پس از آنکه وجود یک نوع میکروب کشنده « مغزخوار » در تجهیزات آبی شهر «لیک جکسون» واقع در ایالت تگزاس مشاهده شد، مقامات ایالت تگزاس آمریکا به شهروندان این شهر در خصوص استفاده از آب‌های شیر هشدار دادند.

بنابر گزارش بی بی سی، پس از انجام چندین آزمایش مشخص شد میکروب «نگلیریا فاولری» (Naegleria fowleri) یا «آمیب مغزخوار» در آب‌های این شهر وجود دارد. این آمیب می‌تواند باعث عفونت مغز شده و به همین دلیل کشنده است.

مقامات شهر «لیک جکسون» گفته اند آن‌ها تجهیزات آبی را ضد عفونی می‌کنند؛ اما مشخص نیست این مسأله چه مقدار زمان خواهد برد.

بر اساس این گزارش، به هشت گروه از ساکنان تگزاس جمعه شب در خصوص استفاده از این آب‌ها هشدار داده شد. بر این اساس به این افراد گفته شد تا به هیچ وجه از آب شیر به جز «فلاش تانک دستشویی ها» استفاده نکنند. این هشدار روز شنبه برای تمامی ایالت تگزاس برداشته شد؛ اما همچنان برای ساکنان شهر «لیک جکسون» که بیش از ۲۷ هزار نفر در آن سکونت دارند، به قوت خود باقی است.

مقامات این شهر همچنین هشدار داده اند که کودکان، افراد سالمند، و افرادی که از ضعف ایمنی بدن رنج می‌برند، به شکل ویژه در معرض این تهدید قرار دارند.

مقامات این شهر گفته اند در حال تمیز کردن شبکه آبرسانی هستند و پس از آن آزمایش‌هایی را به منظور اطمینان از اینکه آب شهر برای استفاده عموم سالم هست یا خیر، به انجام خواهند رساند.

طبق اعلام بی بی سی، تحقیقات در خصوص سیستم آبرسانی این شهر پس از آن به راه افتاد که یک کودک شش ساله به این میکروب آلوده شد و پس از آن در اوایل ماه جاری میلادی جان خود را از دست داد.

همچنین پایگاه آمریکایی «WebMD» اعلام کردند یک دختر ده ساله، بر اثر ابتلا به نگلیریا فاولری که به نام «آمیب مغز خوار» شناخته می‌شود، جان خود را از دست داد. به نوشته این پایگاه، اگرچه مشخص نیست این دختر کجا مبتلا به این میکروب شده، اما گزارش شده است  او اندکی پیش از ابتلا به این بیماری در رودخانه‌ای حوالی خانه اش شنا کرده بود.