به گزارش پارس نیوز، 

خروپف مساله ای است که برخی افراد با آن مواجه هستند. عوامل بسیاری بر این مساله تاثیر گذار هستند از جمله مشکلات سینوسی یا وضعیت خواب. برای رفع این مساله باید ابتدا نوع خروپف را تشخیص دهید سپس اقدامات پیشگیرانه و درمانی را انجام دهید. طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی صدا و سیما، پزشکان با روش جدید جراحی موفق به رفع مشکل خروپف در 95 رصد مراجعه کنندگان شده اند که در ادامه بیشتر در این باره می خوانیم.

درمان قطعی خروپف 

به گفته دکتر اسماعیل عارف زاده ۴۰ درصد مردان و ۲۰ درصد زنان و ۱۰ درصد کودکان در کشور به این عارضه مبتلا هستند.

 این جراح افزود: تاکنون برای درمان این عارضه حنجره بیمار شکافته و اقدام به برداشتن توده‌های مانع تنفس می‌شد و این روش پس از بهبودی عوارض زیادی به همراه داشت، اما در روش جدید درمان قطعی بدون شکافتن و از راه دهان و گلو با تکنیک‌های خاص جراحی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد بیماران با این روش به طور کامل درمان می‌شوند، افزود: روزانه دو تا سه بیمار در بیمارستان مسلمین شیراز با این روش درمان می‌شوند و انجام این عمل بزودی در تمامی بیمارستان‌های کشور انجام خواهد شد. 

دکتر عارف زاده گفت: عارضه خروپف یا خُرخُر منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی، مغز و اعصاب، اختلال حافظه، آلزایمر زودرس، افسردگی، خواب رفتن پا‌ها، درد‌های عضلانی، چاقی، سردرد شدید و حتی منجر به مرگ ناگهانی در افراد شود.

خروپف شدید در خواب نشانه چیست؟