به گزارش پارس نیوز، 

: ورم پا

بسیاری از مشکلات قلبی باعث تجمع مایعات در قسمت پا می‌شود. با تجمع مایعات ممکن است ورم در ساق پا، کشاله ران و روی پا قابل مشاهده باشد.

تغییر رنگ پوست به آبی یا بنفش

با قرار گرفتن در سرمای شدید طبیعی است که پوست به آبی یا بنفش تغییر رنگ پیدا کند اما هنگامی که در دمای مناسب قرار دارید، اگر پوست به این دو رنگ تغییر کند، نشان می‌دهد خون شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند. بیمار در عکس بالا به این نشانگان مبتلاست. این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که یک یا چند رگ خونی مسدود باشد.

اگر درمان انجام نگیرد، این وضعیت در نهایت باعث مردن و از بین رفتن پوست و بافت‌های زیرین آن می‌شود.

توده‌های مومی نرم روی پوست

این علامت نشانگر پروتئین ذخیره در قلب یا دیگر ارگان‌های بدن است. این توده‌های مومی و نرم می‌تواند هر جای بدن ظاهر شود و اغلب نشانگر تجمع غیرطبیعی پروتئین در یک ارگان بدن مانند قلب است. اگر پروتئین در قلب ساخته شود، کارکرد درست آن را دشوار می‌کند.

ضایعه پوستی در گوشه‌های چشم

مشاهده پیشروی لکه‌های زرد و نارنجی روی پوست ممکن است نشان‌دهنده ذخیره کلسترول زیر پوست باشد. این ذخیره کلسترول که بدون درد است، می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن مانند گوشه‌های چشم، کف دست‌ها و پشت قسمت تحتانی ساق پا ظاهر شود.

با قرار گرفتن در سرمای شدید طبیعی است که پوست به آبی یا بنفش تغییر رنگ پیدا کند اما هنگامی که در دمای مناسب قرار دارید، اگر پوست به این دو رنگ تغییر کند، نشان می‌دهد خون شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند

اگر متوجه رشد آن در پوست قسمت‌های مختلف بدن شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. سطح بالای کلسترول نیازمند درمان است تا از بیماری‌های قلبی تهدیدکننده زندگی پیشگیری کند. ممکن است با تحت کنترل درآوردن کلسترول، پوستتان از این لکه‌های زردفام پاک شود.

تغییرات ناخن‌ها

این وضعیت شامل خمیدگی و انحنای ناخن‌ها رو به پایین همراه تورم در انتهای انگشتان است و برای بسیاری از افرادی که این شرایط را دارند، دردی به همراه ندارد.

در صورت داشتن این علامت، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت پزشکی آن مطلع شوید. افرادی با این نشانه روی ناخن و انگشت، ممکن است به بیماری ریوی و قلبی از جمله عفونت قلبی مبتلا باشند.