به گزارش پارس نیوز، 

رشد سریع مو پس از ریزش آرزوی خیلی از افراد مخصوصا آقایانی است که از ریزش مو رنج می برند. ریزش مو یکی از مسائل مشکل ساز برای هر شخصی محسوب می شود. گرما، تعریق، کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی، زایمان، استرس و بسیاری از بیماری ها در ریزش مو دخیل هستند. شما روزانه به طور عادی بین ۵۰ الی  ۱۰۰ شاخه مو خود را از دست می دهید. ریزش مو بیش از این مقدار نشان دهنده یک مشکل است. حتی این مشکل می تواند ریشه وراثتی داشته باشد. همه این ها را می توان با مخلوطی از سه ماده طبیعی درمان کرد. این مواد علاوه بر اینکه از ریزش مو شما جلوگیری می کنند، موها را ضخیم تر و رشد آنها را چندین برابر افزایش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو در یک روز

انواع ریزش مو

مو ها با دلایل مختلف و به حالات گوناگون ریزش دارند. نازک شدن ارثی مو یا طاسی، بیماری های خود ایمنی، عمل جراحی بزرگ و سخت، عفونت ها سبب ریزش مو خواهند شد. بیماری هایی چون زایمان، یائسگی، کاهش وزن، فقر آهن، اختلال در تغذیه و استفاده از داروها و شوینده ها هم ریزش مو ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: روغن رزماری برای ریزش مو و رشد موها

تونیک طبیعی برای رشد سریع مو و قطع ریزش مو

رشد سریع مو

رشد سریع مو

همه افراد سالیانه مقدار زیادی از محصولات ترمیمی مو استفاده می کنند. محصولات شیمیایی که موها را ضخیم تر، درخشان تر و سالم تر بسازد و یا اینکه از ریزش و شوره جلوگیری کند. یک تونیک کاملا خانگی تهیه شده از مواد طبیعی را می توانید خودتان تهیه کنید. این تونیک تنها به سه ماده نیاز دارد و موها را سالم نگه می دارد.

زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و اسید های چرب و ویتامین است که همه تقویت کننده مو هستند. ویتامین A موجود در زرده تخم مرغ موها را مرطوب نگه می دارد. لسیتین هم در زرده تخم مرغ دیده می شود که از موهای آسیب دیده محافظت می کند. عسل موها را نرم می کند. آنتی اکسیدان موجود در عسل سبب نرمی موها می شود. فولیکول های مو با عسل افزایش پیدا می کند. عسل در رشد سالم مو تاثیر زیادی دارد. قند موجود در عسل هم از ریزش موها جلوگیری به عمل می آورد.

روغن کرچک حاوی میزان زیاید اسید آمینه است که توانایی قدرت بخشیدن به فولیکول مو را دارد. روغن کرچک سطح PH پوست سر را کنترل می کند و از شوره جلوگیری به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: رشد موها بعد از شیمی درمانی

تهیه تونیک گیاهی برای رشد سریع مو

مواد لازم جهت تهیه تونیک گیاهی برای رشد سریع مو

۱ تخم مرغ

۱ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق غذا خوری روغن کرچک

[yektanet.com]

طرزتهیه :

تمامی مواد را در یک ظرف ریخته و خوب باهم مخلوط کنید. شما می توانید بسته به بلندای موهایتان مواد لازم را دو یا سه برابر افزایش دهید.

مخلوط به دست آمده را ابتدا به پوست سر و ریشه موهایتان زده سپس به ساقه موها بزنید. یک کلاه پلاستیکی سر کنید برای ۲ الی ۴ ساعت به همین حالت نگه دارید. اجازه دهید در این ساعات تونیک کاملا به ریشه موها نفوذ پیدا کند. سپس موها را به طور معمولی شستشو دهید.

در طی هفته یک الی دو مرتبه این کار را انجام دهید. بعد از نزدیک به ۲ ماه نتایج شگفت انگیز این تونیک را مشاهده خواهید کرد. رشد موها افزایش یافته و ضخامت ریشه مویتان زیاد می شود.

این تونیک طبیعی بهتر از هر شامپو و مواد شوینده شیمیایی برای شما عمل خواهد کرد.