به گزارش پارس نیوز، 

سردردهای میگرنی گاهی از چند ساعت تا چند روز ادامه می یابد. یک راه درمان خانگی سردردهای میگرنی نوشیدن آب انگور است. در این مقاله به فواید آب انگور اشاره شده است.

فواید آب انگور

۱٫ فلاوونوئید موجود در آب‌انگور سطح کلسترول LDL (کلسترول خوب) را در بدن بالا می‌برد و به همین ترتیب از ایجاد انسداد در شریان‌ها جلوگیری کرده و قلب سالم می‌ماند.

۲٫ ریزوراتول موجود در آب‌انگور ار تشکیل تومور در بدن جلوگیری می‌کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. آب‌انگور بنفش از سرطان سینه پیشگیری می‌کند.

۳٫ با نوشیدن آب‌انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می‌رود که ایجاد لخته در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. این مسئله احتمال بروز بیماری و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

۴٫ نوشیدن روزانه آب‌انگور به پایین نگه داشتن فشارخون کمک می‌کند.

۵٫ آب‌انگور خواص ضدپیری دارد و به پایین نگه داشتن وزن نیز کمک می‌کند.

۶٫ آنتی‌اکسیدان‌های موحود در آب‌انگور، سلول‌های تخریب‌شده را ترمیم کرده و همچنین از تخریب بیشتر آنها جلوگیری می‌کند.

۷٫ فردی که به صورت روزانه آب‌انگور می‌نوشد، دچار سرفه و ترش کردن معده نمی‌شود.

۸٫ نوشیدن آب‌انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می‌کند.

۹٫ آب‌انگور اختلالات خونی را درمان کرده و برای پاکسازی خون فوق‌العاده است و سموم مضر را از بدن بیرون می‌برد.

۱۰٫ آب‌انگور مشکل یبوست را نیز درمان می‌کند و یک ملین خوب به شمار می‌رود.

۱۱٫ آب انگور قرمز خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی قوی دارد، به همین علت از فرد در مقابل بسیاری عفونت‌ها محافظت می‌کند.

۱۲٫ آب‌انگور بخاطر ارزش درمانی بالایی که دارد، در درمان آسم بسیار مفید شناخته شده است.

۱۳٫ آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌انگور می‌تواند از پیر شدن و بیماری‌های مرتبط با آن مثل آلزایمر جلوگیری کند.

۱۴٫ آب انگور بنفش به مقابله با تصلب شریان کمک می‌کند.

۱۵٫ آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

نکته: اگر دچار کم‌خونی هستید (آهن خونتان کم است)، از نوشیدن آب‌انگور تیره و غلیظ خودداری کنید. آب‌انگور تیره حاوی موادشیمیایی است که می‌تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد. در اکثر مواقع، آب‌انگوری که از فروشگاه تهیه می‌کنیم، خالص نیست. توصیه می‌شود که خودتان در منزل و بااستفاده از انگور تازه آب‌انگور تهیه کنید.

 

درمان های خانگی سردرد میگرنی

زنجبیل داروی مؤثر در کاهش سردرد

زنجبیل یک داروی موثر در کاهش سردرد به شمار میاید. میتوانید از زنجبیل برای کنترل و تسکین درد استفاده کنید. با مصرف زنجبیل لیپیدها (ترکیبات آلی) را در سلولهای خود زنده کرده که خود نیز باعث آرام شدن درد میشوند. زنجبیل میتواند در هنگام درد میگرنی بدن را در برابر درد و عوارض دیگر مانند تهوع محافظت کند. بنابراین سعی کنید مقداری زنجبیل تهیه کرده و چای زنجبیل دم کرده و با این داروی طبیعی با سر دردتان مقابله کنید.

 

چای بنوشید

خوردن یک فنجان چای نه تنها میتواند برای بدنتان آرام بخش باشد، بلکه میتواند مسکنی برای میگرن های عذاب آورتان باشد. میتوانید از چای های گیاهی مانند چای نعناع یا بابونه هم استفاده کنید تا به طور مستقیم سردرد خود را تسکین بدهید. علاوه بر اینها چای سبز هم میتواند مفید باشهد چون دارای مقدار کمی کافئین می باشد که برای سردردهای میگرنی مفید و بسیار اثر بخش است.

 

آجیل برای کاهش سردرد میگرنی

اگر به طور منظم از بیماری میگرن رنج میبرید، خشکبار را به میان وعده های خود اضافه کنید. آجیل میتواند باعث کاهش سردرد میگرنی شود و همچنین یک عامل موثر در جلوگیری از بروز آن به شمار میرود. بسیاری از آجیل ها دارای مواد تشکیل دهنده به نام سالیسین (Salicin) هستند. سالیسین عامل کاهش دهنده دردمی باشد که در بسیاری از داروهای امروزی وجود دارد.

 

گیلاس

با خوردن گیلاس میتوانید سردرد میگرنی خود را درمان کنید. گیلاس حاوی ترکیبات فعال کوئرستین می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد التهابی دارد. مطالعات نشان داده است که خوردن گیلاس یا آب گیلاس به سر درد میگرنی کمک میکند تا کم یا برطرف شود. بنابراین این میوه را همیشه خریداری و یا عصاره ی آن را تهیه کنید و در چنین مواقعی استفاده نمایید.

 

نوشیدن آب

میگرن میتوناد بدلیل کمبود آب در بدن هم بوجود آید. بعضی وقتها نوشیدن یک لیوان آب میتواند از سردرد میگرنی جلوگیری کند. هیدراتاسیون (رسوندن مایعات به بدن) یک راه عالی برای درمان سر درد است. بنابراین سعی کنید روزانه حواستان به مقدار آبی که میخورید هم باشد.

 

گوشت بوقلمون

مصرف گوشت بوقلمون میتواند به شما کمک کند تا خیلی سریع از سردرد خلاص شوید. خوردن بوقلمون به خاطر  تریپتوفانی که دارد برای میگرن مفید است. تریپتوفان یک اسید آمینه مهم است که باعث تحریک دوپامین (انتقال دهنده عصبی) در مغز می شود. دوپامین همچنین در آزادسازی سروتونین موثراست. سروتونین یک هومون شادی آور، ضد افسردگی و نگرانی است. پس نتیجه میگیریم تریپتوفان با تولید دوپامین و این عامل انتقال هم به نوبه خود به تولید سروتونین میپردازد که عضلات مغز و مویرگ های پوست سر را آرام میکند و سر درد کاهش پیدا میکند.

تنظیم نور

نور زیاد برای کسانی که از سردرد میگرنی رنج میبرند مضر است. روشنایی و نور بیش ازحد میتواند سر درد را تشدید کند، بنابراین حواستان به مقدار نور اطرافتان باشد. میگرن اغلب به دلیل محرکهای حسی ایجاد می شود و یکی از آنها میتواند نور باشد. برای آنکه از سر درد در امان باشید سعی کنید نور اتاق خود را در حدی که هم به چشم ها آسیب نرساند و هم باعث تحریک میگرن نشود تنظیم کنید. در اتاقی که هستید چراغ های اضافی را خاموش و پرده ی پنجره هایی را که باعث تابش نور شدید می شوند را بکشید یا اگر در روز به بیرون از منزل رفتید حتما از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید