برای  کوچک کردن شکم  خود حتما این موارد زیر را رعایت کنید،زیرا چربی یا  چاقی شکم بسیار خطرناک است. چاقی شکم احتمال بروز بیماری‌هایی مانند نشانگان سوخت و سازی (سندرم متابولیک)، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. از آنجا که چربی شکم شامل چربی دور کبد و دیگر اندام‌های داخل شکم می‌شود، در اصطلاح پزشکی به آن «چربی احشایی» می‌گویند. احتمال بروز بیماری‌ها در افرادی که حتی با وجود وزن طبیعی، چربی شکم دارند بالاتر از دیگران است.

گاهی اوقات بیشتر ما دچار نفخ می‌شویم، که موجب ورم شکم می‌شود. با محدود کردن مصرف غذا‌های فیبری که باعث به وجود آمدن نفخ‌ می‌شود، از ایجاد چربی جلوگیری می‌شود، غذا‌هایی شامل:

کلم بروکلی، لوبیا، گل کلم

این سبزیجات با فیبر بالا برای بدن مناسب هستند، اما به شکلی دیگر، فرم بدن شما را خراب می‌کنند.

 تنظیم مصرف میوه‌های خام و سبزیجات

پیشنهاد می‌کنیم که یک باره سبزی‌ها و میوه‌های خام زیادی را مصرف نکنید بهتر است آن‌ها را در مقادیر کمتر و در طول روز پخش کنید.

کاهش مصرف لبنیات برای کوچک کردن شکم

محصولات لبنی، به خصوص در افراد مبتلا به ناتوانی جذب لاکتوز، باعث ایجاد شرایط ناراحت کننده گاز معده و نفخ می‌شوند. پیشنهاد می‌دهیم که ماست و مقادیر کمی از شیر و محصولات آن را بخورید.

غذا‌های غنی از پتاسیم بیشتری بخورید

غذا‌هایی با پتاسیم بالا، مانند آووکادو، موز، پاپایا، انبه، نعناع و ماست دارای مزایای کاهش نفخ هستند. این به این دلیل است که پتاسیم یک دیورتیک طبیعی است و باعث کاهش احتباس آب و پف می‌شود.

 برای کوچک کردن شکم انواع توت‌ها و آجیل‌های بیشتر بخورید

توت‌ها غذا‌های مبارز با چربی هستند. علم ثابت می‌کند که سلول‌های چربی را از بین می‌برند. این موضوع همچنین به سلول‌های چربی در تولید آدیپونکتین کمک می‌کند، هورمونی که در کاهش التهاب و قند خون  موثر است.

آجیل همچنین می‌تواند به شکل شکم شما کمک می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دوبار در هفته آجیل می‌خورند، به احتمال زیاد وزن بیشتری نسبت به افرادی که نمی‌خورند، کم می‌کنند.

 نوشیدن آب بیشتر موثر در کوچک کردن شکم

آب برای سلامتی عالی است، اما هنگام تلاش برای کاهش وزن و صاف کردن شکم بهتر هم می‌شود.