه اش به سمت بالا باشد بهتر حفظ می شود. همچنین استفاده از پیاز به عنوان طعم دهنده هم کاربرد دارد و بوی انواع گوشت و ماهی را کاهش می دهد.